X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במידה ויתברר כי אורי קלמן הינו סוכן 'מוסד' - מדובר בהפרה מפורשת של התחייבות ישראלית שניתנה לממשלת קנדה בשנת 1997; משרד החוץ הקנדי: "אנו עוקבים אחר הדיווחים המגיעים מניו זילנד - אנו חוקרים את העניין, עם תום החקירה נגבש את מסקנותינו"
▪  ▪  ▪

העיתון 'ניו זילנד הראלד' חשף (יום ה', 22.4.04), כי האזרח הישראלי, אורי קלמן, המואשם בעבירות פלילות בניו זילנד, ואשר ממשלת ניו זילנד סבורה כי הוא סוכן 'מוסד', נכנס לפני חמש שנים למדינה באמצעות דרכון קנדי.
במידה ויתברר כי קלמן הינו סוכן 'מוסד', מדובר בהפרה מפורשת של התחייבות ישראלית שניתנה לממשלת קנדה בשנת 1997.
כזכור, בשנת 97' נתפסו בירדן שני סוכני 'מוסד', אשר ניסו לחסל את מנהיג החמאס כיום, חאלד משעל. בחקירת שירותי הביטחון הירדנים, התברר כי השניים נכנסו לירדן בעזרת דרכונים קנדים מזויפים.
הדבר גרם לתקרית דיפלומטית חריפה בין ישראל לקנדה, קנדה אף איימה לגרש את השגריר הישראלי. המשבר יושב רק לאחר שראש ממשלת ישראל העביר מכתב לראש ממשלת ממשלת קנדה, ובו התחייב כי שירותי הביון הישראלים לא יעשו בעתיד כל שימוש בדרכון קנדי לצורך פעולותיהם החשאיות.
במסמכים שהוגשו לבית המשפט באוקלנד, מתברר כי אורי קלמן נכנס לניו זילנד ב-2 לפברואר 1999 באמצעות דרכונו הקנדי. קלמן אף השיג אשרת שהייה זמנית בניו זילנד, אשר הסתמכה על דרכונו הקנדי.
ממשרד החוץ הקנדי נמסר (יום ד', 21.4.04): "אנו עוקבים אחר הדיווחים המגיעים מניו זילנד. אנו חוקרים את העניין, עם תום החקירה נגבש את מסקנותינו".
כזכור, לפני כשבוע חשף העיתון 'ניו זילנד הראלד', כי משטרת ניו זילנד עצרה שני אזרחים ישראלים. גורמי הביטחון במדינה מעריכים, כי העצורים הינם סוכני 'מוסד'.
העצורים הם: אריה זושה-קלמן (30) ואלי קרא (50). חשוד נוסף בשם: זאב ויליאם-ברקן (37) הצליח להימלט מהמדינה. שותף נוסף של השלושה עדיין מסתתר בניו זילנד.
זוג הישראלים הובא ביום ו' (16.4.04) בפני בית משפט באוקלנד. השניים הואשמו בניסיון לרכוש דרכון בדרכי מירמה, באחזקת דרכון מזויף ובחברות בארגון פשע. העצורים הכחישו את הטענות. בית המשפט שיחרר את השניים בערבות עד לדיון בעניינם בחודש הבא. שני הישראלים התחייבו לשהות בבתי מלון נפרדים בעיר.
ה'ניו זילנד הראלד' טען, כי ממשלת ישראל לחצה על ממשלת ניו זילנד לנסות ולפתור את הסוגיה בדיסקרטיות מחוץ לכותלי בית המשפט, אולם ממשלת ניו זילנד סירבה להיענות לבקשה הישראלית [ראו קישורים].

תאריך:  22/04/2004   |   עודכן:  22/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
"לאחר חיסולו של השייח' יאסין, החליטה סעודיה לעכב תשלום של 2-5 מיליון דולר לחמאס, עד שיתברר מיהו מנהיג הארגון החדש ומהי מדיניותו כלפי סעודיה"
עומר כרמון
נשיא ארה"ב: "ההנהגה הפלשתינית נכשלה פעם אחר פעם - הגיע הזמן שהעולם ינצל את ההזדמנות שנוצרה ויסייע להקמת מדינה פלשתינית"; "אירן המחזיקה בנשק גרעיני עלולה להוות סכנה קיומית למדינת ישראל"
מיכאל דבורין
בהחלטה תקדימית, הצר בית משפט השלום בחדרה את האפשרות להגיש בקשה למתן צו למניעת הטרדה מאיימת, וקבע שבנסיבות מסויימות, עצם הגשת הבקשה תהווה שימוש לרעה בהליכי משפט
יואב יצחק
ההנחיה הוצאה לאחר שהתברר, כי המשטרה חקרה בהסתמך על תמלולי שיחות כמה חברי כנסת, ובהם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין
עומר כרמון
ראש הממשלה הפלשתיני במכתב לנשיא ארה"ב: "הנסיגה הישראלית אינה 'הזדמנות היסטורית'"; אני מבקש ממך לשקול שוב את השינוי בעמדתך בנושא גושי ההתנחלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il