X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בראיון בלעדי לעיתון אל-ג'זירה הסעודי, מגלה מזכ"ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין כי הפלשתינים ונציגים מטעם ערביי ישראל תיאמו באחרונה עמדות בהקשר זה במהלך פגישה שנערכה ברבת עמון, בירת ירדן
▪  ▪  ▪

נאיף חוואתמה, מזכ"ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין, מגלה כי נציגים מטעם ערביי ישראל ונציגים פלשתינים נועדו באחרונה ברבת עמון, בירת ירדן, ותיאמו עמדות בנוגע לשלב הבא של המאבק בישראל.
בראיון בלעדי לעיתון "אל-ג'זירה" היוצא בסעודיה, אומר חוואתמה מפורשות כי בפגישות נטלו חלק נציגים מטעם ערביי ישראל. הוא נמנע מלציין מיהם אותם הגורמים.
גורם בכנסת אישר ל-Nfc כי בפגישה, שהתקיימה כפי הנראה לפני כחודש, נכחו ח"כ אחמד טיבי וח"כ מוחמד ברכה. מקורביו של ח"כ טיבי מכחישים את תוכן הפגישה כפי שזה פורסם בעיתון הסעודי. ח"כ ברכה אישר כי נכח בפגישה, אולם הכחיש אף הוא את תוכנה כפי שפורסם בעיתון.
ח"כ טאלב א-סאנע אמר כי הוזמן לפגישה אך דחה את ההזמנה. ח"כ עבד אל-מאלכ דהאמשה מעריך, כי חוואתמה התכוון לתיאומים במסגרת החוק ומי שטוען ההיפך - עליו חובת ההוכחה.
[פירוט התגובות בהמשך]
נגד הממשלה השרונית
חוואתמה הדגיש בראיון לעיתון: "בפגישות ברבת עמון נולדה יוזמה חדשה הנוגעת לאחדות הלאומית ולאג'נדה מדינית מאוחדת... יוזמה המקפלת בחובה גיבוש תוכנית משותפת כמענה הפלשתיני למדיניות הדמים שמובילה ממשלת הימין 'השרונית' הקיצונית".
לדבריו, המשתתפים הציבו לעצמם מספר יעדים לפגישה:
- דיון בעקרונות החזרה לשולחן המו"מ [בין הפלגים הפלשתיניים-ג.ב.] אשר הופסק בחודש פברואר;
- דיון בצורות התמיכה במאבק בין הפלשתינים של 48' [ערביי ישראל-ג.ב.] לבין שאר בני העם הפלשתיני במולדת ובתפוצות;
- דיון בדרכי ההתמודדות עם תוכנית ההינתקות של שרון וגדר ההפרדה הנבנית בגדה המערבית.
חוואתמה, בכיר בהנהגת אש"ף, נודד בשנים האחרונות בין סוריה ללבנון. לפני כמה חודשים נועדו גורמים פלשתינים ברבת עמון לדיון בשלב שלאחר הסתלקותו של ערפאת מהזירה הפלשתינית, ושמו נקשר לפגישה זו. בנוסף, באחרונה נועד חוואתמה בחשאי עם אבו מאזן, ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר, מתוך ניסיון של האחרון להתקרב להנהגת אש"ף לקראת השלב הבא.
תגובות המערכת הפוליטית
השר במשרד ראש הממשלה, השר גדעון עזרא, אמר בתגובה ל-Nfc כי הוא מצפה מערביי ישראל שיהיו נאמנים למדינת ישראל ולא לאוייביה.
ח"כ טאלב א-סאנע (רע"מ) אומר בתגובה לידיעה: "לא דובים ולא יער, לדברים אין כל בסיס. אנחנו, ואני אישית הוזמנתי להיפגש איתו [חוואתמה] והתנצלתי שלא יכולתי להיפגש. אני מאמין שהחברים [חברי כנסת] נפגשו איתו במסגרת חילופי דעות. אנחנו, כאזרחי מדינת ישראל, יש לנו אינטרס לקבל את השלום בכוח היותנו אזרחי מדינת ישראל ואנו מאמינים ששלום יתן ביטחון לישראל וחירות לפלשתינים. זה הפתרון. אנו שמים לנגד עינינו עם המחנה השפוי בישראל הנקרא 'מחנה השלום'. חשוב לשמור גם על אזרחות ולנהל מאבק למען השלום. אני מצטער אם מישהו מנסה להציג את הדברים אחרת".
ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש-תע"ל) שנפגש עם חוואתמה לפני כחודש מכחיש כי חוואתמה הודה בשיתוף פעולה בין ערביי ישראל לפלשתינים, ומדגיש: חוואתמה עשה צעד אמיץ שקרא לארגונים הפלשתיניים לא לערב את ערביי ישראל. "אני הראשון שנפגשתי איתו ובפגישה הוא עשה צעד אמיץ כאשר קרא לכל הארגונים הפלשתינים לא לערב את אזרחי ישראל בפעילויות שיש בהן אופי טרור. ההודעה שהוצאנו היתה משותפת. ערביי ישראל הם אזרחי מדינת ישראל ומאבקם למען השלום וסיום הכיבוש נגזר מאזרחותם הישראלית ולא רק מהשתייכותם לעם הפלשתיני. אתם לא מבינים את מה שהוא אומר, אתם נדבקים בראש של ישראלים. יש להבין את דבריו ולא לפרש או להכחיש", אמר.
ח"כ עבד-אלמאלכ דהמשה (רע"מ) אמר בתגובה לפרסום ב-Nfc: "אנחנו נשתף פעולה עם כל מי שיפעל להשגת שלום בין ישראל והפלשתינים אך ורק במסגרת החוק. זו עמדה של כולנו. אין לי מה להכחיש או מה לאשר. גם אם חוואתמה אומר את מה שהוא אומר, אני משער שהוא מתכוון לכך שכל התיאומים נעשים במסגרת החוק ובצורה גלויה. מי שטוען אחרת, עליו ההוכחה".

תאריך:  18/04/2004   |   עודכן:  18/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
במעמד שני הצדדים יסביר שרון היכן המסמכים והקלטות שנתבקש למסור ולא מסר; רק אז תחליט השופטת לב-און האם שרון ייחקר בדלתיים סגורות, כפי שהוא מבקש; חוקרי יאח"ה מבקשים לעיין במסמכים שאצל ד"ר אבי אלתר, הקשורים לפרשת סיריל קרן
גלית יצחק
מד"א ממליץ למטיילים לא לצאת מהבית ללא ערכת עזרה ראשונה תקנית של מד"א ומעניק מספר המלצות בסיסיות לטיפול בהכשה
מירב לוי
4 תלמידים ייצגו את ישראל; החידון עומד השנה בסימן: "החסד"
גלית יצחק
שינוי מספרי הטלפון יחול בכל הרשתות בסלולריות ביום ה-20.4.04; פרטנר תפעיל ניידות ממותגות בכל רחבי הארץ לעדכון ספרי טלפונים השמורים במכשירי הלקוחות
יפעת גדות
נפטרה ממחלה בגיל 57; היתה אחת הזמרות הבולטות בשנות ה-70; בין שיריה המפורסמים "נחל שלי" ו"רוזה מרצפן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il