X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במטרה למנוע העכרת תדמית הפלשתינים בעולם בגין הוצאות להורג וגרירת גופות משת"פים ברחובות, קוראת הרשות הפלשתינית לפלגים הפלשתיניים לפעול בשיתוף פעולה נגד "הסוכנים"; ארגוני הטרור נענים בהסכמה אך השקט היחסי ברחוב הפלשתיני נראה זמני מתמיד
▪  ▪  ▪

בעקבות מעשה הלינץ' בתושב בית רימה שנחשב ל"סוכן" של ישראל, יוצאת הרשות הפלשתינית ביוזמה חדשה: מפקד מנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה, ראשיד אבו שבאכ, קורא לפלגים הפלשתיניים לחבור יחד למאבק במשתפי הפעולה ולפעול יחד עם הרשות למיגור התופעה לאלתר.
בכך, שואפת הרשות הפלשתינית, בראשה עומד יאסר ערפאת, להביא לדעיכת להבות יצר הנקם ברחוב הפלשתיני ולמנוע מצב של העמקת התוהו ובוהו שעלול להידרדר במהרה לכדי "משפטי שדה", הוצאות להורג ולינצ'ים בפלשתינים החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל, לאור היום וללא הבחנה.
רק בימים האחרונים הוצא להורג תושב בית רימה, מחמוד חוסאן. הוא נחטף על-ידי חמושים פעילי 'גדודי חללי אל-אקצה' של הפת"ח, ואולץ למסור הודאה פומבית במערכת הכריזה של המסגד המקומי. לאחר מכן נורה למוות. כעבור זמן קצר התברר כי חלה טעות בזיהוי והנהגת הגדודים התנצלה בפני המשפחה האבלה על "הפזיזות" של אחת מחוליותיה [ראו קישור].
מאידך, גם תופעות אחרות רואות בימים אלה אור בשטחי הרשות. כפי שפרסמה תנועת החמאס, "תאונת העבודה" שאירעה לפני יומיים בבית מגורים במחנה הפליטים אל-מגאזי, שבמרכז רצועת עזה, סמוך לדיר אל-בלח, נובעת מויכוח שהתלהט בין מחבל מתאבד לבין שני משתפי פעולה עם ישראל, אשר איימו עליו באקדח ודרשו ממנו להסיר את חגורת הנפץ מעל גופו [ראו קישור].
"לאף פלג פלשתיני אין זכות לקחת אחריות על המצב ולטפל בתופעת הסוכנים", מדגיש אבו שבאכ, "כל עוד ישנה רשות פלשתינית מכהנת האמונה על תיק ביטחון הפנים, עליה מוטל לטפל בתופעה, לעצור את המשת"פים ולהביאם לדין".
נראה, כי הפלגים הפלשתיניים מצידם מוכנים לעת עתה להישמע לקריאת הרשות ולהימנע מסגירת חשבונות ראוותנית, אולם ספק אם השקט היחסי הזה יישמר לאורך זמן. בחמאס וביתר הפלגים כבר הכריזו על פתיחת "תיק הסוכנים" - המשמעות: התרת דמם של משתפי פעולה, גם של אלה אשר עד כה נמנעו מלגעת בהם בשל קרבתם לחמולות מיוחסות ולגורמים בעלי שם ברשות. עם זאת, בארגוני הטרור מבינים כעת יותר מבעבר את הצורך הדחוף "להיפטר מהנגע שדבק באומה", כלשונם.
מכשול נוסף הניצב בפני שיתוף הפעולה בין הפלגים לרשות במישור זה, הוא המידור הביטחוני הגבוה עליו מקפידים במנגנוני הביטחון הפלשתיניים, קל וחומר בארגוני הטרור הפלשתיניים, בפרט לאחר חיסולם של השייח' אחמד יאסין ועבד אל-עזיז רנטיסי. שורש הבעייה טמון איפוא במשבר אמון עמוק ורב שנים בין הפלגים לרשות.
אבו שבאכ רמז לכך שכמה משת"פים, אשר מסרו מידע שסייע בחיסולם של בכירים פלשתינים, נעצרו בעבר על-ידי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים, אך סירב לומר במי מדובר. באותה הנשימה, הוא הכחיש כי נעצרו משתפי פעולה הקשורים לחיסולם של יאסין ורנטיסי. מנגד, ממשיכים בזרוע הצבאית של החמאס להוביל החקירה בפרשה, הנמצאת בעיצומה בימים אלה.

תאריך:  28/04/2004   |   עודכן:  28/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
שוטרי מג"ב הגיעו לאוניברסיטת אל-קודס במזרח ירושלים, שם עצרו כמה שוהים בלתי חוקיים; לפתע הגיע ד"ר נוסייבה, נשיא האוניברסיטה, והודיע: אני המעסיק שלהם; נוסייבה נעצר ונלקח לחקירה; דובר המשטרה: אין הבדל בינו ובין מעסיק אחר
הדר פרבר
ארגון הבריאות העולמי ויוניצף מדווחים על ירידה משמעותית גם באפריקה - המהווה מוקד מספר 1 במקרי המוות מחצבת בעולם
הדר פרבר
תושבי רחובות והרצליה יוכלו לקבל שירותים בסניפי משרד הרישוי בערים הסמוכות אליהם; מבחני הנהיגה העיוניים והמעשיים ימשיכו להתקיים ברחובות ובהרצליה
ענבל אביב
על-פי דיווחי מינהלת הכנרת, ישנן הזרמות של מים מזוהמים בנחל עיון שמקורם בלבנון; מקור זיהום המים הינו שפכים בלתי מטופלים, ככל הנראה כתוצאה מהגלשת שפכי מאגר הביוב של מארג' עיון
הדר פרבר
30 שניות של פרסומת בזמן שידור הפרק האחרון של הסדרה 'חברים' בארה"ב - 2 מיליון דולר; במקביל - כותבי הסדרה נתבעו על הטרדה מינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il