X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשות ניירות ערך ממליצה להעמיד את יוסף גרינפלד לדין בגין שימוש בלתי חוקי במידע פנים; ממצאי החקירה והמלצת הרשות הועברו לפרקליטות ולבנק ישראל; עו"ד רם כספי, נבות תל צור ויעקב וינרוט נשכרו לייצגו
▪  ▪  ▪

בנק ישראל עומד לעכב את השלמת עיסקת רכישת מניות השליטה על-ידי איש העסקים יוסף גרינפלד, מבעלי השליטה בחברת קרדן, וזאת עד לבירור מהלכי החקירה שניהלה כנגדו רשות ניירות ערך ועד להכרעת הפרקליטות ו/או בית המשפט.
גרינפלד כבר שכר שלושה עורכי דין לייצגו: רם כספי, נבות תל צור ויעקב וינרוט, נשכרו לייצגו. אלה פועלים בימים אלה, כדי לאפשר לגרינפלד להנות מחזקת החפות וזאת לפחות עד להכרעה בפרשה. אחת האפשרויות המסתמנות עתה: גרינפלד לא ימונה לדירקטור בחברות הרלוונטיות לענייני בנקאות ו/או הביטוח.
הרשות העבירה לפני מס' ימים לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) את תיק החקירה שניהלה נגדו - בחשד לביצוע עיסקות במניות על בסיס מידע פנים. במקביל הועברו עיקרי הדברים לידיעת המפקח על הבנקים בבנק ישראל, שכן קבוצת אי.די.בי. מחזיקה ב-%13 ממניות בנק דיסקונט, וכמות זו (מעל %10) נחשבת אמצעי שליטה. רכישת אמצעי שליטה בבנק, מחוייבת אישור מוקדם של בנק ישראל.
כפי שמסרנו כאן (ביום 2.7.01), עיסקת רכישת השליטה בקבוצת אי.די.בי. על-ידי קבוצת קרדן עלולה להיתקל בקשיים מצד בנק ישראל, עקב החקירה הפלילית שנפתחה כשנה קודם לכן ברשות ניירות ערך, כנגד בעל המניות המרכזי בקרדן, יוסף גרינפלד.
עם ביצוע העיסקה ביולי 2001, נבדק עניין זה במחלקת הפיקוח בבנק ישראל. שכן, רכישת גרעין שליטה ו/או השתתפות ברכישת גרעין שליטה בקבוצת אי.די.בי. - כפי שמבקשים ליאון רקנאטי ויוסף גרינפלד להשלים בימים אלה - מחייבת היתר מיוחד של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.
נודע, כי גרינפלד שקל עניין זה, מבעוד מועד. לכן דובר בתחילה על רכישת מניות בהיקף קטן יותר (שלא יעלה על %9.9), ואף על התחייבות מצידו שלא להתמנות לתפקיד ניהולי או כחבר בדירקטוריון אי.די.בי. - כל עוד לא הוכרע נושא זה על-ידי הפרקליטות ו/או בית המשפט.
גרינפלד נחקר לפני כשנה על-ידי רשות ניירות ערך, בחשד שעשה ב-1998 שימוש בלתי חוקי במידע פנים, ורכש מניות באופן בלתי חוקי לכאורה בסכום כספי של כ-27 מיליון ש"ח.
על-פי החשד, הרכישות בוצעו ערב הודעת קרדן בראשה הוא עומד על איחוד שני סוגי המניות בה - דבר שהקפיץ את שערי מניות החברה. בנספח לבקשה לשחרור בערובה ובתנאים מגבילים שהגישה רשות ניירות ערך לבית המשפט, נטען, כי גרינפלד עשה שימוש במידע פנים - עבירה לכאורה לפי סעיף 52(ג) לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968; וכן השפיע בדרכי תרמית על תנודות השער של מניית קרדן 1 - עבירה לפי סעיף 54(א)(2) לחוק ניירות ערך.
מחברת קרדן נמסר בתגובה:
"כל הרכישות בוצעו בתום לב במשך תקופה ארוכה, מתוך אמונה בערכה של החברה. הרכישות דווחו לרשות ניירות ערך ולבורסה בזמן אמת ולא בוצעו שום פעולות שלא כדין".

תאריך:  12/12/2001   |   עודכן:  12/12/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
הטלגרף הלונדוני מדווח: נציגים אמריקנים נחתו בצפון עירק; מנסים לאחד את מתנגדי סדאם; בעירק חוששים - מדובר ביצירת הבסיס למלחמה בסדאם
מירב לוי
העתירה הוגשה כנגד שר הדתות בדרישה לחייבו לפעול בנושא
יואב יצחק
הנהלת YES טוענת בעתירה, כי השר ראובן ריבלין אינו מבצע את תפקידו ונמנע מקביעת כללים שיאפשרו לחברת הלווין להשתמש בתשתיות הכבלים
מירב לוי
משתתפי המכרז יצטרכו לעמוד בתנאים כגון - העסקת 200 עובדים לפחות, מתן שכר הגבוה ב-%30 לפוחת מהשכר הממוצע במשק
יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il