X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במרכז מפנים אצבע מאשימה להתבטאויותיו של מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב יעקב בורובסקי, שלטענתם מעידות על חוסר אחריות מצידו, בעיקר נוכח העובדה שעד כה לא התקיים תחקיר כלשהו של האירוע; צו איסור פרסום הוצא על פרטי המחבלים וכלי הנשק שלהם
▪  ▪  ▪

מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים, דורש לחקור את ניסיון הפיגוע של שני הערבים הישראלים אמש בצומת בית רימון בהקדם, "ולא למהר בהוצאת הודעות מסיתות כנגד האוכלוסיה הערבית, טרם קבלת ממצאים מלאים".
במרכז אומרים, כי התבטאויותיו של מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב יעקב בורובסקי, לפיהן הוא מאשר כי מדובר בפיגוע ירי של מחבלים, מעידות על חוסר אחריות מצידו, בעיקר נוכח העובדה שעד כה לא התקיים תחקיר כלשהו של האירוע אשר אין בו ממצאים מספיקים כדי להגדירו כך.
כזכור, שני ערבים-ישראלים נורו ונפצעו על-ידי כוח של לוחמי מג"ב, לאחר שירו לעבר הג'יפ בו נסעו הלוחמים, בין צומת בית רימון לצומת גולני, בכביש 77 בצפון הארץ, לא הרחק מנצרת. הלוחמים בג'יפ השיבו אש לעבר השניים, ממנה נפצע אנושות אחד המחבלים וחברו נפצע ונתפס מייד לאחר מכן. מדובר בכוח של מג"ב שהיה במארב בניסיון ללכוד משליכי בקבוקי תבערה.
השניים, תושבי כפר מנדה וכפר כנא, פונו לבתי החולים העמק בעפולה ופוריה בטבריה. מאוחר יותר, מת הצעיר מכפר כנא מפצעיו. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון באירוע. בית משפט השלום בנצרת נענה אמש לבקשת המשטרה והוציא צו איסור פרסום המתייחס לניסיון הפיגוע. הצו אוסר פרסום כל פרט בנוגע לזהות המחבלים, לנשק שהיה בידיהם ולמקורו.
המשטרה פשטה אמש על כפר כנא ועצרה שלושה בני אדם, בהם אביו של ההרוג. היום שוחרר אחד העצורים, אולם במשטרה אומרים כי צפויים עוד מעצרים. בכרוז שהופץ בג'נין נטען, כי גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח, נטלו אחריות לפיגוע.
מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב יעקב בורובסקי, אמר הבוקר כי הירי היה מארב מתוכנן של מחבלים, בניסיון לרצוח שוטרים. ניצב בורובסקי הדגיש, כי קיים קשר בין האירוע הזה לתקריות קודמות באזור.
במוסאוא אומרים, כי בעבר הלא רחוק התבטאויות מעין אלו התגלו כחסרות שחר אולם תוצאותיהן בלתי הפיכות לאור ההסתה שהדבר גרר מעצם הפללת ציבור שלם.
במוסאוא נתנו כדוגמא אירוע בעבר הלא רחוק, בו היו מעורבים ערבים-ישראלים, הקשור כנראה לניסיון הפיגוע אמש, אולם בשל צו איסור הפרסום שהוצא בפרשה, מערכת Nfc מנועה מלהביאה.
עוד אומרים במוסאוא, כי מטעמים של הימנעות הסלמת היחסים עם האזרחים הערבים, באמצעות הסתה נגדם, על המשטרה מוטלת החובה שלא לצאת בהודעות לא זהירות טרם קבלת ממצאי חקירה, שלא קיימו עד כה. גם אם יימצא שהאזרחים הערבים המעורבים באירוע, מוחמד מחמוד כטיב (22) שנהרג מירי שוטרים באירוע, ועלא מוסא שנפצע מאותו ירי, אכן קשורים למעשה ירי עליו דווחה המשטרה, כביכול, עליה לנסח הודעות זהירות בהם היא נדרשת שלא להכפיש בשום אופן את כלל הציבור הערבי.
גם בכפרים של שני המחבלים דורשים שלא למהר בהסקת המסקנות. ראש מועצת כפר כנא, רבחי אמארה, אמר כי בכפר מגנים את המעשה, אם אכן מדובר בניסיון פיגוע, "משום שאיננו מקבלים מצב שבו יש אזרחים ערבים בישראל שחוצים את הקווים האדומים של החוק".
אמארה הוסיף, כי הופתע לשמוע דיווחים כאילו ההרוג מוכר למשטרה בהיותו סוחר באמצעי לחימה. "פנינו למפקד המחוז הצפוני וביקשנו להקים ועדה לחקור את האירוע כדי שלא יגידו שכל הכפר מחבלים".

תאריך:  19/04/2004   |   עודכן:  20/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
השתתפותן מומנה בידי האיחוד האירופי וקרן אל-קאצא של הבנק לפיתוח איסלמי; נשיא החברה הפלשתינית Jaffa.net: "יש לפתח את נושא החינוך דרך האינטרנט בשטחי הרשות הפלשתינית, כדי להתגבר על המכשולים והמחסומים שמציב שלטון הכיבוש"
גלית יצחק
מהיום לקוחות כל הרשתות הסלולריות יעברו למספרים בני 10 ספרות; פלאפון יוצאת הערב בקמפיין להצגת התוכנית, סלקום ופרטנר מרחיבות היערכותן, ובזק מציעה תוכנה להמרת מספרי הניידים ב-OUTLOOK
רנית נחום-הלוי
מנוע החיפוש 'גוגל' העולמי לא הסירו את האתר האנטישמי מרשימת האתרים העונים למילה Jew, אולם התנצלו בפומבי על הדבר
יפעת גדות
"מה היא מערכת היחסים שלנו עם חיות? מהי מערכת היחסים שלנו עם היצורים שניצור או שאנו יוצרים אולי ברגע זה? כיצד אנו מרגישים לגביהם? מהי חובתינו לדאוג להם? מהי האחריות שלנו כלפיהם?
הדר פרבר
ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אינו מופיע לצידם של ג'ורג' בוש, ביל גייטס ואפילו אוסאמה בן-לאדן; מל גיבסון והדלאי למה באותה רשימת גיבורים ואייקונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il