X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התפשטות מהירה של חברה יכולה להוביל לבעיות כמו קושי בגיוס מספיק עובדים מוסמכים ולעומס יתר בעבודה
▪  ▪  ▪

"עבודה בחברה המתרחבת וגדלה במהירות, מעלה את הסיכון של העובד לפתח מחלות בטווח הארוך" - כך קובע מחקר חדש שנערך על-ידי מומחים מהמוסד השבדי הלאומי לרפואה פסיכו-סוציאלית. עוד נטען במחקר, כי שיעור ההגעה לבתי חולים הולך וגדל.
צוות החוקרים מצא, כי נשים העובדות במגזר הציבורי מושפעות באופן הגרוע ביותר.
לדברי המומחים, בעוד התפתחותו וגדילתו של מקום עבודה נראית אולי בעלת יתרונות, לחברות מתפתחות יש לעיתים קרובות מעט מדי עובדים מוסמכים והן הופכות בדרך כלל ללא יציבות.
מחקרים קודמים בחנו את ההשפעות הבריאותיות השליליות של צמצומים במקום העבודה, אך הצוות השבדי מאמין כי מחקר זה הוא הראשון הבוחן את התופעה ההפוכה.
הצוות בדק רשימות תעסוקה של 24,000 עובדים בריאים שגילם מתחת ל-65 בשנת 1999. בהקשר זה, נבדקו היעדרויות לאורך זמן (מעל 90 יום) בעקבות מחלה ושיעור ביקורים בבית החולים.
התפשטות וגדילה של חברות, הוגדרה כעלייה במספר העובדים ב-18% ויותר בשנה, ונמצאה קשורה לעלייה בהיעדרות בעקבות מחלות בטווח הארוך, ולביקורים גוברים בבתי חולים.
נשים במגזר הציבורי שנחשפו לגדילה בכל שנה בשש השנים בהן נערך המחקר, היו בסיכון של פי 2 עד 3 להיעדרות בעקבות מחלה בטווח הארוך, מאשר אלו שלא נחשפו מעולם להתרחבות גדולה בחברה. החוקרים טוענים כי הדבר נובע מאחר ומשרות במגזר הציבורי, כמו מתן שירותי בריאות או חינוך, בהן עוסקות לרוב נשים, נמצאו קשורות לדרישות הולכות וגדלות וכן לסכנות.
החשיפה להתפשטות מתונה (עלייה של בין 8% ו-18% במספר העובדים בכל שנה) תוצאותיה הן בעלייה בסיכון בהגעה לבתי חולים.
מוביל המחקר, ד"ר הוגו ווסטרלונד אמר, כי "השפעות שליליות אלו על הבריאות במקרה של התפשטות מהירה, מפתיעות למדי מאחר וגדילה של חברות מרמזת בדרך כלל על ביטחון במשרות גבוהות, חיוביות והצלחה שלמעשה אמורה לקדם בריאות טובה".
"התפשטות מהירה של חברה יכולה להוביל לבעיות כמו קושי בגיוס מספיק עובדים מוסמכים ובדרך כלל ליצור מבנה ארגוני לא יציב", אמר והוסיף כי "עומס יתר בעבודה, חוסר בנסיון מעשי ותמיכה חברתית יכולים להיות הקשר בין התפתחות החברה לבריאות".

תאריך:  10/04/2004   |   עודכן:  11/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
גורמים פלשתינים יודעי דבר: נשיא מצרים גיבש תוכנית בת 5 סעיפים לחידוש תהליך השלום; התוכנית מורכבת מ-5 סעיפים ומהווה מעין "גשר" בין תוכנית ההינתקות של שרון לבין 'מפת הדרכים'; התוכנית הוצגה השבוע לאבו עלא ותוצג ביום שני לנשיא בוש
הדר פרבר
באתר הרדיו חדשות חיפה והקריות, אירועים מיוחדים, מבזקים, לוח משדרים ופורום מאזינים
יפעת גדות
הגיעה להקרנת הבכורה של הסרט "להרוג את ביל 2" בשמלה צמודה ושקופה; הסרט מסמן את חזרתו של טרנטינו למסך הגדול לאחר היעדרות של כ-6 שנים
גל ברגר
גורמים פלשתיניים יודעי דבר מגלים כי בשיחות סגורות העלה רנטיסי את האפשרות שהחמאס תצטרף למנגנוני הביטחון ברצועה "ביום שאחרי" הנסיגה הישראלית; הערב: סבב שיחות נוסף בין הפת"ח לחמאס לגבי עתיד הרצועה
גל ברגר
גורמים פלשתינים ברצועת עזה מדווחים כי ילדה בת 12 נורתה למוות מירי של כוחות צה"ל בח'אן יונס, שבדרום רצועת עזה; מצה"ל נמסר כי עדיין "בודקים את הטענות" אך לפי שעה לא מכירים את האירוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il