X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית: "אירן הסתירה את תוכנית הגרעין שלה במשך 18 שנה"; "בכוונתי לחדש את עבודת הפקחים בעירק"; ג'ורג' בוש: יתכן שעוד נגלה בעירק נשק להשמדה המונית
▪  ▪  ▪

ראש סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדעי, המבקר בקהיר, אמר (יום ג', 13.4.04) כי "אירן החלה לשתף פעולה עם פקחי האו"ם, אך עדיין צריכה לחשוף במלואה את תוכניתה הגרעינית הסודית".
"אירן הסתירה את תוכנית הגרעין שלה ולא מסרה מידע מדוייק במשך 18 שנה. התוכנית האירנית הסודית סותרת את האמנה לאי הפצת נשק גרעיני עליה היא חתומה". אמר אל-ברדעי.
חמישה פקחי או"ם הגיעו ביום ב' השבוע לאירן, כדי לבדוק אם אירן עמדה בהתחייבותה שניתנה בשבוע שעבר להפסיק את תהליך העשרת האורניום [ראו קישור].
אל-ברדעי חזר על דרישתו מארה"ב, לאפשר את חידוש עבודתם של פקחי האו"ם בעירק: "בכוונתי לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי לקבל ממנה 'אור ירוק' למימוש המנדט שניתן לי בידי המועצה. ברגע שישתפר המצב הביטחוני בעירק, בכוונתי לחדש שם את עבודת הפקחים".
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אמש כי "נשק להשמדה המונית עדיין יכול להימצא בעירק. אני מאמין שעוד נגלה את האמת. אולי הנשק מוסתר באיזשהו מקום? כמו ה-50 טון גז חרדל, שמצאנו בחוות עופות נידחת בלוב".
פקחי האו"ם עזבו את עירק לפני כשנה, ערב הפלישה האמריקנית למדינה. ארה"ב מסרבת לאפשר לפקחים לחדש בה את עבודתם, בטענה שפקחים מטעמה עוסקים בחיפוש אחר נשק להשמדה המונית מתקופת שלטונו של מנהיג עירק המודח, סדאם חוסיין.
אולם כזכור, שר המדע והטכנולוגיה העירקי, ראשיד מנדן עומר, הודיע לפני כחודשיים, כי עירק עומדת להפעיל מחדש את הכור הגרעיני אשר הופצץ בידי ישראל בשנת 1981. "אנו פועלים כדי להפוך את הכור הגרעיני באל-תויית'ה, לאתר מדעי אשר ישרת את העירקים וישתתף בחקר העולמי", אמר עומר [ראו קישור].
אל-ברדעי הגיע לקהיר לביקור מולדת בן שלושה ימים, במהלכו ייפגש עם מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא ושר החוץ המצרי, אחמד מאהר. אל-ברדעי יעביר למצרים את דרישת ארה"ב, כי מצרים תפסיק את פרויקט הגרעין שלה [ראו קישור]. דרישה דומה העבירה ארה"ב גם לאלג'יריה [ראו קישור].

תאריך:  14/04/2004   |   עודכן:  24/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
חברת MIT: סביר להניח כי מגמת ההתאוששות בענף המחשבים וההיי-טק תלך ותתחזק במהלך השנה
גלית יצחק
משחק אנימציה בכיכובם של טום וג'רי הוא הראשון בקטגוריית המשחקים המבוססים על דמויות כוכבי הערוץ; בהמשך יהיה ניתן להוריד משחקים נוספים עם דמויות מהערוץ
גל ברגר
ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), אומר את הדברים שעות ספורות לפני פסגת בוש-שרון; לדבריו, ההנהגה הפלשתינית התכנסה לדון ב'התפתחויות המסוכנות'; "אנו מודאגים מאוד - אל לארה"ב לתת 'פרס' לצד זה או אחר"
הדר פרבר
Here! TV תשדר קלאסיקות, סרטים בהפקות מקור, סדרות ועוד
אלונה קורן
מנכ"ל D&B: המגזר היצרני במשק נחלץ לאיטו מהמיתון העמוק בו היה שרוי; גם המשק היצרני בארה"ב ובריטניה ממשיכים להימצא במגמת התרחבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il