X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעילות מינית תדירה אינה מגבירה את הסיכון לפתח סרטן בבלוטת הערמונית ועשויה אף להפחית את הסיכון ללקות במחלה
▪  ▪  ▪

בניגוד למספר מחקרים שנעשו בעבר, פעילות מינית תדירה אינה מגבירה את הסיכון לפתח סרטן בבלוטת הערמונית ועשויה אף להפחית את הסיכון ללקות במחלה, כך על-פי מחקר חדש בו השתתפו כ-30,000 גברים.
סוכנות הידיעות AP מדווחת על ממצאי המחקר.
מחקרים קודמים הצביעו על אפשרות, שגברים אשר חווים שפיכה תדירה, אם באמצעות יחסי מין או אוננות, עלולים להיות בעלי נטייה רבה יותר לסרטן הערמונית. אחת מהתיאוריות היא, כי קיום יחסי מין באופן תדיר חושף גברים לחיידקים שונים ולווירוסים אשר בדרך כלשהי מובילים לסרטן האמור.
המחקר החדש מרגיע את אותם גברים הפעילים יותר מגברים אחרים, כך לדבריו של ד"ר דוראדו ברוקס, מנהל מחלקת המחקר של סרטן הערמונית באיגוד הסרטן האמריקני.
במחקר השתתפו 29,342 מומחים מתחום הבריאות בגילאים 46-81 אשר נשאלו אודות הרגליהם בשנות ה-20 וה-40 ובמהלך השנה האחרונה, בה נעשה המחקר, 1991. במהלך כ-8 שנים של מעקב, 1,449 גברים פיתחו סרטן ערמונית.
הגבר הממוצע דיווח על 7 פעמים בחודש (בין אם קיום יחסי מין או אוננות). לא נמצא סיכון מוגבר לסרטן הערמונית בקרב גברים אשר דיווחו על תדירות גבוהה יותר, ונראה כי הסיכון הלך ופחת בקרב גברים אשר דיווחו על התדירות הגבוהה ביותר.
שתי הרמות הגבוהות ביותר - 13 עד 20 בחודש, ולפחות 21 בחודש, קושרו לסיכון פוחת לחלות במחלה - 14% ו-13% בהתאמה.
תיאוריה אחת מסבירה את הממצאים, כך ששפיכה בתדירות גבוהה מסייעת לשטוף החוצה מהגוף כימיקלים הגורמים לסרטן או להפחית התפתחות של הסתיידות אשר קושרה כבר בעבר לסרטן בבלוטת הערמונית. אך מעט גברים, באופן יחסי, דיווחו במחקר על פעילות מינית גבוהה מאד, לכן טוענים המדענים, כי יש צורך לבצע מחקרים נוספים על-מנת לבסס את הממצאים.
המחקר פורסם במגזין איגוד הרפואה האמריקני בשבוע שעבר.
הקשר התיאורטי בין פעילות מינית תדירה וסרטן בלוטת הערמונית לא לגמרי חיובי: רמות גבוהות של הורמון גברי - טסטוסטרון - עלולות לגרום לדחף חזק לסקס "ולתדלק" את צמיחת התאים הסרטניים.
במחקר השתתפו בעיקר גברים לבנים. בקרב גברים ממוצא אפרו-אמריקני, כך טענו החוקרים, הסיכון לחלות בסרטן בלוטת הערמונית - גבוה יותר, כך גם בקרב אסיאתים ואינדיאנים אמריקנים.
הערמונית היא בלוטה במערכת הפריון של הגברים אשר מייצרת ומאכסנת את נוזל הזרע - נוזל חלבי שמזין את תאי הזרע. פעילותה התקינה של בלוטת הערמונית תלויה באספקה של הורמונים זכריים, כאשר ההורמון העיקרי הוא הטסטוסטרון, שמיוצר בעיקר באשכים.
מחקרים קודמים הצביעו על כך, שתזונה נכונה עשויה למנוע את הופעת המחלה. כך, הצביעו מספר עדויות על כך, שתזונה עתירת שומן מן החי מגבירה את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית ותזונה עתירת פירות וירקות תורמת להפחתת הסיכון.
סרטן בלוטת הערמונית הוא הסרטן השני השכיח ביותר בגרב גברים, אחרי סרטן העור. אחד מתוך כל 6 גברים לוקה במחלה.

תאריך:  06/04/2004   |   עודכן:  06/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
ליל הסדר עבר בשלום חרף ריבוי ההתרעות לפיגועים; במערכת הביטחון - 60 התרעות לפיגועים; ברשות שמורות הטבע והגנים נערכים לקלוט בין 700-800 אלף מבקרים; האבטחה באתרי הרשות תוגברה; סיני ואיסטנבול - היעדים המועדפים לישראלים
גל ברגר
במהלך שלושה ימי קרבות עקובים מדם בין כוחות הקואליציה לבין "צבא אל-מהדי", תומכי מוקתדא א-סדר, איש הדת השיעי הקיצוני, במרכז עירק ובדרומה, נהרגו יותר מ-100 בני אדם; בפאלוג'ה נהרגו הלילה עשרות עירקים בהפצצה מן האוויר
עומר כרמון
לזמרת הקנדית הפופולארית נמאס מהצנזורה על השד של ג'נט ג'קסון ועל מילות השירים שלה; מוריסט הביעה את מחאתה בטקס פרסי המוסיקה הקנדית
הדר פרבר
מפרסם תחתונים וחזיות - בלבוש מלא
הדר פרבר
ספר חדש שיצא לאור מציע גרסה על-פיה קוביין לא התאבד ואשתו, קורטני לאב, מעורבת במותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il