X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את האירוע מארגנת עמותת 'הגדה השמאלית', הפועלת בסיוע מפלגת חד"ש; תנועת 'יש גבול' תקיים טקס הדלקת משואות אלטרנטיבי, בו תקרא להפסיק כיבוש השטחים; שתי תנועות שמאל נוספות יציינו את 'יום הנאכבה' הפלשתיני ביום העצמאות
▪  ▪  ▪

פעילי שמאל קיצוני אינם שבעי נחת ממתכונתו ה"ציונית" של יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה, ולפיכך הם יקיימו הערב בבית תנועת "הגדה השמאלית" בתל אביב, 'אירוע אלטרנטיבי' הנושא את השם "יום הזיכרון לחללי המלחמות והכיבוש", בהשתתפות בני משפחות שכולות ישראליות ופלשתיניות, סרבנים ופעילי שלום.
'הגדה השמאלית' היא עמותה עצמאית הפועלת בסיוע מפלגת חד"ש הקומוניסטית.
בין הנואמים בטקס, בו תוצג תערוכה בנושא "מיליטריזם בישראל": איברהים בושנאק, שאחיינו נהרג במהומות אוקטובר 2000; רמי אלחנן, חבר "פורום ההורים השכולים הישראלי-פלשתיני למען השלום"; משה יהודאי, חבר הסניף הישראלי של הפדרציה העולמית לסרבני מלחמה; אורי יעקב, סרבן גיוס ב-2003; יעקב חן, סרבן גיוס ב-1956.
עוד יישאו דברים: רותי קנטור, פעילה בארגון "פרופיל חדש"; שמואל ירושלמי, משורר ופעיל שלום; וחווה קלר, לוחמת ב-1948, שתספר: "הבטיחו לי שעוד מעט מחזירים את הפליטים".
תנועת "יש גבול" תקיים טקס הדלקת משואות אלטרנטיבי
טקס הדלקת משואות אלטרנטיבי, "לישראל צודקת יותר, שוויונית יותר וראויה יותר", כפי שמציינים מארגניה, ייערך על-ידי תנועת השמאל "יש גבול" בערב "יום העצמאות" (המרכאות במקור; נ.ש.), בכיכר על-שם אמיל גרינצויג בגבעת רם בירושלים.
בטקס, ידליקו חברי התנועה משואות "להפסקה מיידית של המלחמה המיותרת והכיבוש מחדש של השטחים, לתיקון העוולות שאנו גורמים, לתיקון היחס לחלשים שבקרבנו ולתקווה לשלום עם כל שכנינו". אחרי טקס הדלקת המשואות תיערך במקום הופעה בה ישתתפו ההרכבים Unsoundable וסגול 59.
עמותת "זוכרות" מציינת את 'יום הנאכבה'
עמותת "זוכרות" תציין את 'יום הנאכבה' ('יום האסון', כפי שמכנים הפלשתינים את יום העצמאות הישראלי; נ.ש.) בדיון על "הטרגדיה הפלשתינית" ב-48' והקראה דרמטית של מגילת ה"לא עצמאות".
בתוכנית, בין היתר: פאנל דוברים ודיון ציבורי בנושא המשמעות האישית של חגיגות יום העצמאות אל מול הנאכבה. במסגרת זו, יהיה חלק אמנותי בו יינתן ביטוי אישי לאירוע באמצעות מסע קריאת עדויות מעל בימה נודדת-עקורה ברחובות העיר. במסע זה, מבקשים אנשי העמותה לצאת "אל הרחוב החוגג, על-מנת להביא את עדויות הנאכבה אל המרחב הציבורי המתעלם ממנה".
גם תנועה ישראלית אחרת, "קהילת המקום", מציינת את יום ה"נאכבה" הפלשתיני ומזמינה את הציבור למפגש דו-לאומי ייחודי שיתקיים בימים שני ושלישי, במרכז הסדנאות של קהילת המקום, במצוקי דרגות, ים המלח.
בקהילת "המקום" מסבירים, כי "ביום העצמאות הישראלי מציינים פלשתינים בישראל ומחוצה לה את יום הנכבה, שפירושו "יום האסון". במשך שנים הורגלו היהודים לחגוג את שמחתם ביום העצמאות ולהתייחד עם כאבם ביום הזיכרון - כבאירועים מובהקים של הציבור היהודי לבדו במדינת ישראל. מנגד, הורגלו הערבים לציין בחוגיהם בלבד את האובדן שעברו עם הקמתה של מדינת ישראל, ולחוש זרות כלפי סמלי הזיכרון הישראלים".
"בהפרדה מוחלטת זו בתודעת הכאב והשמחה של שני העמים, ולעיתים תוך התעלמות ובורות, הנצחנו כולנו את המירמור, התסכול, הפחד והאיבה שבקרבנו. רק בשנים האחרונות, מתרחבים והולכים המעגלים המתעוררים להכרה במשמעות הכפולה של אירועים אלה, ומוכנים להזדהות, כל צד גם עם הכאב של 'הצד השני'", אומרים בקהילה.

תאריך:  25/04/2004   |   עודכן:  26/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שימש עד לאחרונה בתפקיד מנכ"ל חברת "מבני גזית"; בשנת 2003 רשמה חברת "גינדי החזקות" את שיא המכירות לאותה שנה בענף הנדל"ן
מירב לוי
הוסיף: צריכה להיות הידברות עם האזרחים המפונים; אמר את הדברים בראיון לבטאון נכי צה"ל
גל ברגר
מזה כמה ימים שאתרי האינטרנט של החמאס, הג'יהאד והפת"ח אינם זמינים; הפלשתינים טוענים כי מדובר בתקלה טכנית; בארגון ההאקרים היהודי "הגנה" נוטלים אחריות על הפלתם; המלחמה בטרור נמשכת - גם ברשת
רועי כוכבי
חברת "הידרו מרכז דרום" הורשעה בעבירות על חוק שמירת הנקיון, חוק המים וחוק רישוי עסקים; על החברה, על מנהלה ועל עובד בה נגזר קנס בסך 10,000 ש"ח, כל אחד - וכן ניתן נגדה צו סגירה
מירב לוי
נסיעה מאלעד לפתח תקוה תעלה 5.2 שקלים, נסיעה מאלעד לבני ברק תעלה 6.6 שקלים והנסיעה אלעד-ירושלים: 13 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il