X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהגת החמאס הודיעה הלילה על מינוי יורש לרנטיסי, אולם לא פירסמה את שמו מחשש שיחוסל; בערים הפלשתיניות הוכרזו 3 ימי אבל; גורמי הביטחון: החמאס תיכנן לבצע פיגוע גדול ביום העצמאות
▪  ▪  ▪

יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, פתח (יום א', 18.4.04) סוכת אבלים במוקטעה ברמאללה, על-מנת לקבל תנחומים על הריגתו של עבד אל-עזיז רנטיסי. כך מסרה סוכנות הידיעות הרשמית, וופא.
ערפאת כינה את החיסול: "פשע ורצח", וקרא לכל הכוחות והפלגים של העם הפלשתיני לאחד שורות, כדי להתמודד עם המתקפה הציונית. בהודעה שנמסרה מטעמו של ערפאת, נקראה הקהיליה הבינלאומית לספק הגנה לעם הפלשתיני נוכח טרור המדינה שמפעילה ממשלת ישראל.
ערפאת הוסיף וכינה את עבד אל-עזיז רנטיסי: "מנהיג ולוחם אמיץ", אשר הקריב את חייו למען חירות עצמו ומולדתו פלשתין.
החמאס: נבחר יורש לרנטיסי
הנהגת החמאס בעזה הודיעה הלילה כי הארגון בחר יורש למנהיג שחוסל - עבד אל-עזיז רנטיסי. על-פי ההוראה של מנהיג החמאס בדמשק, חאלד משעל, נותר חסוי שמו של היורש, מחשש שגם הוא יהפוך מטרה לחיסול על-ידי ישראל.
בארגון ישנם מספר אישים בולטים המועמדים להחליף את רנטיסי, בהם: מחמוד א-זאהר; איסמעיל הנייה - ראש לשכתו של השייח' יאסין וסעיד סייאם. בחמאס שוקלים גם את קידומו של מוחמד דף, שישתלב עתה גם בזרוע המדינית של החמאס.
בערים הפלשתיניות הכריזו על שלושה ימי אבל וזעם.
לאחר חיסולו של רנטיסי, אמר בתגובה מנהיג השיעה בלבנון, השייח' פדאללה, הנחשב לסמכות הרוחנית העליונה, כי הנשיא בוש הוא אשר נתן את האור הירוק לפשע הזה שבא לאחר הריגת יאסין. כעת מופעל לחץ כבד על מנהיגי מצרים וירדן לנתק את המגעים עם ישראל.
החשש: הסלמה בפיגועים; סגר מלא על השטחים
הבוקר תישמע הממשלה דיווחים על חיסול רנטיסי בעזה, ופרטים על ביקורו של ראש הממשלה בוושינגטון. שרון מגיע עתה לממשלה לדווח על תוכנית ההינתקות, כשהוא מחוזק מאוד: אחרי חיסול יאסין ורנטיסי, ועם התמורות שקיבל מהנשיא בוש.
במקביל, נערכים במערכת הביטחון לגל פיגועי נקמה. בידי ישראל כ-50 התרעות לפחות מפני פיגועים גדולים. סגר מוחלט הוטל על כל השטחים. גורמי הביטחון ציינו כי החמאס תיכנן לבצע פיגוע גדול ביום העצמאות כנקמה על חיסול השייח' יאסין.

תאריך:  18/04/2004   |   עודכן:  18/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רנטיסי עבד אל-עזיז
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שעות ספורות לפני חיסולו של רנטיסי, ערך החמאס עצרות גדולות ברצועת עזה וביהודה ושומרון; חאלד משעל: "החמאס עומד יחד עם כל הפלגים הפלשתינים במלחמה המשותפת כנגד הציונים"; אסמעיל הניה: "הנקמה על מותו של השייח' יאסין עומדת בראש סולם העדיפויות של החמאס"
עומר כרמון
ראש ממשלת ניו זילנד: "אנו לוקחים את הפרשה מאוד מאוד ברצינות"; העצורים הישראלים סירבו לחשוף את פרטי שותפם המסתתר בניו זילנד; שירותי הביטחון האוסטרלים בודקים את החשד, כי תא ריגול ישראלי פועל במדינה
עומר כרמון
אורי אבנרי במאמר באתר אמריקני פרו-פלשתיני: "יוסי ביילין הציע לפלשתינים אדמות טרשים בנגב בתמורה לאדמות פוריות"; "תוכניתו הגדולה של שרון - הפיכת השטח שבין הים התיכון לנהר הירדן למדינה יהודית"; "בוש - הנשיא האנטי-ישראלי ביותר שהיה אי פעם"
רנית נחום-הלוי
מטחי פצצות מרגמה וטילי נ"ט נורו לעבר ישובי גוש קטיף, אחד פגע ישירות בבית בנווה דקלים; הפלשתינים השליכו מספר רימונים לעבר מוצב צה"ל בגבול ישראל-מצרים; תינוק בן שנתיים נפצע מיידוי אבנים בשומרון
רנית נחום-הלוי
כך הודיע הערב עו"ד גדעון סער; לדבריו, התוכנית כוללת גם הגבלות על הבנייה בשטחים מעבר לנסיגה; מחר ייפגש רה"מ עם השרים ויציג להם את עיקרי הישגיו בוושינגטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il