X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האיחוד האירופי מודאג מתוכנית שרון

סולאנה יצא לוושינגטון כדי להזהיר מהשלכות ההינתקות

האחראי על קשרי חוץ באיחוד האירופי ייפגש עם פאוול, רייס וצ'ייני; מקור בפמליה: "חבייר סולאנה מודאג מהתוצאות השליליות שעלולות להיות לתוכנית הישראלית"; פגישת 'הרביעיה' - בתחילת מאי
▪  ▪  ▪

האחראי על קשרי חוץ באיחוד האירופי, חבייר סולאנה, יצא לוושינגטון (יום ג', 20.4.04) כדי לדון עם ממשל בוש בנושא תוכנית הנסיגה החד-צדדית של ישראל מרצועת עזה. פקיד בכיר בפמלייתו של סולאנה מסר, כי "חבייר סולאנה מודאג מהתוצאות השליליות שעלולות להיות לתוכנית הישראלית".
בסוף השבוע האחרון התכנסו באירלנד שרי החוץ של האיחוד האירופי לדיון חירום, בעקבות התחייבויותיו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, בפגישתם ביום ד' (14.4.04).
כזכור, נשיא ארה"ב העביר מכתב לראש ממשלת ישראל, ובו פירוט התמורות לתוכנית ההינתקות (נסיגה ישראלית חד-צדדית מרצועת עזה). הנשיא בוש הביע במכתב את התנגדותה של ארה"ב ל'זכות השיבה' של הפליטים הפלשתינים לתחומי מדינת ישראל ואת תמיכת הממשל בקיום גושי התיישבות יהודית ביהודה ושומרון [ראו קישור].
בתום הדיונים באירלנד, פרסם האיחוד האירופי הודעה (שבת, 17.4.04), בה הוא מברך על תוכנית הנסיגה הישראלית מרצועת עזה ואף מציין כי היא עשויה לתרום ליישום תוכנית 'מפת הדרכים' האמריקנית.
אולם דוברי האיחוד האירופי הזהירו מפני השלכותיה של תוכנית שרון: נשיא צרפת, זאק שיראק, כבר הגדיר את הצהרות בוש כ"מצערות ומסוכנות". בריאן קוואן, שר החוץ של אירלנד, המשמשת כעת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, אמר בפתח הדיונים (יום ו', 6.4.04): "ישראל חייבת להתרכז בלעשות שלום עם אויביה, לא עם ידידיה - ישראל וארה"ב אינם בסכסוך. ברור לכולם שכל ניסיון לפתור את הסכסוך באופן חד-צדדי - לא יצלח".
"רק לפני שלושה שבועות קבעו ראשי מדינות האיחוד האירופי, שלא נסכים לכל שינוי בקווי 1967, אלא באמצעות מו"מ בין הישראלים לפלשתינים. בנוגע לפליטים - 'מפת הדרכים' קובעת, כי הסכם הקבע בין ישראל לפלשתינים חייב לכלול פתרון הוגן ומציאותי לבעיית הפליטים הפלשתינים".
הנציב לענייני חוץ באיחוד האירופי, כריס פאטן, אמר (שבת, 17.4.04): "מה שמדאיג הוא, שרבים מהפלשתינים אשר תמכו ברעיון שתי המדינות הוכו בשל תוכניתו של שרון. זאת תוכנית שאינה מסייעת למתונים, אלא משחקת לידיהם של הקיצונים המוסלמים".
"רבים בעולם הערבי סבורים כעת, כי ארה"ב חזרה בה ממדיניותה בה נקטה ב-40 השנים האחרונות. הצהרות בוש גרמו נזק עצום, עלינו לתקן דברים רבים. אנו חייבים לקבוע, כי מרכיבי תוכנית 'מפת הדרכים' חיוניים. נסיגה מההתנחלויות ברצועת עזה היא דבר חיובי, אך ישראל חייבת לסגת מכל ההתנחלויות - זהו אחד ממרכיבי 'מפת הדרכים'.
משתתפי דיון החירום באירלנד, הביעו את נחישותם שלא לתת לארה"ב להשאיר את האיחוד האירופי בחוץ. אחד ממשתתפי הדיון אמר לעיתונאים: "התכנסנו כדי להחליט מה תהיה עוצמת העימות עם האמריקנים".
סולאנה ייפגש בוושינגטון עם מזכיר המדינה, קולין פאוול, היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס וסגן הנשיא, דיק צ'ייני. במהלך פגישותיו ינסה לשנות את מועד פגישת 'הרביעיה': נציגי ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה, לתחילת מאי. קודם לכן פורסם כי הפגישה תתקיים ב-28 לאפריל.
האיחוד האירופי מעוניין לדון במהלך פגישת 'הרביעיה', "בדרכים בהם ניתן להחיות את תוכנית 'מפת הדרכים'".

תאריך:  20/04/2004   |   עודכן:  20/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הסרטים בהם השקיעה "רשת" במסגרת מחויבות זו הינם: ג'ירפות, חיים זה חיים, מדורת השט, ללכת על המים, בקרוב יהיה לך משהו טוב
יפעת גדות
ניתוח שהופך לפופולרי בקרב מטופלים שעברו ניתוח פלסטי ורוצים להשמע צעירים כפי שהם נראים; 15,000 דולר ואתה נשמע כמו נער בן 16
הדר פרבר
כל מי שיצליח להבקיע כדור בשער - יוכל לזכות בחבילת אירוח VIP למשחקי יורו 2004 בפורטוגל
יפעת גדות
הפרסומת זכתה ב-103 נקודות, כשהיא מובילה בשני הפרמטרים: תרומה למותג - 35% וקריאטיביות - 33%
הדר פרבר
התערוכה תתקיים בבית בלגיה שבאוניברסיטה העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il