X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נביל שעת' ביטל את ביקורו בוושינגטון

גדודי חללי אל-אקצא: "בוש - חבר הליכוד הטרוריסטי"

שר החוץ הפלשתיני: "ישראל מבצעת פשעים ומקבלת תמורה מהנשיא האמריקני"; אבו עלא: "חיסול רנטיסי - תוצאה ישירה של העידוד האמריקני"; חסן אבו-ליבדה: "ארה"ב והנשיא בוש נתנו לישראל רשיון להרוג מנהיגים פלשתינים"
▪  ▪  ▪

עימות חריף בין ארה"ב לרשות הפלשתינית
שעות ספורות לפני חיסולו של ראש החמאס ברצועת עזה [ראו קישור], נפגש שר החוץ הפלשתיני, נביל שעת', עם יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, ועם ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא). לאחר הפגישה הודיע שעת', כי לא ייצא השבוע כמתוכנן לוושינגטון.
שעת' אמור היה להיפגש ביום ד', עם מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, ועם היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס. הנימוק לביטול הפגישה: תוצאות פגישתו של ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש.
נשיא ארה"ב העביר מכתב לראש ממשלת ישראל, ובו פירוט התמורות לתוכנית ההינתקות (נסיגה ישראלית חד-צדדית מרצועת עזה ומ-4 ישובים בצפון השומרון). הנשיא בוש הביע במכתב את התנגדותה של ארה"ב ל'זכות השיבה' של הפליטים הפלשתינים לתחומי מדינת ישראל ואת תמיכת הממשל בקיום גושי התיישבות יהודית ביהודה ושומרון [ראו קישור].
"הם שינו את הפרמטרים של שיחות השלום", אמר שר החוץ הפלשתיני (שבת, 17.4.04) והוסיף: "הם שינו את כל הסטנדרטים, אנו זקוקים לזמן כדי ללמוד את העמדה האמריקנית החדשה".
חיסולו של עבד אל-עזיז רנטיסי, שעות ספורות לאחר מכן, הפך את הצהרות בכירי הרשות הפלשתינית נגד ארה"ב, לחסרות מעצורים: נביל שעת (יום א', 18.4.04): "ישראל מבצעת פשעים ומקבלת תמורה מהנשיא האמריקני. אין סיכוי לקידום תהליך השלום כל עוד האיש הזה, שרון, שולט בישראל, וכל עוד הוא ממשיך לקבל את תמיכת הממשל האמריקני. מדובר בפשע ישראלי של רצח בדם קר לעיני העולם כולו, בעוד ארה"ב נותנת לה פיסות מאדמתנו ורומסת את זכויות פליטינו".
אבו עלא (יום א', 18.4.04): "הממשלה הפלשתינית רואה את חיסול רנטיסי כקמפיין טרוריסטי ישראלי שהוא תוצאה ישירה של העידוד האמריקני ושל מדיניות אמריקנית מוטה לטובת ישראל".
חסן אבו-ליבדה, ראש לשכתו של אבו עלא (יום א', 18.4.04): "ההתנקשות ברנטיסי חיסלה את תהליך השלום. אנו זקוקים להתערבות בינלאומית שהיא מוטה פחות לטובת ישראל מאשר מדיניות הממשל האמריקני. ארה"ב והנשיא בוש נתנו לישראל רשיון להרוג מנהיגים פלשתינים, להרחיב התנחלויות ולהפקיע אדמות".
שר התעסוקה הפלשתיני, חסן אל-חטיב: "חיסול רנטיסי - תוצאה ישירה של ביקור שרון בארה"ב.
'גדודי חללי אל-אקצא' של הפת"ח: "כולנו יאסין, כולנו רנטיסי. בוש הוכיח כי הוא חבר הליכוד הטרוריסטי. הוא ושרון מהווים איום על ביטחון העולם כולו. הכיבוש ואלו התומכים בו, ישלמו מחיר יקר על פשעיהם נגד עמנו".
כזכור, לפני ימים אחדים פורסם ב-Nfc, כי מידע מודיעיני שהגיע לאחרונה וושינגטון, סייע לממשל בוש להסיק, כי יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, אישר אישית פגיעה באינטרסים אמריקנים ברצועת עזה. אישורו של ערפאת הביא לרצח שלושה מאבטחים אמריקנים.
בחודש ספטמבר 2003 הגיע ללשכתו של ערפאת אחד מבכירי הפת"ח ברצועת עזה, המקשר בין ערפאת לפעילי הארגון ברצועה, וביקש את אישורו לפגיעה באינטרסים אמריקנים. ערפאת השיב בחיוב, ואמר כי "הגיע הזמן להעביר מסר לאמריקנים, בשל מדיניותם האנטי-פלשתינית ואנטי-ערבית". ימים אחדים לאחר מכן, הופעל מטען חבלה נגד שיירה דיפלומטית אמריקנית סמוך למחסום ארז. שלושה ממאבטחי השיירה נהרגו [ראו קישור].
[בתמונה: קריקטורה בעיתון הירדני, אל-דוסתור: "בוש חותם על 'מכתב התמורות'"]

תאריך:  19/04/2004   |   עודכן:  19/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
כך אומר יו"ר המועצה האיסלמית-שיעית העליונה בלבנון; שייח' אל-אזהר: "לבוש אין זכות לתת אדמות הפלשתינים ליהודים"; אבי הכנסיה הקופטית במצרים: היהודים - כבר מזמן לא עם נבחר
עומר כרמון
מ"מ שר החוץ: "זימנתי את שגרירת ישראל בניו זילנד ודרשתי לקבל דיווח מלא לגבי מעשיהם של העצורים"; "אם ישראל מחזיקה בדרכונים ניו זילנדים נוספים - אנו דורשים את החזרתם המיידית"; עורך דינו של אחד העצורים עומד לפנות לבית המשפט העליון בדרישה לשחררו
גל ברגר
מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח, היושב בדמשק, אומר בתגובה ראשונה מאז חיסולו של רנטיסי, כי התגובה היא רק שאלה של זמן; על תוכנית ההינתקות: חרב פיפיות; על הזירה העירקית: פלוג'ה כמוה כג'נין; על ערפאת: ישראל ממתינה להזדמנות להיפטר ממנו
גל ברגר
תימן, המדינה שנמנתה עד כה עם האגף הקיצוני במדינות ערב, החליטה לשנות כיוון ויוצאת ביוזמה מדינית חדשה: הכרה של מדינות ערב בישראל ונורמליזציה עמה, בתנאים מסויימים; נא להכיר - תימן האחרת
נועם שרביט
בעקבות טענות על קורות חיים לא מדוייקים ו"זיקה אישית" בין עו"ד חפץ לראש הממשלה, ביקש היועמ"ש מהוועדה לבדיקת מינויים בשירות המדינה לבחון שנית האם חפץ ראוי לתפקיד; מזוז הודיע: אני מאמץ את עמדת הוועדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il