X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שני הבנים אשר נפצעו קשה מירי מסוקי צה"ל נראו לראשונה בציבור; אחד מידידיו הותיקים של השיח' יאסין מת היום מפצעיו; הפגנות במחנות הפליטים ברצועת עזה ובלבנון כנגד הצהרות נשיא ארה"ב
▪  ▪  ▪

אלפי פלשתינים הפגינו לאחר תפילות יום השישי (יום ו', 16.4.04), במחאה על המכתב אותו העביר נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לראש ממשלת ישראל, אריאל שרון - ובו פירוט התמורות לתוכנית ההינתקות (נסיגה ישראלית חד-צדדית מרצועת עזה).
הנשיא בוש הביע במכתב את התנגדותה של ארה"ב ל'זכות השיבה' של הפליטים הפלשתינים לתחומי מדינת ישראל ואת תמיכת הממשל בקיום גושי התיישבות יהודית ביהודה ושומרון [ראו קישור].
במחנה הפליטים ג'בליה, ברצועת עזה, השתתפו 3,000 פלשתינים בהפגנה שאורגנה בידי הג'יהאד האיסלמי. המפגינים שרפו בובות בדמויות שרון וראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. עשרות רעולי פנים חמושים צעדו ברחובות המחנה וקראו לנקמה בישראל.
אחד מראשי הג'האד האיסלמי, נאפז עזאם, אמר למפגינים: "הצהרת בוש הינה הכרזת מלחמה על העם הפלשתיני והוכחה לתמיכה האמריקנית באויב הישראלי". מנהיג הארגון ברצועת עזה, עבדאללה שאמי, אמר: "בוש מנסה לכפות מציאות חדשה, אך אנו אומרים לו: ההתנגדות תחסל את תוכניתך".
ארגון החמאס ארגן הפגנות גדולות במחנות הפליטים נוסייראת ובוריג' ברצועת עזה. בעיר עזה הופיעו בשעות הצהריים שני בניו של השייח' יאסין (מנהיג החמאס אשר חוסל בידי ישראל לפני כשלושה שבועות). שני הבנים: עבד אל-חמיד ועבד אל-ראני, שנפצעו קשה בעת חיסול יאסין (22.3.04), נסעו ברכב המסחרי אשר נהג לשמש את אביהם המנוח. כשעצר הרכב במרכז העיר, התגודדו סביבו אלפי תומכי החמאס וקראו לנקמה בישראל.
(בקהיר נפטר ביום ו' (16.4.04), אחד מידידיו הותיקים של השיח' יאסין, מוסטפא סרסור. סרסור, פעיל חמאס בן 60, נפצע מירי מסוקי צה"ל, אשר חיסלו את מנהיג החמאס. הוא טופל תחילה בבית החולים שיפא בעזה, אולם הועבר לאחר ימים אחדים להמשך טיפול בבית חולים בקהיר).
במחנה הפליטים הפלשתיני הגדול, עין אל-חילווה בלבנון, ארגן הפת"ח הפגנת מחאה כנגד הצהרת בוש. כ-1,500 פלשתינים נשאו שלטים האומרים: "יש לנו את הזכות לשוב לחיפה, יפו וירושלים - למרות בוש ושרון", אנו לא נמכור את אדמותינו", "בוש ושרון - לכו לעזאזל".
המפגינים שרפו בובות בדמות נשיא ארה"ב ועצרו מול משרד החמאס במחנה, כדי להביע את תמיכתם במאבק החמאס כנגד ישראל.

תאריך:  16/04/2004   |   עודכן:  17/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הודעה רשמית: "הנסיגה מעזה עשויה לתרום ל'מפת הדרכים'"; בריאן קוואן: "ישראל חייבת להתרכז בלעשות שלום עם אויביה, לא עם ידידיה"; כריס פאטן: "יש לסגת מכל ההתנחלויות"; נשיא צרפת: "הצהרותיו של בוש מצערות ומסוכנות"
עודד ויסמן, קריות באינטרנט
פסיקתו של שופט בית משפט השלום בקריית ביאליק מורה על משטרת ישראל לשנות את נוהלי שקילת הסמים, אשר משפיעים באופן משמעותי על עונשם של הנאשמים
יואב יצחק
שר החוץ של רוסיה טוען: מפת הדרכים היא התוכנית היחידה המקובלת; ישראל צריכה לנהל מו"מ עם האוייב - הפלשתינים; בוש ובלייר הבטיחו להעביר עד 30 ביוני את השלטון בעירק לידי הממשלה העירקית הזמנית
אפרת זיו
העונה הראשונה של סדרת הריאליטי המצליחה ביותר באמריקה, "השוליה" - תוכניתו של המיליונר דונאלד טראמפ ומרק ברנט, הגיעה אל קיצה הלילה; ביל ראנסיק ניצח במבחן העבודה וקיבל במתנה, "על-חשבון", רכב מסוג קרייזלר
נועם שרביט
שניים מסגני נשיא התאחדות הכדורגל האירופית אופ"א נפגשו היום עם השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה, ואח"כ עם שר החוץ וקיבלו מהם ערבויות לביטחון המשחקים והאוהדים; הנהלת אופ"א תקבל החלטה סופית בנושא בשבוע הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il