X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את העימות ביטל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד; לשכת לנדאו: ראש הממשלה מרגיש חזק כרגע ולכן הוא מנסה לא להתעמת; ל-Nfc נמסר כי התיק שעשוי השר שלום לקבל, אם תיכנס העבודה לממשלה, הוא תיק התחבורה
▪  ▪  ▪

שר החוץ, סילבן שלום, הודיע (יום ב', 19.4.04) במסיבת עיתונאים שקיים, כי הוא תומך בתוכנית ההינתקות של ראש הממשלה, אריאל שרון.
השר שלום אמר כי צעד זה התקבל בכאב הן עליו והן על תנועת הליכוד, אשר תמכה תמיד בפיתוח ובניית ישובים, אולם מעל הכל עומדת החשיבות לשמור על אחדות בעם ואחדות בליכוד.
"מתוך ראיה כוללת זו, הכרה באחדותנו הלאומית והכאב האידיאולוגי הרב, החלטתי לתמוך בתוכניתו של ראש הממשלה ולפעול שיישום התוכנית יביא לייצוב המצב הביטחוני וקידום הסדר שלום עתידי בינינו לבין הפלשתינים".
קודם לכן נועד השר שלום עם ראש הממשלה ומסר לו את עמדתו באשר לתוכנית ההינתקות. השר שלום נמנה עם השרים הבולטים שנהגו להציג עמדתם נגד תוכנית ההינתקות.
בכך מצטרף השר שלום לשר האוצר, בנימין נתניהו, שרת החינוך, לימור לבנת, והשר במשרד האוצר, מאיר שטרית, שהודיעו (יום א') על תמיכתם בתוכנית ההינתקות [ראו קישור]. סיעת יחד החליטה, כי היא תומכת בפינוי רצועת עזה ובהתחלת הפינוי בצפון הגדה. כך בהודעה שהוציאה התנועה בתום ישיבה שהתקיימה בכנסת.
להלן נאומו המלא של השר שלום
"...מפת הדרכים נהנית מתמיכה בינלאומית גורפת ועדיפה לקידום יחסינו עם הפלשתינים. כאשר ראש הממשלה הציג בדצמבר אשתקד את כוונתו לסגת מעזה, הבעתי דעתי שמהלכים חד-צדדים וללא הסכמה לאומית לא יביאו למיגור העימות. אני מאמין שאינטרס ישראלי והצורך להגיע לפתרון טמון בהידברות עם הצד השני".
"במרוצת החודשים בהם התגבשה תוכנית ההינתקות... הדגשתי כי אני מאמין שכל תוכנית מדינית חייבת להיות מורכבת מ-4 מרכיבים: מבוססת על עיקרון מפת הדרכים, שיתוף פעולה עם פרטנר, הסכמה בינלאומית רחבה ולזכות באחדות העם".
"בימים האחרונים לאחר שובו של רה"מ מארה"ב בחנתי לעומק את כל ההיבטים וההשלכות הקשורים לראש הממשלה ולתרומות האמריקניות. שמעתי הערכות מקצועיות של אנשי משרד החוץ ותגובות בינלאומיות שונות. היום נפגשתי עם רה"מ לשיחה מדינית ארוכה ושמעתי ממנו על התוכנית עצמה ודרכים ליישומה. אני חייב לציין שבתוכנית יש ויתורים לא קלים וסיכונים שלא ניתן להתכחש אליהם בהיעדר פרטנר פלשתיני. הדבר יתרום לפלשתינים, אך לא יחייבם במחויבות כשלהיא. איננו זוכים לתמורה פלשתינית, יש חשש שהדבר יצור תקדים שלילי לגבי העתיד. חובה עלינו לפעול למזער סיכונים אלו".
"לצד זאת, בהקשר הבינלאומי, יש חשיבות רבה לתמיכת הנשיא בוש בתוכנית והתגייסות אמריקנית ולכך אני מייחס חשיבות עליונה. במגעי האחרונים ומתגובות של הימים האחרונים אני מתרשם כי הקהילה הבינלאומית מוכנה לתרום לתוכנית ולהירתם להצלחתה. אני מברך על כך. עלינו להיערך ולפעול כך שנפיק ממנה את התמורות העיקריות. ברור שיש כאן הישגים מדיניים בראש ובראשונה בנושא זכות השיבה לפלשתינים".
"ביוני אשתקד במפגש פסגה בעקבה פעלתי עם פאוול [קולין פאוול, מזכיר המדינה של ארה"ב] ורייס [קונדוליסה רייס, היועצת לביטחון לאומי של ארה"ב], על-מנת שהנשיא בוש יכלול דברים אלו בנאומו. אני שמח שבדבריו השבוע חיזק הנשיא את התייחסותו והבהיר שפתרון לבעיית הפליטים לא ימצא בתוך גבולות ישראל. בנוסף, ההודעה האמריקנית שיש להתחשב באוכלוסייה ובישובים ישראלים, מהווה התפתחות חיובית שתתרום גם היא לחיזוק ישראל".
"... תנועת הליכוד שחרטה על דגלה את תנופת הישוב יהודי בעזה מדברת על פינוי ישובים. צמחתי בתנועה וזו, ינקתי את ערכיה ואני מכיר את עוצמת הכאב בוויתור. היינו עדים לוויתור דומה לפני כ-25 שנה. מדובר בסוגיה קשה ביותר עבורי. אנו עומדים היום לפני הכרעה בה נידרש לפנות ישובים לטובת חיזוקם של אחרים. דווקא בגלל שאנו זקוקים לאחדות מלאה בעם ובתנועה. ידענו מחלוקות בעבר וכבר נאמר כי על שנאת חינם חרבה ירושלים. מתוך ראיה כוללת זו, הכרה באחדותנו הלאומית והכאב האידיאולוגי הרב, החלטתי לתמוך בתוכניתו של ראש הממשלה ולפעול שיישום התוכנית יביא לייצוב המצב הביטחוני וקידום הסדר שלום עתידי בינינו לבין הפלשתינים".
תיק התחבורה או הפנים - לשר שלום
כפי שכבר פורסם, שלום נמנה עם השרים בליכוד העלולים להיפגע עם קבלת תוכנית ההינתקות. הצפי הוא, שעם קבלת התוכנית ייפרשו מהממשלה סיעות המפד"ל והאיחוד הלאומי ובמקומן ייכנסו העבודה ומפלגה נוספת (ככל הנראה ש"ס). תיק רציני אחד חייב ראש הממשלה להעניק לעבודה, וכעת מדברים כי ח"כ שמעון פרס הוא זה שעשוי להיכנס לנעלי שלום ולקבל את תיק החוץ.
מקורבי השר שלום ניהלו במהלך הלילה מגעים עם גורמים בלשכת שרון, כדי להבטיח את תפקידו הנוכחי של השר בממשלה. ל-Nfc נמסר, כי בשיחות שקיים בחודשים האחרונים השר שלום עם עמרי שרון, הוא ביקש לקבל את תיק הפנים (אותו מחזיק היום השר מסיעת שינוי אברהם פורז; ר.נ.ה) או את תיק משרד התחבורה, אשר מוחזק כיום על-ידי השר אביגדור ליברמן (האיחוד להאומי).
ההערכות הן, כי ללא סבב תיקים בממשלה החדשה שתוקם לאחר אישור תוכנית ההינתקות, יקבל השר שלום את תיק משרד התחבורה. ל-Nfc נמסר, כי את השר שלום פחות מעניינים מתפקדי הליכוד, ולכן גם אם תוקם צעקה כנגד עמדתו החדשה (כפי שנשמעה עם הכרזת נתניהו על תמיכתו בתוכניות), הוא ידאג לפצות את מי שמעניין אותו באמת - חברי מרכז הליכוד. תיק משרד התחבורה, אם יקבלו השר, הוא תיק ביצועי, רב עוצמה ו-מינויים.
בוטלו העימותים שתוכננו
בין ראש הממשלה לשר לנדאו
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד, השופט (בדימ.) צבי כהן, הורה (יום ב', 19.4.04) על ביטול העימותים שתוכננו בין ראש הממשלה, אריאל שרון לשר עוזי לנדאו.
במטה לנדאו מסבירים, כי מי שהזמין את העימותים היתה לשכת ראש הממשלה לפני כשבוע. השר לנדאו נענה להזמנה לקיים עימות עם ראש הממשלה אולם בתנאים הוגנים: מנגנון זמן שווה לשני הצדדים, אפשרות להציג שאלות ותשובות ועוד. תנאי לנדאו הועברו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד.
אולם להפתעת לשכת לנדאו, החליט היום השופט כהן לבטל את העימותים בין שני האישים. ממטה לנדאו חושדים, כי לחץ פוליטי כבד הוטל על יו"ר ועדת הבחירות. "בלשכת ראש הממשלה פשוט החליטו שהתנאים הללו לא מתאימים להם ושהם מבטלים את העימות. ראש הממשלה מרגיש חזק כרגע ולכן הוא מנסה לא להתעמת ולענות על שאלות קשות לבוחרים ולמתפקדי הליכוד", כך נמסר ל-Nfc.
עוד נמסר ל-Nfc, כי במטה לנדאו שוקלים הערב לקיים כינוס בו יתייחס השר למקרה זה ולעמדתו בנושא תוכנית ההינתקות.

תאריך:  19/04/2004   |   עודכן:  19/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
25% מאנשי השטח הזוטרים מפרים חוזה ופורשים; העבודה הלחוצה והתגמול הנמוך גורמים לפרישה לפני תום החוזה
ענבל אביב
אחת הרקטות פגעה ישירות בבית. צעיר בן 22 נפצע באורח בינוני; גורמים ביטחוניים מוסרים, כי מאז חיסולו של מנהיג החמאס ד"ר עבד אל-עזיז רנטיסי, התגברו ניסיונות שיגור פצצות ורקטות לעבר שטחי ישראל
הדר פרבר
עצמאות ברדיו - גיל אלדמע, יהורם גאון, יפה ירקוני
נועם שרביט
השופטים קיבלו את ערעור המדינה והחמירו העונש מ-15 ל-24 חודשי מאסר בפועל; פס ושבו הורשעו בהחזקת 8 לבנות חבלה; איציק פס הוא אביה של התינוקת שלהבת פס, שנרצחה מירי צלף בחברון
יפעת גדות
ממשלתו הימנית של סילביו ברלוסקוני באיטליה, עומדת לשנות את החוק: אדם שיירה בפורץ כדי להגן על עצמו לא ישלח לכלא אלא יהנה מחמת הספק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il