X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכור החדש באראק יהיה מסוגל להפיק כמות מספיקה של פלוטוניום לייצור פצצה גרעינית אחת בכל שנה ולספק אורניום מועשר לכור בבושאר; שר המדע והמחקר האירני: "המפעל החדש תוכנן ויופעל בידי מומחים מקומיים"
▪  ▪  ▪

שר המדע והמחקר האירני, ג'עפר טופיג'י, הודיע (יום ו', 6.4.04) כי נחנך כור גרעיני נוסף המופעל במים כבדים, באראק, 200 ק"מ דרומית מערבית לעיר הבירה, טהרן. האתר החדש נחנך מוקדם מהצפוי. לפני כעשרה ימים דווח, כי הכור ייחנך בחודש יוני השנה [ראו קישור].
השר האירני מסר, כי המפעל החדש תוכנן ויופעל בידי מומחים מקומיים. "מדענים רבים יגוייסו מאוניברסיטאות בכל רחבי המדינה כדי להתחיל את המחקר", אמר השר האירני והוסיף: "מפעלי מים כבדים הם בין הפרויקטים בהם אוניברסיטאות והמגזר העיסקי יכולים לשתף פעולה".
אירן טוענת, כי הכור הגרעיני החדש באראק נועד למטרות מחקר. אולם מרבית מומחי הגרעין בארה"ב ובאירופה, סבורים כי הכור נועד למטרות צבאיות.
הכור באראק יפיק כמות מספיקה של פלוטוניום לייצור פצצה גרעינית אחת בכל שנה. כמו כן, יוכל הכור לספק אורניום מועשר לכור האירני בבושאר. רוסיה מעכבת, לעת עתה, את יישום ההסכם שנחתם בינה לבין אירן על הפעלת הכור בבושאר, בשל דרישתה של רוסיה לקבל חזרה את האורניום המועשר שייוצר בכור.
משמעות ההודעה האירנית על הקמת והפעלת הכור החדש בידי מדענים מקומיים: אירן מסוגלת כיום לייצר בעצמה נשק גרעיני. קיומם של פצצות גרעיניות באירן תלוי כעת רק בכמות האורניום המועשר המצויה בידי הרפובליקה המוסלמית הקיצונית.
לפני כשלושה שבועות הודיעה אירן, כי היא מפרה את התחייבויותיה הקודמות ומתחילה בתהליך העשרת אורניום [ראו קישור]. לאחר ביקורו באירן של ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הודיעה אירן כי היא מפסיקה את העשרת האורניום החל מה-9 לאפריל.
ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, גולמראזה אגזדה, אמר (יום ו', 16.4.04), כי בחודש הבא צפוי ביקור נוסף של פקחי האו"ם, אשר לדעתו ישכנע סופית את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, כי פרויקט הגרעין האירני נועד לצרכי מחקר בלבד ולא לייצור נשק גרעיני.
לפני כחודש גינתה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית את אירן, בשל "ניסיונותיה להסתיר מידע הנוגע לפרויקט הגרעין שלה". הסוכנות החליטה לערוך בדיקות נוספות במדינה, כדי לקבוע סופית בחודש יוני, באם אירן מוסיפה להפר את האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני עליה היא חתומה [ראו קישור].
במידה ויוחלט כי אירן עוסקת בייצור נשק גרעיני, יועבר הנושא למועצת הביטחון של האו"ם, כדי לדון שם בהטלת סנקציות על הרפובליקה המוסלמית.

תאריך:  17/04/2004   |   עודכן:  24/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שני הבנים אשר נפצעו קשה מירי מסוקי צה"ל נראו לראשונה בציבור; אחד מידידיו הותיקים של השיח' יאסין מת היום מפצעיו; הפגנות במחנות הפליטים ברצועת עזה ובלבנון כנגד הצהרות נשיא ארה"ב
עומר כרמון
הודעה רשמית: "הנסיגה מעזה עשויה לתרום ל'מפת הדרכים'"; בריאן קוואן: "ישראל חייבת להתרכז בלעשות שלום עם אויביה, לא עם ידידיה"; כריס פאטן: "יש לסגת מכל ההתנחלויות"; נשיא צרפת: "הצהרותיו של בוש מצערות ומסוכנות"
עודד ויסמן, קריות באינטרנט
פסיקתו של שופט בית משפט השלום בקריית ביאליק מורה על משטרת ישראל לשנות את נוהלי שקילת הסמים, אשר משפיעים באופן משמעותי על עונשם של הנאשמים
יואב יצחק
שר החוץ של רוסיה טוען: מפת הדרכים היא התוכנית היחידה המקובלת; ישראל צריכה לנהל מו"מ עם האוייב - הפלשתינים; בוש ובלייר הבטיחו להעביר עד 30 ביוני את השלטון בעירק לידי הממשלה העירקית הזמנית
אפרת זיו
העונה הראשונה של סדרת הריאליטי המצליחה ביותר באמריקה, "השוליה" - תוכניתו של המיליונר דונאלד טראמפ ומרק ברנט, הגיעה אל קיצה הלילה; ביל ראנסיק ניצח במבחן העבודה וקיבל במתנה, "על-חשבון", רכב מסוג קרייזלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il