X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ הסעודי: "היינו צריכים לעשות יותר כדי למנוע מאל-קאעידה להפוך לאיום עולמי"; שגריר סעודיה בוושינגטון: "הישראלים מאוד חכמים - כחלק מהסכם שלום כולל, נכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית"
▪  ▪  ▪

שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל-פייסל, אמר (יום ב', 26.4.04) בתוכנית ראיונות של רשת הטלוויזיה האמריקנית, NBC, כי סעודיה אינה מממנת את ארגון החמאס או משפחות מחבלים פלשתינים.
כשנשאל לגבי מבצע התרמה שנערך לפני שנתיים בסעודיה, ובו גוייסו 92 מיליון דולר למשפחות המחבלים המתאבדים הפלשתינים, טען אל-פייסל, כי הכסף לא מימן פעולות טרור.
לפני ימים אחדים טענו מקורות פלשתינים בעזה, כי חיסולו של מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, גרם לעיכוב בהעברת הכספים מסעודיה לארגון הטרור.
לדבריהם, סעודיה התחייבה להעביר לחמאס 2-5 מיליון דולר, אולם החליטה לעכב את העברת הכסף לאחר חיסולו של יאסין, עד שיתברר מיהו מנהיג החמאס החדש ומהי מדיניותו כלפי סעודיה [ראו קישור].
גורם ביטחוני ישראלי בכיר העריך לפני כחצי שנה, כי כ-60% מתקציבו השנתי של החמאס - 12 עד 14 מיליון דולר (סך כל התקציב השנתי עומד על כ-20 מיליון דולר, ע.כ), מגיע מסעודיה. הכסף מועבר לחמאס בעיקר באמצעות העברות בנקאיות.
כשנשאל לגבי קשריה של ממשלת סעודיה עם ארגון הטרור, אל-קאעידה, ענה שר החוץ הסעודי: "טעינו בנושא אל-קאעידה - היינו אדישים. היינו צריכים לעשות יותר כדי למנוע מאל-קאעידה להפוך לאיום עולמי. כסף רב אכן זרם מסעודיה לארגון אל-קאעידה. היום לא יוצאת מסעודיה אפילו אגורה אחת לארגון הטרור הזה".
בתגובה לדבריו של שר החוץ הסעודי, אמר מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול: "איני מקבל את כל דבריו של שר החוץ, אולם אני מברך על התנגדותו הברורה לאל-קאעידה. על-פי המידע שבידינו, עמדתן של סעודיה וארה"ב בנושא זה - זהה".
בוושינגטון טוענים, כי סעודיה החלה להילחם באל-קאעידה, רק עם תחילת פיגועי הטרור בבירתה לפני כשנה. ממשרד האוצר האמריקני נמסר, כי ארה"ב סבורה שאירן תפסה כעת את מקומה של סעודיה כמממנת הראשית של ארגון החמאס.
שגריר סעודיה בוושינגטון, הנסיך באנדר בן-סולטן, אמר (יום ב', 26.4.04), כי הערבים צריכים ללמוד מתגובת ישראל לתוצאות פגישתו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, עם ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון.
כזכור, נשיא ארה"ב העביר מכתב לראש ממשלת ישראל, ובו פירוט התמורות לתוכנית ההינתקות. הנשיא בוש הביע במכתב את התנגדותה של ארה"ב לזכות השיבה של הפליטים הפלשתינים לתחומי מדינת ישראל, ואת תמיכת הממשל בקיום גושי התיישבות יהודית ביהודה ושומרון [ראו קישור].
"על הערבים לדבר גם על החיוב בהצהרותיו של הנשיא בוש", אמר הנסיך בן-סולטן. "בוש הכיר שוב בפיתרון שתי המדינות. הישראלים מאוד חכמים. אני מתערב אתכם שיש דברים בנאום הנשיא, אותם שרון לא אהב. אך הישראלים דיברו רק על הנושאים שהתאימו להם מתוך הנאום", אמר.
שגריר סעודיה בוושינגטון התחייב, כי כחלק מהסכם שלום כולל במזה"ת, סעודיה תכיר בזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית.
השגריר הסעודי, המכהן בתפקיד כ-20 שנה, נמצא כעת במוקד סערה. בספרו החדש של עיתונאי ה'ניו יורק פוסט' הנודע, בוב וודוורד, 'תוכנית התקפה' ('Plan of Attack') [ראו קישור], נטען כי השגריר, ידיד קרוב של משפחת בוש, שמע על כוונת הנשיא לפלוש לעירק, עוד לפני שידע על כך מזכיר המדינה האמריקני.
עוד נטען, כי השגריר הסעודי הציע לנשיא ארה"ב כיום, ג'ורג' בוש, להוזיל את מחירי הנפט בעולם, כדי לסייע לו לזכות בבחירות לנשיאות.

תאריך:  27/04/2004   |   עודכן:  27/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הארגון היהודי-אמריקני, הליגה נגד השמצה, פירסם נתונים קשים על מצבה של ישראל במערב אירופה; איטליה - האוהדת ביותר; שיעור האנטישמיות דווקא ירד
רנית נחום-הלוי
בראיון לתוכנית "המופע המרכזי של יום העצמאות" אמר שרון: אני מאמין שביום העצמאות הבא נהיה בעיצומו של תהליך הינתקות; תפילה אישית של שרון: "שקט ושלווה"
עומר כרמון
בטקס החגיגי בהר הרצל הודלקו 12 משואות; את המשואה המרכזית הדליק יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שנאם - "אני מקדיש משואה זו לחלוצי כפר דרום וקריית ארבע"
רנית נחום-הלוי
מוחמד רשדאן: "ימים ספורים לאחר לכידת סדאם, ביקשה ממני רעייתו של סדאם לייצג את בעלה"; "עוד 1,500 עורכי דין ברחבי העולם מבקשים לייצג את סדאם"; "ערבים צריכים לסייע לערבים"
עומר כרמון
אל-שרק אל-אווסט: "ארה"ב שיחררה בימים האחרונים 2,500 קציני צבא, משטרה ופקידי ממשל ממפלגת הבעת', במטרה לשלבם במערכת הפוליטית והביטחונית העירקית; ארה"ב החליטה שלא לפלוש לפאלוג'ה, מחשש להתדרדרות נוספת במצב הביטחוני במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il