X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה דחתה עתירת ח"כ ארדן שקבל נגד הקדמת מועד המשאל; סגן שרת החינוך, צבי הנדל, הפגין בצהריים יחד עם מתיישבי גוש קטיף מול בית ראש הממשלה בחוות השיקמים
▪  ▪  ▪

בעד או נגד
ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד, בראשה עומד השופט (בדימ.) צבי כהן, קיבלה את בקשת ראש הממשלה אריאל שרון, וקבעה: ההצבעה בליכוד בדבר תוכנית ההינתקות תערך ביום 29 באפריל.
הוועדה התכנסה בצהריים (יום א', 11.4.04), לבקשת שרון - שביקש לקיים הצבעה תוך שלושה שבועות. הוועדה קבעה, כי המשאל יערך ביום 29 באפריל בין השעות 10:00 עד 24:00.
במקביל חייבה הוועדה את שרון להגיש את תוכניתו ליו"ר ועדת הבחירות, השופט (בדימ.) צבי כהן, וזאת תוך שבוע - עד יום 18.4.04. החלטה זו התקבלה למורת רוחו של שרון, שביקש לאפשר לו להגיש את התוכנית עד כמה ימים בלבד בטרם ההצבעה.
הוועדה קבעה, כי התוכנית תישלח לכל בעלי זכות ההצבעה - היינו, לכל מתפקדי הליכוד בעלי זכות הצבעה, יחד עם ההודעה לבוחר.
על הוועדה הופעל קודם לכן לחץ כבד. נטען, כי שרון טרם הציג בפני הליכוד את התוכנית עצמה, ועל-כן יש לדחות את בקשתו ולקיים את ההצבעה במועד מאוחר יותר. כאמור, הוועדה דחתה את הטענות, וקבעה כי שרון יציג את התוכנית לפני ההצבעה עצמה, כאמור: עד יום 18.4.04.
ההחלטה הנ"ל כופה על שרון לוח זמנים הנראה כבלתי אפשרי. שכן ספק אם יוכל שרון לקיים דיון בממשלה - בישיבתה הקבועה ליום 18.4.04, להביא זאת להכרעה בממשלה, וגם להציגה בפני יושב-ראש הוועדה.
החלטות נוספות של הוועדה, הנוגעות למשאל:
- בנושא ספר הבוחרים אשר נסגר ביום 29.3.04 ופורסם לציבור חברי הליכוד, קבעה הוועדה כי השגות וערעורים לגבי הכללה ואי הכללה יוגשו עד יום 18.4.04 וידונו על ידה למחרת היום.
- בנוגע לדרך ההצבעה - זו תתבצע באמצעות פתקי הצבעה לבנים ועליהם הכיתוב: בעד או נגד, ופתק לבן להצבעת נמנעה;
- המשאל גופו ייערך במתכונת זהה ככל האפשר לזו שבה התקיימו הבחירות לכהונת יושב-ראש התנועה (פרישת קלפיות ואיושן, משקיפים, ספירה וריכוז). ספירת התוצאות תבוצע באתרי ההצבעה. התוצאות יועברו חתומות לידי ועדת הבחירות המרכזית, באמצעות פקס, וחומר ההצבעה הכולל את הפרוטוקולים המקוריים יועברו במהלך הלילה, תחת אבטחה, למצודת זאב.
מתנגדים בליכוד
בסוף השבוע עתר ח"כ גלעד ארדן לוועדת הבחירות המרכזית, בדרישה לדחות את בקשת רה"מ להקדים את מועד המשאל. ארדן טוען, כי החלטת ועידת הליכוד מסוף מרס לקיים את המשאל, מחייבת לאפשר דיון ציבורי של 21 יום לפחות מרגע שראש הממשלה מפרסם את פרטי תוכניתו - אך אלה טרם פורסמו. כאמור, טיעוניו של ארדן נדחו.
יו"ר ועידת הליכוד ושר החקלאות, ישראל כץ, הודיע לראש הממשלה כי החליט להקים מטה אישי שישכנע חברי ליכוד להצביע נגד ההינתקות. כץ ציין, כי הוא הגיע למסקנה שבמסגרת הזו יוכל להביא לידי ביטוי את השפעתו בליכוד.
סגן שרת החינוך, צבי הנדל, הפגין בצהריים (יום א') יחד עם מתיישבי גוש קטיף מול מעונו הפרטי של שרון בחוות השיקמים. המפגינים מבקשים לקרוא לראש הממשלה, כי אין לו כל סמכות למכור את גוש קטיף בארה"ב. ההפגנה כונסה ערב נסיעתו של ראש הממשלה לארה"ב.
שר הבריאות דני נוה, קורא למפלגות הימין שלא לפרוש מהממשלה גם אם משאל הליכוד יאשר את תהליך ההינתקות. "אסור להשאיר את ההובלה בידי מפלגת העבודה. חייבים להשאיר את הימין חזק ומאוחד". השר נוה מתנגד להליך ההינתקות אך מציין כי יקבל על עצמו כל החלטה של המשאל.

תאריך:  11/04/2004   |   עודכן:  11/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
דייוויד דוכבני כבר מתגעגע לסרט; מקווה שיהיו סרטים נוספים בסדרה על המסך הגדול
יבגני זרובינסקי
צעיר בן 22, תושב קרית חיים, החשוד שהרג בשוגג את חברו לשוד (בן 17) שאירע לפני כשלושה שבועות בעיר - הסגיר עצמו למשטרה; מעצרו הוארך בבית משפט השלום בקריית ביאליק. החשוד לא משתף פעולה עם חוקריו
הדר פרבר
קוונטין טרנטינו מתכנן את 'להרוג את ביל 3' עם כוכבת אחרת; אתר האינטרנט של מספר 2 כבר באוויר
מירב לוי
אחד הגנים נקרא בשם: GPRAL; החוקרים טוענים כי אחד מהגנים אחראי בין היתר על הפרוטאין בדם; 10% מהמבוגרים ו-15% מהילדים בבריטניה סובלים מאסטמה
הדר פרבר
זאת, במסגרת מערכון בתוכנית Saturday Night Live, בו חושפת הזמרת שד כדי להסיח את דעתם של חברי הפאנל שחקרו את קונדוליסה רייס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il