X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שני מחבלים נהרגו בסיכול פיגוע בנצרים לפנות בוקר על-ידי כוח של גדוד שמשון; אין נפגעים לכוחות צה"ל; צה"ל: מדובר בניסיון פיגוע מתוחכם מבעבר; המחבלים הציבו חפ"ק אחורי שניהל את האירוע; הפת"ח החמאס והג'יהאד נטלו אחריות משותפת
▪  ▪  ▪

כוחות צה"ל סיכלו לפנות בוקר (ב', 12.4.04) פיגוע חדירה ליישוב נצרים, בצפון רצועת עזה. שני מחבלים חוסלו והשאר הצליחו להימלט. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.
מתחקיר צה"ל עלה, כי בפעולה השתתפו לפחות שמונה מחבלים. בצה"ל מציינים כי הפעולה הפעם היתה נועזת ומתוחכמת. הם הגיעו מכיוונים שונים - בחוליות של שניים-שלושה, במטרה לרתק את חיילי צה"ל, ולאפשר לאחת החוליות לחדור לישוב נצרים.
בסביבות השעה 05:30, בין השאר בעקבות מידע מודיעני מוקדם, זיהה כוח של גדוד שמשון שהיה במארב חוליית מחבלים בסמוך לגדר החממות של היישוב.
הכוח פגע בשלושה מחבלים והרג שניים מהם. מחבל שלישי נפצע והצליח להימלט מהמקום יחד עם מחבל נוסף. אחד מהם הוא ככל הנראה פעיל 'גדודי חללי אל-אקצא' של הפת"ח.
בצה"ל מדברים כעת על פיגוע מתוחכם מבעבר. המחבלים הציבו חפ"ק אחורי אשר אמור היה לנהל את הפיגוע ועמד בקשר עם המחבלים במטרה לעדכנם במתרחש מנקודת ראותם. במקביל לניסיון החדירה בוצע ירי ארטילרי על-מנת להסיח את דעתם של הכוחות.
פיגוע משותף
בצהריים נטלו שלושה ארגוני טרור - הפת"ח, החמאס והגי'האד האיסלמי, אחריות משותפת לניסיון הפיגוע. בהודעה רשמית מטעם שלושת הארגונים נמסרו פרטי השתלשלות הפעולה:
"לוחמי הג'יהאד עמדו בקשר ישיר עם הנהגת לוחמי הג'יהאד... בשעה 05:30 תקפו לוחמי הג'יהאד את המפקדה הצבאית בהתנחלות נצרים באמצעות ירי נק"ל והשלכת עשרות רימוני יד. הקרב נמשך כ-30 דקות... לוחם הג'יהאד מטעם גדודי חללי אל-אקצא הצליח לשוב לבסיסו בשלום בתום המשימה".
בהודעה מטעמם נמסרו שמות שני המחבלים שנהרגו: איאד מחמוד מוחמד א-טהראווי (בן 22) מ'גדודי עז א-דין אל-קסאם' של החמאס ואחמד ח'אלד חסאן (בן 19) מ'פלוגות ירושלים' של הג'יהאד האיסלמי. ההודעה נחתמה במילים הבאות: "[שלושת הארגונים] מדגישים את המשך הפעילות המשותפת... עד לתבוסת האוייב הסרטני שעל אדמתנו".
קסאמים על נחל עוז
מוקדם יותר הבוקר בוצע ירי שתי רקטות "קסאם" לעבר היישוב נחל עוז, בצפון רצועת עזה. הרקטות נפלו בסמוך ליישוב. במהלך הלילה בוצע ירי לעבר עמדה של צה"ל בנצרים.

תאריך:  12/04/2004   |   עודכן:  12/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אוניברסיטת בריטיש קולומביה מתכננת בניית שני מגדלים בני 20 קומות, אשר מחלונותיהם ניתן יהיה להשקיף על מתרחצי החוף הנודיסטי; סטודנטית: הדבר מכעיס - אנשים יפסיקו להגיע לכאן בעירום"
עומר כרמון
ארגון פלשתיני לזכויות אדם: "הפלשתינים מושפלים מדי יום בידי הרשות הפלשתינית וכנופיות פושעים מקומיות"; "מערכת המשפט משותקת ונגועה בשחיתות חמורה"; 39.2% מהפלשתינים: "ממשלתו של אבו עלא אינה מסוגלת לכפות הפסקת אש על כל הפלגים הפלשתינים"
עומר כרמון
שני ארגוני טרור עירקים הודיעו על שיחרור חטופים זרים: בריטי, שני פקיסטנים, שני טורקים, הודי, נפאלי ופיליפיני; שבעה סינים נחטפו סמוך לפלוג'ה; לא נמסרו פרטים חדשים לגבי החטוף הישראלי; המו"מ נמשך
הדר פרבר
השחקן והסופר צ'רלי היגסון יכתוב את הסיפור
עומר כרמון
בוטל סבב השיחות על שיתוף החמאס בניהול רצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית; טרם נקבע מועד לחידוש הדיונים; סלע המחלוקת העיקרי: דרישת החמאס להמשיך בפיגועים נגד ישראל; ארה"ב דרשה מהרשות הפלשתינית להפסיק את המו"מ עם החמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il