X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירדן מזהירה את ישראל לבל תנסה להתנקש בחיי אישים פלשתינים בשיטחה; "ייצוא מדיניות החיסולים לשטח ירדן יהווה הפרה ברורה של הסכם השלום ואיום על תהליך השלום כולו"; "חיסול פלשתינים בחו"ל יוביל לקטסטרופה וידחוף את כולם למעגל האלימות"
▪  ▪  ▪

הירדנים - ראו הוזהרתם: ירדן מזהירה היום (ג', 6.4.04) את ישראל, לבל תנסה לבצע בשיטחה פעולות התנקשות בחיי אישים פלשתינים.
גורמים יודעי דבר בממשלת ירדן אמרו לעיתון "א-דוסתור" הירדני, כי מדיניות החיסולים של ישראל מוקעת באשר היא, בין אם היא מתבצעת בשטחים הפלשתינים ובין אם מחוצה להם.
הגורמים הדגישו: "ייצוא המדיניות הזו למדינות אחרות, ובתוכן ירדן, יהווה הפרה ברורה של הסכמי השלום ואיום על תהליך השלום כולו".
הם הזהירו מפני ההשלכות שתהיינה כתוצאה מהתנקשות בחיי אישים פלשתינים בחו"ל, והגדירו זאת "מהלך בבחינת קטסטרופה על האזור כולו אשר ידחוף את כולם אל תוך מעגל האלימות".
אותם גורמים קראו לצדדים לשוב לשולחן המו"מ וליישם את 'מפת הדרכים' במטרה לכונן שלום צודק וכולל.
בחזרה לשנת 97'
כזכור, בתקופת שלטונו של נתניהו, ב-25 בספטמבר 1997, ניסתה ישראל להתנקש בחייו של ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של תנועת החמאס, עת שהה בירדן. סוכנים של המוסד בעלי זהות שבדית המתינו למשעל ברחוב, בכניסה למשרדו, והחדירו לגופו רעל קטלני באמצעות מזרק.
המבצע נכשל. סוכני המוסד נתפסו וניסיון ההתנתקשות במדינה הידידה הוביל לתקרית דיפלומטית חמורה. המלך חוסיין זעם על ישראל. לאחר מכן שוגר אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר ומי שהיה בשעתו שגריר ישראל בוושינגטון, לרבת עמון כשבאמתחתו הצעה להפחתת מפלס הזעם אצל הירדנים.
במטרה לנסות לגשר על התקרית, העבירה ישראל את הנוסחה המנטרלת של הרעל אשר הוחדר לגופו של משעל. כמו כן, שיחררה ישראל ממאסר את מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, כמחווה לירדנים. בתמורה, שוחררו סוכני המוסד. שנתיים לאחר מכן גורש ח'אלד משעל מירדן ביחד עם חבריו לארגון [ראו קישור].
טלטלה בירדן בעקבות חיסול יאסין
"גלי ההדף" מחיסולו של מנהיג תנועת החמאס, השייח' אחמד יאסין, ברצועת עזה לפני יותר משבועיים, נתנו אותותיהם ועוררו זעזוע גדול בממלכת ירדן [ראו קישור]. זאת, בין היתר על-רקע העובדה, שעבדאללה מלך ירדן ערך ביקור חשאי בחוות השקמים ימים ספורים לפני החיסול.
ההתנקשות ביאסין כונתה בירדן: "טבח הפוגע בסיכויים לכונן שלום באזור". הבהלה שאחזה בירדנים בעקבות החיסול לא פסחה אף על צמרת בית המלוכה - החיסול הוגדר "כפשע חמור" נגד העם הפלשתיני על-ידי המלך עבדאללה עצמו.
באחרונה, בעקבות ריבוי האיומים המרומזים שמשגרת הצמרת המדינית והביטחונית בישראל כלפי יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, הזהירו הירדנים כי פגיעה בערפאת "תוביל להסלמה כזו במזרח התיכון שקשה יהיה לחזות את תוצאותיה".

תאריך:  06/04/2004   |   עודכן:  06/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
רדיקה סיינט, אחת מפעילות תנועת הסולידריות הבינלאומית, בהרצאה בארה"ב: "יש ללחוץ על הממשל האמריקני לאלץ את ישראל לסיים את הכיבוש"; לפני כחודשיים הורה בית משפט ישראלי לעיתונאית ישראלית, לפצות את סיינט ב-105 אלף ש"ח
עומר כרמון
אחד מראשי החמאס: "בכל מקרה של נסיגה ישראלית, אני רוצה שהעולם יידע שזה קרה בשל ההתנגדות הפלשתינית, ולא בשל הסכם שלום שנחתם בין ישראל לרשות הפלשתינית"
גל ברגר
בהודעה המתפרסמת מטעם ראש עיריית שכם וחברי מועצת העיר המתפטרים, "מוסמכות" לכאורה ידיהם של תושבי העיר לטפל בעניניה; "התפטרנו כיוון שקריאותנו לא נפלו על אזניים קשובות - אנו מפקידים עתה את הביטחון בידיכם"
גל ברגר
כוחות צה"ל ומשמר הגבול איתרו אמש את המנהרה המשתרעת על-פני כ-30 מ' בעומק של כ-8 מ' ובתוכה גלגלת, חוטים וכלי עבודה; המנהרה אותרה במהלך חיפושים שנערכו בעקבות מידע מודיעיני לא ממוקד על הימצאותה של מנהרה באזור
עומר כרמון
ויקטור צ'צ'לניטסקי ניסה להבריח לניו זילנד שלושה אזרחים אוקראינים, באמצעות דרכונים ישראלים שנגנבו מלשכת מינהל האוכלוסין של משרד הפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il