X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בירדן ממשיכים להילחם בנחישות בנגף הטרור הפושה ברחבי הממלכה: כשבוע וחצי לאחר שסוכל מגה-פיגוע כימי גדול נגד מתקן צבאי ירדני, כוחות הביטחון הצליחו לסכל פיגוע גדול נוסף; גורמי ביטחון ירדניים: השלושה תכננו להטמין פצצה שיכלה לשטח חלק גדול ברבת עמון
▪  ▪  ▪

שלושה טרוריסטים נהרגו בצהריים (ג', 20.4.04) בתום קרב יריות עם כוחות הביטחון הירדניים במזרח רבת עמון. מחקירה ראשונית עולה, כי השלושה התכוונו להטמין פצצה "שהיתה משטחת חלק גדול ברבת עמון".
לידי השלטונות הירדניים הגיע מידע מודיעיני מוקדם על כוונות של חוליית טרור חמושה באזור אל-האשמי במזרח הבירה הירדנית לבצע פיגוע.
כוח של מנגנון הביטחון הכללי הירדני הגיע למקום בסביבות השעה 14:20, הקיף את הבית בו התבצרו הטרוריסטים וקרא לחברי החולייה להסגיר את עצמם.
פעילי הטרור החלו לירות לעבר כוחות הביטחון הירדניים מתוך המבנה. הכוחות פרצו פנימה ובתום קרב יריות קצר נהרגו שלושת פעילי הטרור. לדברי גורמי ביטחון בירדן, שניים מההרוגים - אזרחים זרים.
בירדן מטילים כעת איפול כבד על הפרשה וטרם פורסמו פרטים נוספים. לפי שעה, לא ברור אם חוליית הטרור שסוכלה היום קשורה באופן כלשהו לחוליית הטרור שנתפסה לפני כשבוע וחצי בירדן. כמו כן, לא ברור מתווה הפיגוע שהיתה בכוונתם לבצע.
לפני כשבוע וחצי כאמור סיכלו שלטונות ירדן מגה-פיגוע כימי גדול שיועד לפגוע במטה המודיעין הכללי הירדני. בירדן עדיין מדברים על הקטסטרופה שנמנעה ועל עשרות אלפי בני אדם שחייהם ניצלו. חוליית הטרור, מארגון אל-זרקאווי הקשור לאל-קאעידה, נתפסה על-ידי השלטונות בטרם הצליחה לבצע את זממה.
בתחילת השבוע נפתח ברבת עמון משפטו של מוחמד איבראהים עבדאללה א-שאמי, אזרח סעודי, המואשם בניסיון הברחה של אמצעי לחימה מסעודי לירדן. א-שאמי הסתייע בשני אזרחים ירדנים. לאור הנסיבות, אם יימצא אשם הוא צפוי לגזר דין מוות.
ירדן עוברת בתקופה האחרונה תקופה רגישה ביותר. בין התקדמות זהירה ביחסים עם ישראל לבין ביקורת חריפה מבית - היא מצליחה לתמרן ולשמר עד כה את יציבות המרקם העדין בממלכה.
נראה כי ארגוני הטרור האיסלמיים הקיצונים ובראשם ארגון אל-קאעידה, מנסים ככל האפשר להעתיק את המודל העירקי לעבר מדינות ערב השכנות, בניהול "המשטרים הבוגדים". כך הפכו בתקופה האחרונה רחובות סעודיה לזירת לחימה המסרבת לדעוך. בירדן חוששים להיות הבאים בתור.
אמש נודע, כי עבדאללה מלך ירדן דחה את ביקורו בארה"ב על-מנת לקבל הבהרות מממשל בוש לגבי עמדותיו האחרונות בנוגע לפתרון הסכסוך באזור. הביקור אמור היו להתקיים מחר (ד') אולם נדחה לתחילת החודש הבא. בירדן מעדיפים כעת להישאר בבית, כל עוד הרוחות הנושבות כתוצאה מחיסול רנטיסי לא שככו. במקביל, פסק הלכה המתפרסם בימים אלה בירדן אוסר על בכירים ערבים בכלל וירדנים בפרט לבקר בארה"ב.

תאריך:  20/04/2004   |   עודכן:  20/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ואנונו עומד להשתחרר מחר; נציגים מעשרות כלי תקשורת הגיעו לישראל כדי לסקר יציאתו מהכלא
יעקב בן מלך
רוב רופאי השיניים פוטרו מהקופה בעקבות הגוף החדש שהקימה הנהלת מכבי שרותי בריאות
גלית יצחק
ד"ר רפאל פולק: "פתיחת חדרי הניתוח תביא לשיפור של ממש באיכות השירות הרפואי הניתן לציבור הרחב"
ענבל אביב
מאות פניות לבירור על רכישת בתים בגולן בעקבות קמפיין האכלוס "מתחברים לחלום" שהחל השבוע; 20 ישובים בהרחבות; היעד לשנת 2004 - 450 משפחות חדשות; החידוש: פניה למגזר הדתי-לאומי
הדר פרבר
עיריית יבנה החליטה לאמץ את תוכנית "ברית חיים" עם העדה הדרוזית, אשר נועדה להדק את הקשרים בין היהודים לבין בני העדה הדרוזית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il