X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ספר חדש: בוש סיפר כי הוא עוסק באפגניסטן בשעה שעסק למעשה בתכנון המלחמה בעירק; פאוול: "צ'ייני מנסה לקשר באובססיביות וללא הצדקה בין רשת הטרור של אל-קאעידה לסדאם חוסיין"; צ'ייני: "פאוול עוסק בתדמיתו הציבורית בלבד"
▪  ▪  ▪

ספר חדש שכתב עיתונאי ה'ניו יורק פוסט' הנודע, בוב וודוורד, אשר חשיפותיו בשנות ה-70' תרמו רבות להתפטרותו של נשיא ארה"ב ריצ'רד ניקסון, חושף כי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, תיכנן לצאת למלחמה בעירק מייד לאחר פיגועי הטרור בארה"ב ב-11 לספטמבר 2001.
הספר החדש, 'תוכנית התקפה' ('Plan of Attack'), מספר כי בחודש נובמבר 2001, כינס בוש דיון עם עוזריו הבכירים ומפקדי צבא ארה"ב. לאחר הדיון סיפר נשיא ארה"ב לכתבים, כי הוא עוסק במלחמה באפגניסטן בלבד. אך למעשה עסק מרבית הדיון בתכנון המלחמה בעירק. וודוורד טוען, כי בוש הורה לשר ההגנה שלו, דונלד ראמספלד, להתכונן למלחמה בעירק כבר ב-28 לנובמבר 2001.
בתגובה לטענות שהועלו בספר, אמר נשיא ארה"ב, כי אם היה מספר אז שהוא מתכונן לאפשרות של יציאה למלחמה בעירק, הוא היה מואשם בלהיטות לצאת למלחמה, בשעה שהדבר אינו נכון. "ארה"ב יצאה למלחמה בסופו של דבר, רק בלית ברירה", אמר.
הספר טוען, כי מפקד הכוחות האמריקנים, הגנרל טומי פרנקס, קיבל בזעם את הוראת הפנטגון להתכונן למלחמה בעירק, בשעה שכוחותיו עסקו עדיין בלחימה בהרי אפגניסטן. על פי הספר, מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, התנגד למלחמה בעירק. פאוול האשים שוב ושוב את סגן נשיא ארה"ב, דיק צ'ייני, כי הוא מנסה לקשר באובססיביות וללא הצדקה בין רשת הטרור של אל-קאעידה לסדאם חוסיין. צ'ייני האשים את פאוול, כי הוא עוסק בתדמיתו הציבורית בלבד. לטענת וודוורד, יחסי פאוול וצ'ייני נעשו כה מתוחים בשל המלחמה בעירק, שהם כמעט ואינם משוחחים. את משרדו של סגן שר ההגנה, דאג פיית', מכנה פאוול בשם: "משרד הגסטאפו".
בספר החדש מסופר עוד, כי הנשיא האמריקני הציע לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, שלא לשלוח חיילים בריטים לעירק, בשל החשש שהדבר יפגע בסיכוייו של בלייר לשמור על כהונתו. תשובתו של בלייר הייתה: "אמרתי שאני איתך בנושא המלחמה ואני מתכוון לזה".

תאריך:  18/04/2004   |   עודכן:  18/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
המטרה: לרכז את כל סמכויות הכניסה לישראל והיציאה מישראל בידי גורם ממלכתי אחד; למינהל ינתנו סמכויות לריכוז הגורמים המטפלים בסוגית העבודים הזרים
גלית יצחק
לדברי העמותה, היא תקדיש את התרומה למימון בדיקות דם שנאספו במבצע ארצי שנערך בחודש מרס לאיתור תורם מח עצם מתאים עבור נועם אוטולנגי וחולים נוספים
גל ברגר, רנית נחום-הלוי
בראיון בלעדי לעיתון אל-ג'זירה הסעודי, מגלה מזכ"ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין כי הפלשתינים ונציגים מטעם ערביי ישראל תיאמו באחרונה עמדות בהקשר זה במהלך פגישה שנערכה ברבת עמון, בירת ירדן
נועם שרביט
במעמד שני הצדדים יסביר שרון היכן המסמכים והקלטות שנתבקש למסור ולא מסר; רק אז תחליט השופטת לב-און האם שרון ייחקר בדלתיים סגורות, כפי שהוא מבקש; חוקרי יאח"ה מבקשים לעיין במסמכים שאצל ד"ר אבי אלתר, הקשורים לפרשת סיריל קרן
גלית יצחק
מד"א ממליץ למטיילים לא לצאת מהבית ללא ערכת עזרה ראשונה תקנית של מד"א ומעניק מספר המלצות בסיסיות לטיפול בהכשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il