X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
4 ישראלים ו-4 שכירי החרב הזרים מואשמים שפעלו כ"ידם הארוכה" של האחים רפי ומשה אוחנה, שביקשו לחסל את יעקב וניסים אלפרון וכן את שוני גבריאלי, על-רקע השליטה בשוק ההימורים; המשטרה מתקשה להוכיח הקשר לאחים אוחנה
▪  ▪  ▪

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו היום (ה', 8.4.04) כתבי אישום נגד 8 החשודים העיקריים בפרשת שכירי החרב מבלארוס, מהם 4 ישראלים ו-4 שכירי חרב. סעיפי האישום נגדם: קשירת קשר לביצוע רצח, מספר ניסיונות רצח, הנחת מטעני חבלה, ייצור ונשיאת כלי נשק, התחזות וזיוף מסמכים ושהייה בלתי חוקית בישראל.
על-פי הנטען בכתב האישום, צ'רלי שטרית (36) מהרצליה וירון (אליקו) סנקר (32) - במקור מכפר מל"ל וכיום אסיר בכלא שאטה, הם "ידה הארוכה" של משפחת אוחנה מנתניה [רפי אוחנה (31) ומשה אוחנה (36); נ.ש.], אשר בינה ובין משפחת אלפרון ועזרא (שוני) גבריאלי, פרץ סכסוך בנודע להפעלת אתרי הימורים באינטרנט.
לטענת המשטרה, צ'רלי שטרית, אליקו סנקר, גיא חסיד (31) מתל אביב ואמיל קיג (24) מבת ים, קשרו קשר לרצוח את יעקב אלפרון, ניסים אלפרון, ועזרא (שוני) גבריאלי [זאת, כאמור, כ"שירות" עבור האחים אוחנה], ולשם כך ייבאו ארבעה רוצחים שכירים מבלארוס לישראל, תוך שהעבירו אותם ממצרים לישראל, מימנו את שהותם כאן, סיפקו להם דירות מסתור, זהות בדויה, אמל"ח (רובים, אקדחים, טילים, רימונים, לבנות חבלה, אמצעים להרכבת מטעני חבלה ומשתיקי קול), ודאגו להדרכתם ולהכשרתם להשתמש באלה.
על-פי החשד, גיא חסיד ואמיל קיג נסעו לליטא, שם שכרו את שכירי החרב באמצעות איש קשר. שכירי החרב הם ולרי נביטסקי (46), סרגיי ששולקין (29), אנדריי קראוצ'וק (32) ויורי וורביוב (37).
בכתב האישום נאמר, כי שכירי החרב הובאו לדירות מסתור בתל אביב ובמרכז, ובין היתר בדירה בכפר סבא, אותה שכרו צ'רלי שטרית וירון סנקר, שאף סיפקו לארבעה זהות בדויה וכלי רכב בעלי נתונים מזוייפים, כדי שיוכלו להתחקות אחר יעדי החיסול.
אמיל קיג, על-פי כתב האישום, הוא מדריך צלפים בהכשרתו בצבא הליטאי, ובעל ידע בהכנת מטעני חבלה ומשתיקי קול, ירי בסוגי נשק שונים ופיצוץ כלי רכב. לטענת המשטרה, קיג הוא שהדריך את שלושת חבריו האחרים בצליפה ובהכנת מטעני חבלה וליווה אותם לחנויות שונות כדי לרכוש כוונת אופטית לרובה-סער מסוג M-16 ומשקפות.
בתקופת שהותם בארץ, הקימו שמונת הנאשמים מעבדת-חבלה בדירת המסתור בכפר סבא, אליה הובאו "כמויות אדירות של כלי נשק שונים, הכוללים רובי-סער, תת-מקלע, מרנ"ט (טילי לאו), רימוני רסס, לבנות חבלה ואמצעי חבלה כגון נפצים, משתיקי קול וטלפונים סלולריים אשר הוסבו במערכות ההפעלה למטעני חבלה. כן נמצאו בדירה ציוד הכולל מיכשור לראיית לילה ואמצעי הסוואה כגון פאות וכו'".
על-פי הנטען, ביצעו שכירי החרב כמה ניסיונות רצח: הם הניחו מטען חבלה ברכב מול ביתו של יעקב אלפרון, ירו צרור יריות מרובה-סער לעבר ביתו של ניסים אלפרון, והניחו מטען חבלה ממולכד ברכבו של שוני גבריאלי, מטען אשר השתחרר מהרכב ונפל בעת חנייתו במרכז עזריאלי בתל אביב.
המשטרה טוענת, כי אמיל קיג אף איים בשתי הזדמנויות על חוקרו כי ירצח אותו, ברגע שיסיים לרצות את עונש המאסר שלו. קיג אף אמר לחוקריו, כי אילו היה נדרש לחסל את יעדי החיסול באופן אישי ולא באמצעות אחרים - לא היה מפספס.
הפרקליטות מבקשת לעצרם עד תום ההליכים
הפרקליטות מבקשת לעצור את כל השמונה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. ביחס לאמיל קיג נאמר, כי אמירותיו לחוקרים בצירוף כישוריו המבצעיים מהצבא הליטאי מעידים על "מסוכנותו, תעוזתו והיעדר גבולות".
צ'רלי שטרית ריצה עד לאחרונה עונש מאסר בפועל, שהומר לעבודות שירות, בגין הרשעתו בעבירות זיוף למיניהן. כעת הומר שוב עונשו למאסר בפועל. מעצרו של שטרית הוארך ביום ראשון השבוע ב-5 ימים.
ירון סנקר הינו אסיר השפוט ליותר מ-12 שנות מאסר בפועל, בגין שוד מזויין, ועבירות סמים, אלימות ורכוש. בעת שהותו בכלא, ביצע סנקר עבירות רבות של נשיאת נשק ותקיפות הגורמות חבלה חמורה, בגינן נידון לעונשים שונים ובין היתר לעונשי מאסר בפועל ומאסר על-תנאי, שחלקם יופעלו במידה ויורשע בתיק זה.
על-פי הנטען, אליקו סנקר ביצע את המיוחס לו בכתב האישום לאחר שברח בעת חופשה מכלא שאטה. הוא נתפס בשדה התעופה בדרכו לפראג, כאשר ברשותו דרכון מזוייף. "לאחר שהוחזר לכלא, המשיך במעלליו", נטען.
לגבי שכיר החרב ולרי נביטסקי נטען, כי הוא שפוט בבלארוס ל-7 שנות מאסר, בגין חבלה חמורה וייצור ואחזקת אמל"ח וחומרי נפץ. יורי וורביוב נידון בבלארוס למספר עונשי מאסר בפועל בגין עבירות רכוש, סחיטה בכוח ושוד מזויין.
חומר הראיות שאספה המשטרה מבוסס, לטענתה, על האזנות סתר שביצעה לצ'רלי שטרית וירון סנקר, במסגרתן הוקלטו שיחות ביניהם בנוגע לאירועים אלה וכן שיחותיהם עם גיא חסיד ושכיר החרב אנדריי קראוצ'וק; מעקבים ותצפיות אחר מרבית הנאשמים, ובכלל זה פגישה של שטרית עם האחים אוחנה, מטווח שערכו שטרית וקראוצ'וק בשטח הצמוד לביתו של רפי אוחנה; טביעות אצבע של שטרית, קיג ו-וורביוב בזירות האירועים; תפיסת הממצאים הפיסיים (מעבדת החבלה והמסמכים המזוייפים) בדירת המסתור בה שהו שכירי החרב בכפר סבא; תכתובות SMS בנוגע לאירועים האמורים; תפיסת המכשירים הסלולריים באמצעותם ניסו להפעיל את המטען שהוצמד לרכבו של שוני גבריאלי במתחם עזריאלי וכן קלטות המתעדות אירוע זה ואת הטמנת המטען סמוך לביתו של יעקב אלפרון.
לחומר ראיות זה, נוסף חומר מנחקרים רבים המעידים על המניע למעשים, עדי ראיה למפגשים השונים, ראשית הודיה של חלק מהנאשמים, הודאה חלקית של אמיל קיג במיוחס לו, עדים ומסמכים שונים. בבקשה מצויין, כי חלק מהנאשמים שומרים בחקירתם על זכות השתיקה.
האחים אוחנה, אגב, החשודים בהזמנת הרציחות, שוחררו ביום ראשון השבוע למעצר-בית בתנאים מגבילים. הבעיה העיקרית של המשטרה היא, כמובן, להוכיח את הקשר שבין שמונת הנאשמים ובין האחים אוחנה, שאחיהם חנניה נרצח אשתקד על-רקע המלחמות בעולם התחתון.

תאריך:  08/04/2004   |   עודכן:  08/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לקולנוע שבצפון נורבגיה ניתן להיכנס עם רכב השלג; המסך עשוי משלג אף הוא; הוקם לכבוד פסטיבל הקולנוע של התושבים המקומיים
אלונה קורן
השכר הממוצע בענפי ההיי-טק גדל בשנה החולפת ב-11.3%­ ריאלית והגיע ל-17,480 שקל
יפעת גדות
אחד הקרונות של רכבת ההרים התנגש בקרון אחר שעצר על המסלול במהלך 'נוהל איפוס'; הרכבת היתה ריקה מנוסעים; בשנה שעברה התרסקה הרכבת וגרמה למותו של נוסע
יפעת גדות
הסוכנות היהודית תעניק בפעם הרביעית מלגות לסטודנטים מאתיופיה אשר לומדים לתואר B.A.
הדר פרבר
הזמרת תקבל את תפקיד נערת גיי'מס בונד לאחר שיוחלט - האם תשחק בתפקיד ה'טובה' או ה'רעה'?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il