X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נמשכים גילויי האנטישמיות ביוון: משרד התיירות מעודד טקס "שריפת יהודה"; עיתון יווני משווה את ישו לחמאס; כתובת על אנדרטת זיכרון ליהודים: "יוון-פלשתין - אף יהודי לא יישאר בחיים"; ממשלת ישראל מתעלמת
▪  ▪  ▪

על אף פניותיו החוזרות של הארגון האמריקני לזכויות אדם, מרכז שמעון ויזנטל, לראש הממשלה היווני, קוסטאס קרמנליס, נמשכים גילויי האנטישמיות החמורים ביוון.
משרד התיירות היווני קרא בשבועות האחרונים לתיירים להגיע ולצפות באטרקציה התיירותית של טקס שריפת בובת הסמרטוטים של יהודה איש קריות. על-פי הברית החדשה, בגד יהודה איש קריות בישו והסגירו לרומאים בעבור בצע כסף. סיפור זה שימש כבסיס לעלילות דם אנטישמיות רבות.
באתרים שונים ביוון מוסיף להתקיים טקס "שריפת יהודה", זאת למרות שהכנסייה היוונית-אורתודוכסית פסקה במפורש בשנת 1914 ושוב בשנת 1918, כי טקס זה זר לכנסייה ומביא לשנאת יהודים. משרד התיירות היווני ממליץ לתיירים להגיע ולצפות בטקסים ואף מעודד את קיומם.
המלצות ביקור בטקסים אלו מופיעות באתר האינטרנט הרשמי של משרד התיירות היווני:
www.gnto.gr/1/06/0605/ea0605003.html
www.gnto.gr/1/06/0605/ea0605004.html
www.gnto.gr/1/06/0605/ea0605006.html
על הטקס הנערך באי היווני, קוס, כותב משרד התיירות: "הצעירים מכינים בובה משטיחים ישנים ונוקמים את מחיר הבוגדנות".
בחג הפסחא הנוצרי אשר צוין לפני ימים אחדים, נכתבה כתובת נאצה על אנדרטת הזיכרון ליהודים שגורשו מהעיר היוונית דראמה למחנות ההשמדה טרבלינקה ואושוויץ-בירקנאו: "יוון-פלשתין. אף יהודי לא יישאר בחיים".
לאחר חיסולו בידי ישראל של מנהיג החמאס, עבד אל-עזיז רנטיסי, פורסמה קריקטורה בעיתון היווני, Eleftherotypia, בה נראה ישו מוטל מת על הארץ וחיילים ישראלים ואמריקנים מתרחקים מהמקום. לקריקטורה מצורף הכיתוב: "האם אתם חושבים שישו קשור לחמאס? בכל פעם שהוא קם לתחייה, הם הורגים אותו מחדש".
לאחר חיסול השייח' אחמד יאסין, פורסמה קריקטורה באותו עיתון יווני, בה נראה ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, במדים נאצים [ראו תמונה], וקריקטורה נוספת, בה שואלת אישה את חברה: "מדוע הרגה הממשלה היהודית מנהיג דתי?" האיש עונה: "הם מתכוננים לפסח"
המסמך האנטישמי המזויף - 'הפרוטוקלים של זקני ציון' נמכר בחנויות ספרים באתונה. עיתון יווני אף טען לאחרונה, כי מדובר ב"ספר מדויק מבחינה היסטורית".
אתר האינטרנט הרשמי של אולימפיאדת אתונה, מוסיף להתעלם מכך שירושלים היא בירת ישראל ומציג את פלשתין כמדינה לכל דבר.
הזמר והמלחין היווני, מיקיס תיאודורקיס, נבחר לשיר את השיר הרשמי של אולימפיאדת אתונה. זאת למרות שרק לפני חודשים אחדים הצהיר הזמר הפופולרי: "היהודים מלאי חשיבות עצמית ועקשנות שטנית. האומה הקטנה הזו היא שורש הרע".
במסיבת העיתונאים שבה נאמרו הדברים, נכחו כמה מבכירי השלטון ביוון, בהם גם שר החינוך והתרבות, אולם איש מהם לא קטע את הדברים או העיר עליהם.
מרכז שמעון ויזנטל קורא ליהודים שלא לבקר ביוון, אולם ממשלת ישראל מתעלמת מגילויי האנטישמיות ואינה תומכת בקמפיין.

תאריך:  28/04/2004   |   עודכן:  28/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
התוקפים חדרו בו זמנית ל-15 תחנות משטרה בדרום תאילנד בניסיון לגנוב נשק, אולם השוטרים, שידעו מראש על התוכנית, ירו בהם מטווח קרוב
רועי כוכבי
גם מעצרו של עוה"ד אריאל פרידמן, החשוד אף הוא בפרשה, הוארך ב-5 ימים; גורמים במשטרה טוענים כי עימות שנערך בין החשודים ביום ב' מחזק את החשדות נגד שר האנרגיה לשעבר; ככל הנראה קרובה המשטרה להמלצה על העמדתם לדין של שגב ובן דודו משה ורנר בפרשה
רנית נחום-הלוי
193,190 חברי מרכז בעלי זכות הצבעה במשאל; 5 חברות אבטחה יאבטחו את הקלפיות ב-168 אתרי הצבעה בארץ; 1,300 מאבטחים וסדרנים יקבלו סיוע ממשטרת ישראל; שלוש חברות כוח אדם ינהלו את ההצבעה וספירת הקלפיות
ענבל אביב
ד"ר שמואל רוזנמן, יו"ר הרשות לעסקים קטנים ובינוניים: "אנו מעריכים כי 20% מכלל היזמים החדשים הם שכירים לשעבר שהגיעו למסקנה כי היזמות היא הדרך להחזירם למעגל העבודה"
גלית יצחק
האירועים יתקיימו בהיכל נוקיה שביד אליהו ובאיצטדיון הדר יוסף בתל אביב בתאריכים 29.4.04-1.5.04; המשחקים יוקרנו לציבור הרחב בפארק הירקון בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il