מחקר שערך משרד הפרסום צרפתי-שטרנשוס-זמיר Euro, בשיתוף עם רשת המדיה העולמית MPG, מדווח על שינויים משמעותיים שיווצרו בשוק הפרסום עם כניסתו של הערוץ השלישי בינואר 2002.
המחקר מצביע על כך שנתח הצפייה של ערוץ 2 צפוי לרדת לכ-%20-%15בשעות הפריים, ואילו הערוץ השלישי צפוי לתפוס %15-%10 מנתח הצפייה כבר בשנה הראשונה לעלייתו.
נתח הצפייה (אחוז בתי האב שצופים בערוץ מסוים מסך כל בתי האב הצופים בטלוויזיה באותו זמן) של ערוץ 2, בשעות הפריים, ירד בהתמדה בשלוש השנים האחרונות מ-%40 בשנת 1999 לכ-%30 בשנת 2000 ולכ-%25-%20 כיום.
על-פי המחקר, צפויה כניסתו של הערוץ השלישי לצמצמם לחלוטין את עודפי הביקוש בזמן פרסום של ערוץ 2. כמו כן, חלקה של הטלוויזיה בעוגת הפרסום, המוערכת ב-1.2 מיליארד דולר לשנה על-פי איגוד המפרסמים, צפוי לעלות מכ-%21 ב-2001 לכ-%27 בשנת 2002.
חלקה של הטלוויזיה בעוגה הפרסומית יגדל גם בשל כניסה של מפרסמים חדשים שעד כה נמנעו מפרסום בטלוויזיה, בשל העלויות הגבוהות. העלייה בחלקה של הטלוויזיה בעוגת הפרסום יבוא על חשבון קיטון בחלקה של העיתונות, מכ-%62 כיום לכ-%58 בשנת 2002.
בנוסף, מצביעים מימצאי הניתוח על ירידה צפויה בתעריפי הפרסום בטלוויזיה בשיעור של כ-%20 ויותר, כולל בשעות הפריים. זאת ועוד: שיטת הקנייה צפויה להשתנות בעקבות התגברות התחרות. המחיר לא יקבע עוד לפי רצועת שידור או רייטינג בתי אב, אלא לפי עלות לנקודת רייטינג של קהל מטרה של אותו מפרסם.
השינוי בשיטת הקנייה נובע מכך, שערוץ 2 פונה לקהלים רחבים במיוחד, בעוד שהערוץ השלישי צפוי לכלול בלוח המשדרים שלו תוכניות ממוקדות לקהלים ספציפיים, דבר שיאפשר למפרסמים תכנון מדיה מדויק יותר.