X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ גלאון: זילות ופוליטיזציה של המעמד ופוליטיזציה של יו"ר הכנסת; ח"כ וילנאי: כל מי שמדבר ביום זה חייב לזכור את המכנה המשותף ולא לפעול לליבוי הפיצול שמלווה אותנו ביום יום
▪  ▪  ▪

חברי כנסת מסיעות השמאל מוחים נגד כוונת יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין לנצל מחר (יום ב', 25.4.04) את הבמה שתנתן לו בנעילת טקס יום הזיכרון ופתיחת חגיגות יום העצמאות, כדי לשאת נאום פוליטי בו יעודד את המתנחלים.
בגלי צה"ל דווח נוסח נאומו של ריבלין. "אני, יו"ר הכנסת ה-16, מתכבד להשיא משואה זו של יום העצמאות ה- 56 למדינת ישראל, לכבוד הכנסת, בית המחוקקים של ישראל, לכבוד החלוצים ההולכים לפני המחנה, מיישבי ארץ אבות וגואלי אדמתה מחניתה ועד כפר דרום, מנגבה ועד קרית ארבע, חברון ולתפארת מדינת ישראל".
יו"ר הכנסת, כפי שכבר פורסם, מתנגד לתוכנית ההינתקות ולאופן ניהול הקמפיין של ראש הממשלה, אריאל שרון. ל-Nfc הודה ריבלין, כי בכוונתו להפר משמעת קואליציונית או להתפטר מתפקידו אם יחייבו להצביעו בעד ההינתקות [ראו קישור].
חששם של חברי הכנסת כעת, כי ריבלין מנצל את הבמה, ביו היתר, לעודד נגד תמיכה בתוכנית ההינתקות. יש לציין עוד, כי בין הפעילים המרכזיים במטה "הליכוד שלנו" נגד תוכנית ההינתקות, הבולטים בעיקר הם לו פעילי יש"ע.
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון אמרה בתגובה לכוונתו של יו"ר הכנסת לנצל את מעמדו: "מדובר בזילות ופוליטיזציה של המעמד ופוליטיזציה של יו"ר הכנסת. כממלא מקום נשיא המדינה עליו לעמוד מעבר לכל מחלוקת פוליטית ואידיאולוגית".
יו"ר סיעת שינוי, ח"כ חן רשף אומר בתגובה לכוונת יו"ר הכנסת לשלב מסרים פוליטיים בהדלקת המשואות. "נראה כי בלהט הסערה הרגשית הפוליטית העוברת על יו"ר הכנסת, הוא שכח את הקו המפריד בין תפקידו הממלכתי שמכוחו הוא מדליק את המשואה, בשם כלל הכנסת, לבין כובעו האישי-פוליטי בהכניסו את הויכוח הפוליטי לאחד הטקסים הממלכתיים ביותר של המדינה. בכל פוגע יו"ר הכנסת במעמד הכנסת ומעמדו".
ח"כ אילן שלגי, יו"ר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, אומר בתגובה: "אני קורא ליו"ר הכנסת לייצג בדבריו את הכנסת כולה וחלילה שלא לפגוע בממלכתיות של הטקס, מה שיפגע בכבודה של הכנסת".
ח"כ מתן וילנאי (העבודה), "יום זה הוא היום המאחד של החברה הישראלית. כל מי שמדבר ביום זה חייב לזכור את המכנה המשותף ולא לפעול לליבוי הפיצול שמלווה אותנו ביום יום. חבל ובלתי ראוי שמי שנושא משרה ממלכתית יעשה בה שימוש ציני ויהפוך אירוע ממלכתי לפוליטי". ח"כ וילנאי קרא ליו"ר הכנסת לחזור בו מנאומו, "יש גבול עד כמה המשאל של הליכוד יסית את מדינת ישראל ממנהגיה ומגבולות הממלכתיות שנשמרים שנים ארוכות", הוסיף.
משפחות שכולות לרה"מ:
אל תנצל טקסי יום הזיכרון
ד"ר אריה בכרך, יוסי אפטר והרב מנחם פליקס - שהוא גם ידידו של שרון מהעבר ההתיישבותי, פנו לראש הממשלה, אריאל שרון, בשם קבוצת משפחות שכולות, בבקשה שלא לנצל את אירועי יום הזכרון כדי לקדם את תוכנית הנסיגה החד-צדדית.
במכתב שבו שיגרו, נאמר בין היתר: "על-פי ידיעות בעתונות מטעם דוברי לשכתך, ינוצלו ימי הזיכרון והעצמאות לצרכי הסברה לקראת משאל הליכוד על תוכנית ההינתקות. כהורים לחללי טרור שחלקם גם חיילים, אנו מבקשים-דורשים לבל ינוצל יום הזיכרון לנושאים פוליטיים, במיוחד כאשר ישנן משפחות רבות שרואות בתוכנית פרס לרוצחי יקיריהם".
"במיוחד באים אנו לבקש לבל תעשה זאת במעמדי האזכרה הרשמיים שם נהיה, שאם לא כן נאלץ להגיב על דבריך בו במקום. מכובדנו ראש הממשלה, אל תגרור אותנו ביום צערנו לכך ואל תשפוך שמן לתבערה שממילא כבר הודלקה בעצם הצגת התוכנית". ההורים מבקשים עוד משרון להנחות את כל הדוברים מטעם הממשלה בטקסים השונים "שלא להעלות סוגיה כאובה זו ושנויה במחלוקת, לא מצד אלה המצדדים ולא מצד המתנגדים".

תאריך:  25/04/2004   |   עודכן:  25/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
"רד תקשורת מחשבים" תרמה מלגות בהיקף 225 אלף ש"ח לסטודנטים להנדסה ולמחשבים באוניברסיטה
הדר פרבר
ישא את הרצאת וילי ברנדט השנתית מטעם קרן אברט בבית-ברל; מכהן כיום בתפקיד יו"ר האגודה "לא לשכוח - למען הדמוקרטיה"
רנית נחום-הלוי
הפניה להטלת סנקציות נעשתה מהרשות הפלשתינית; המדינות החליטו לא להטיל סנקציות על ישראל בכינוס דחוף שקיימו במלזיה; שר החוץ המלזי: על אף החלטה זו יש לנתק כל הקשרים עם הממשל הישראלי
יפעת גדות
ה-MI5 הקימו אתר אינטרנט במטרה לקבל בעזרת ציבור עירני מידע על פעילויות החשודות כפעילויות טרור; קו ישיר לסוכני ה-MI5
מירב לוי
האמריקנים חוששים מפני אבידות רבות והתקוממות מקומית בעיר; הצדדים באזור הגיעו להסדר הפסקת אשר במסגרתו לא יחזיקו אזרחי פלוג'ה נשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il