X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקנס הגדול ביותר הוטל על בנק הבינלאומי, בסך 1 מיליון ש"ח; הקנס הנמוך ביותר - בסך 100 אלף ש"ח - הוטל על דיסקונט; הקנס המקסימלי: 2 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪

בנק ישראל מטיל לראשונה קנסות על אי עמידה בחוק לאיסור הלבנת הון: הבנק המרכזי מסר היום (ד', 14.4.04) כי ועדת העיצומים (קנסות) של הבנק לתאגידים בנקאיים בעניין איסור הלבנת הון, נתנה ב-4 באפריל את החלטותיה בעניינם של 9 בנקים מסחריים ו-2 בנקים למשכנתאות.
מהבנק המרכזי נמסר כי הבקשות להטלת עיצום (קנס) כספי הן פרי של ביקורות מקיפות שביצעו צוותי הביקורת של הפיקוח על הבנקים בכל הבנקים בישראל, שבחנו את יישום הוראות החקיקה לעניין איסור הלבנת במהלך שנת 2003.
הוועדה מצאה כי הבנקים הפרו הוראות מסוימות בחקיקה לעניין איסור הלבנת הון, וברוב המקרים הסתפקה הוועדה במשלוח התראה בכתב, ולא הטילה עיצום כספי - בעיקר משום סמיכות ההפרות לכניסתם לתוקף של הוראות החוק הצווים והתקנות.
עם זאת, מספר בנקים שאיחרו להיערך לנושא, ושנמצאו בהם בעת הביקורת ליקויים רבים, חויבו בקנסות כספיים. זאת למרות שמאז תוקנו מרבית הליקויים. הבנקים רשאים לערער על החלטת הועדה בעניינם לבית משפט השלום תוך 30 ימים מיום קבלת ההחלטה.
להלן עיקרי החלטות הוועדה:
הבנק הבינלאומי הראשון - קנס כספי בסך 1,000,000 ש"ח.
בנק פועלי אגודת ישראל - קנס כספי בסך 750,000 ש"ח.
בנק דיסקונט למשכנתאות - קנס כספי בסך 350,000 ש"ח.
בנק לאומי - קנס כספי בסך 350,000 ש"ח.
בנק דיסקונט - קנס כספי בסך 100,000 ש"ח.
בנק מרכנתיל דיסקונט; בנק אגוד; בנק ערבי ישראלי; בנק אוצר החייל; בנק קונטיננטל ובנק אדנים - קבלו התראה בכתב מהוועדה.
מבנק ישראל נמסר כי עניינם של בנק הפועלים, בנק המזרחי, בנק אינווסטק וחברת הנאמנות שלו - נדונו לפני מספר חודשים. החלטות הוועדה בעניינם היו מתן התראה בכתב - בעיקר משום שההפרות והליקויים שנמצאו בהם היו בתקופת השנה הראשונה ליישום החוק.
מממצאי הביקורות, עולה כי המערכת הבנקאית, ככלל, פעלה ליישום אימוץ הסטנדרטים הבינלאומיים שנקבעו בחקיקה. בין השאר, בוצעה היערכות רחבת היקף בכל הרבדים בבנקים, שכללה תיאום ושיתוף פעולה בין מחלקות שונות, שינוי תפישה ומודעות בקרב אלפי עובדים, שנדרשים מעתה בנוסף למתן שירות ללקוח, גם לסייע למלחמה בהלבנת הון.
יחד עם זאת, ולמרות מאמצי הבנקים והאמצעים שהם השקיעו ליישום הוראות החקיקה בעניין איסור הלבנת הון, התגלו גם ליקויים והפרות - בחלק מהבנקים אף הפרות מהותיות - שטופלו במסגרת ועדת העיצומים.
ההפרות והליקויים העיקריים - בהתייחס לכל הבנקים - נגעו להפרות בגין הליכי זיהוי ואימות בעת פתיחת חשבון, לרבות, קבלת הצהרה על נהנה ובעל שליטה, ושמירה על מסמכי הזיהוי. כמו כן, נמצאו ליקויים בהליכי העברת הדיווחים לרשות לאיסור הלבנת הון, בדיווח על-פי גודל הפעולה ובדיווח על פעולות בלתי רגילות. הועדה מצאה כי כל התאגידים פעלו לתיקון מהיר של הליקויים שנתגלו במהלך הביקורת.
ועדת עיצומים לתאגידים בנקאיים הינה ועדה שהוקמה מכוח חוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000, שבסמכותה, כחלק מאמצעי האכיפה בכל הנוגע לאיסור הלבנת הון, להטיל עיצומים כספיים (קנסות), על תאגידים בנקאיים, בגין הפרות של החוק, צווים ותקנות שהוצאו מכוחו.
הוועדה הינה בראשות המפקח על הבנקים, יואב להמן, ובהשתתפות עו"ד שמשון אלבק, היועץ המשפטי של הרשות לאיסור הלבנת הון, ודודו זקן, הממונה על איסור הלבנת הון בפיקוח על הבנקים.
תפקיד הועדה הוא לדון בהפרות לכאורה של הוראות החקיקה לעניין איסור הלבנת הון, ולהחליט, לאחר ששמעה את טענות התאגיד הבנקאי, אם אכן הפר הוראות אלו; במקרה בו מוצאת הוועדה כי התאגיד הבנקאי הפר את החובות המוטלות עליו, רשאית הועדה לשלוח לתאגיד הבנקאי התראה בכתב או להטיל עליו עיצום כספי עד לגובה של כ-2 מיליוני ש"ח.

תאריך:  14/04/2004   |   עודכן:  14/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מערך הרפואה של משטרת ישראל יוזם בשיתוף קרנות השוטרים פרויקט זה, במסגרתו יתקיימו הרצאות וסדנאות בנושאים כגון: נזקי עישון, תזונה נכונה, התמודדות עם מצבי לחץ וכו'
עומר כרמון
עבאללה מלך ירדן: "בימים האחרונים אנו עוברים תקופה רגישה במיוחד - התערבותו של אללה מנעה את תוכניתם של הפושעים והצילה ממוות אלפי אזרחים, בפשע שעוד לא בוצע כמותו בעבר בממלכה"
אלונה קורן
לאומי מציע פטור מעמלת שורה, זאת בתנאי שהלקוח יפקיד 15,000 ש"ח בפיקדון בנקאי - או לחלופין ישלם 22 שקלים לחודש
אלי רביץ, קריות באינטרנט
נחשף ניסיון להבריח כחצי מיליון חפיסות סיגריות מזוייפות דרך נמל חיפה; מחלקת החקירות של אסף המכס בחיפה עצרו שני חשודים; שווי הסיגריות - כשישה מיליון שקלים
יואב יצחק
העימות יערך בשני סימפוזיונים מרכזיים שתערוך תנועת הליכוד; מנכ"ל הליכוד, אריק ברמי: "יופיו של משאל חסר תקדים זה וייחודו הדמוקרטי מחייב קיומם של דיונים אותנטיים משותפים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il