X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנהלת YES טוענת בעתירה, כי השר ראובן ריבלין אינו מבצע את תפקידו ונמנע מקביעת כללים שיאפשרו לחברת הלווין להשתמש בתשתיות הכבלים
▪  ▪  ▪

חברת הלווין YES עתרה היום (יום ד', 12.12.01) לבית המשפט העליון, בבקשה לחייב את שר התקשורת, ראובן ריבלין, לקבוע כללים לשימוש משותף בתשתית הכבלים שבבתי לקוחות הכבלים. כמו כן מבקשת YES לחייב את השר, להימנע ממתן רישיון לחברות הכבלים לאספקת אינטרנט מהיר כל עוד לא הוכרעה סוגיית השימוש בתשתיות.
בעתירה נטען, כי חברות הכבלים מעוניינות לצמצם את חופש הבחירה של המנויים. שר התקשורת, נטען, מאפשר להן לעשות זאת - בעצם זאת שהוא נמנע עד כה מלהוציא הוראות המאפשרות שימוש משותף בתשתית שבבית הלקוח. YES מזהירה, כי אם יקבלו חברות הכבלים רשיונות לאספקת אינטרנט מהיר קודם להסדרת השימוש המשותף בכבלים ייפגע חופש הבחירה של הצרכן.
yes הגישה את העתירה לבג"צ באמצעות עורכי הדין גיורא ארדינסט ותמר פז-תאני. בעתירה מתבקש בית המשפט להוציא להוציא צו דחוף בו יורה לשר התקשורת לקבוע בדחיפות הוראות הנוגעות לשימוש משותף בידי בעלי רשיונות שונים בתשתית שבבית הלקוח (התיול המותקן בתוך קירות ביתו של המנוי). עוד מתבקש בית המשפט להוציא בדחיפות צו ביניים, המורה לשר התקשורת כי עד להכרעה בעתירה לא יעניק לחברות הכבלים רשיון לאספקת שירותי אינטרנט מהיר.
כל עוד לא יוסדר נושא השימוש המשותף בתיול, נטען, ייאלצו לקוחותיה של yes (או אלה המבקשים להימנות על מנוייה) להתקין תשתית חלופית ונוספת בביתם, אם ירצו לצרוך אינטרנט מהיר באמצעות הכבלים. אפשרות זו - המטילה טירדה על הלקוחות - היא האפשרות הרצויה לחברות הכבלים.
מצב זה, טוענת YES, גורם לפגיעה קשה בתחרות: "חברות הכבלים שמו להן למטרה להשיב לעצמן את השליטה המוחלטת בשוק שידורי הטלוויזיה הרב-ערוצית, ממנה נהנו בימים שקדמו לכניסתה של yes לשוק האמור, וכל האמצעים כשרים על מנת להשיג מטרה זו", נאמר בעתירה.
הנהלת YES טוענת בעתירה, כי חברות הכבלים ניצלו את אחיזתן בשוק - עוד בטרם התחילו שידורי הלווין - על-מנת לכבול מנויים, ולמנוע תחרות חופשית. גם היום מנסות חברות הכבלים להמשיך ולנצל את אותה התשתית על-מנת להשיג את מטרתן. למרות זאת, נטען בעתירה, השר לא עושה את המוטל עליו על-אף הסמכויות שהוקנו לו בחוק.
בהודעה שפרסמו נאמר עוד: "חברות הכבלים מעוניינות לצמצם את חופש הבחירה של המנויים והן חותרות למצב בו כל מנוי שיחפוץ באינטרנט מהיר על גבי תשתיתן, יהיה חייב לכרוך זאת ברכישת שידורי טלוויזיה רב-ערוצית מהן אם יקבלו חברות הכבלים רשיונות לאספקת שירותי אינטרנט קודם להסדרת השימוש המשותף בתיול שבבית המנוי, ייגרם לחברת הלווין נזק כבד אשר ספק אם ניתן יהיה לתקנו. לחברות הכבלים יוקנה יתרון בלתי הוגן, וייפגע חופש הבחירה של הצרכן על-ידי התניית שירות בשירות".

תאריך:  12/12/2001   |   עודכן:  12/12/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
משתתפי המכרז יצטרכו לעמוד בתנאים כגון - העסקת 200 עובדים לפחות, מתן שכר הגבוה ב-%30 לפוחת מהשכר הממוצע במשק
יואב יצחק
גיל איל
בית המשפט התרשם כי ההסדר הכובל נבע מחוות דעת מוטעית שקיבלו השניים מעורכי דינם, לפיה אין מדובר בהסדר העובר על סעיפי חוק ההגבלים העסקיים; הרשות להגבלים עסקיים: "עמדה כזו תביא לפטור גורף למבצעי העבירות שיצטיידו בעצות וחוות דעת"
גיל איל
ארה"ב העמידה ללוחמי הטליבן בטורה-בורה בחירה: היכנעו או שתמותו; המועד למתן תשובה פג הבוקר, ללא מענה; דיווחים סותרים לגבי נוכחותו של בן-לאדן במקום
שי פאוזנר
גרם לעלייה מלאכותית של %300 במניות אופנת-ברוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il