X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גדוד מרניס נוסף קודם לעבר פלוג'ה; קבוצת מורדים עירקים הודיעה כי חטפה 30 בני ערובה ומאיימת לערוף את ראשם אם לא יוסר המצור
▪  ▪  ▪

המורדים העירקים הודיעו כי שבו 30 בני ערובה זרים בעירק. הם הציבו אולטימטום: הסרת הכתר מעל פלוג'ה, או שיוציאו להורג את בני הערובה. "נערוף את ראשיהם אם לא יוסר הכתר", נאמר.
בקלטת ששודרה בכלי התקשרות הערביים אמר אחד החמושים כי בידי הארגון בני ערובה יפנים, בולגרים, ישראלים, אמריקנים, ספרדים וקוריאנים. הוא נראה בקלטת כשהוא רעול פנים וחמוש ברובה קלצ'ניקוב. בקלטת לא שודרו תצלומיהם של בני הערובה.
לדבריו, שם הארגון אליו הוא משתייך - "גדודי השייח' הגיבור אחמד יאסין". הוא הוסיף כי ארגונו הרג ארבעה חיילים והוא מחזיק עתה בגופותיהם.
במהלך השבוע האחרון נחטפו בעירק כמה אזרחים זרים, בהם ערבי תושב מזרח ירושלים, אזרח קנדי, שלושה אזרחים יפנים ושמונה אזרחים דרום קוריאנים. חוטפיו של תושב מזרח ירושלים דורשים לשחרר תמורתו עצורים עירקים. חוטפיהם של שלושת האזרחים היפנים מאיימים "לשרוף אותם בחיים", אם יפן לא תסיג את כוחותיה מעירק החל ממחר. יפן מצדה הודיעה כי לא תיכנע לדרישות הטרוריסטים.
משרד החוץ הגרמני הודיע היום כי אנשי ביטחון גרמנים שהיו בדרכם מירדן לבגדד, נעדרים מזה כמה ימים. לפי שעה לא ברור אם נחטפו ואף ארגון טרם נטל אחריות.
למרות איומי החוטפים לצאת מעירק, מקדם צבא ארה"ב כוחות גדולים סמוך לעיר פלוג'ה. בשבת (10.4.03) התקדם גדוד מרינס שלישי לעבר העיר פלוג'ה, שבמערב בגדד, ככוח תגבור לכוחות האמריקנים הפועלים במקום מאז תחילת השבוע. זאת לאחר המורדים הסונים בעיר מסרבים להיכנע. קרבות קשים מתנהלים במקום מזה כמה ימים.
קריאה להפסקת אש מיידית
מוקדם יותר קרא צבא ארה"ב למיליציות הסוניות בפלוג'ה שבמערב עירק להצטרף להפסקת האש, עליה הכריז אתמול באופן חד-צדדי. גורמים אמריקנים מדווחים כי מאז שעות הבוקר נמשכים הקרבות בפלוג'ה בין הסונים לכוחות המרינס, כמו גם מנוסת התושבים מן העיר.
מפקד המבצעים של הכוחות האמריקנים בעירק, מרק קימיט, אמר כי כוחות הקואליציה מוכנים ליישם את הפסקת האש בפלוג'ה החל משעות הצהריים. במסיבת עיתונאים שכינס בבגדד, הסביר קימיט כי פרק זמן זה נועד לאפשר את תחילת השיחות בנוגע לכינון ממשל עירקי לגיטימי. הוא רמז לאפשרות של פריסת כוחות הגנה אזרחית בעירק.
מועצת השלטון המקומי בעירק קראה למיליציות הסוניות בפלוג'ה להיעתר לאלתר לקריאות להפסקת אש. כמו כן, קראה המועצה להפסקת אש מיידית בכל רחבי עירק. במהלך השבוע החולף שבה וקראה המועצה הזמנית לרגיעה באזור. בהודעה רשמית שפורסמה מטעמה אתמול (יום ו') נכתב, כי "יש להימנע מפתרון צבאיים לבעיות הקיימות לרבות פעולות ענישה קולקטיביות במסגרתן נופלים קורבן אזרחים חפים מפשע".
השייח' חמזה אל-טאא'י, מפקד מקומי ב"צבא אל-מהדי" של מוקתדא א-סדר, הודיע הבוקר (שבת) על הפסקת אש בין אנשיו לבין הכוחות הפולנים והבולגרים הפועלים בעיר השיעית כרבלאא', שבמרכז עירק. לדבריו, הפסקת האש תימשך שלושה ימים.
שביתה בעירק
ראש מועצת חכמי הדת של המוסלמים הסונים, השייח' חארת' א-דארי, קרא אתמול לשביתה כללית בעירק למשך שלושה ימים. זאת במחאה על פעילות הכוחות האמריקנים בעיר פלוג'ה. הוא מתח ביקורת חריפה על חברי מועצת השלטון הזמנית "המשקפים את רצונו של הזר", כלשונו. א-דארי אמר את הדברים בפני אלפי מתפללים במהלך דרשת יום השישי שנשא במסגד "אום אל-קרא" בבגדד.
ראש ממשלת איטליה בביקור פתע
ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, הגיע הבוקר לביקור לא מתוכנן בדרום עירק להיפגש עם הכוחות האיטלקים המוצבים בנאסריה. כ-2,900 חיילים איטלקים מוצבים בעירק.
תשעה עירקים, בהם שוטר, נהרגו במהלך הקרבות ב-24 השעות האחרונות באזור מחוז דיאלי, הנמצא כ-60 ק"מ צפונית-מזרחית לבגדד. על-פי דיווחי המשטרה המקומית בבעקובה, כ-14 בני אדם נפצעו במהלך הקרבות.

תאריך:  10/04/2004   |   עודכן:  11/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
סרטו של מל גיבסון זוכה להצלחה חסרת תקדים בעולם הערבי; 240 אלף לבנונים ו-66 אלף מאזרחי קטאר, צפו בסרט בתוך מספר ימים; נשיא לבנון הביע את הערצתו ל"מטרותיו הטהורות של מל גיבסון"
עומר כרמון
חברה הולנדית תקים בטוברוק מלון חמישה כוכבים, כפרי נופש, מרכזי קניות ומסעדות; 570 אלף תיירים ביקרו בלוב במהלך שנת 2003
עומר כרמון
קן ליווינגסטון: "לא יושג שלום במזרח התיכון, עד שהמערב יטפל באי הצדק הנגרם לפלשתינים"; "אני לא חושב שהנשיא בוש שמע בכלל על הפלשתינים לפני שנבחר לתפקידו"
אלונה קורן
שר החוץ האוסטרלי קרא לאחרונה לישראלים להגר לאוסטרליה
אלונה קורן
גוגל תעמיד לרשות המשתמשים נפח אחסון של 1,000 מגה-בייט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il