X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
8,000 תיכוניסטים מרחבי הארץ חתמו על מכתב הקורא לשרת החינוך לחזור בה מתמיכתה בתוכנית ההינתקות; אולמרט הותקף בכנס בקריית ביאליק על-ידי תושבי היישוב חומש, העתיד להתפנות; באולם התפתחה מהומה מלווה בצעקות, תגרת ואיומים לשימוש באלימות
▪  ▪  ▪

"מכתב השמיניסטים" 2004: כ-8,000 תיכוניסטים מכל רחבי הארץ חתמו על מכתב המיועד לשרת החינוך, לימור לבנת, בו הם קוראים לה לחזור בה מתמיכתה בתוכנית ההינתקות. המכתב הוגש אמש (ג', 27.4.04) לשרה לבנת.
התלמידים ציינו במכתבם, כי משאל המתפקדים המכריע מתקיים ימים ספורים לאחר ציון אירועים מרכזיים בהיסטוריה היהודית והישראלית: יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לחללי מערכות ישראל, לחללי פעולות איבה ויום העצמאות.
"אנו, תלמידי י"ב מבתי ספר שונים ומרחבי כל הארץ, רוצים לשתף אותך בשאלות שהעלינו מאמש בכינוס חירום שקיימנו. היום קיימנו את טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה וציינו את גירושם של יהודים מבתיהם על-ידי הכובש הנאצי והכל על-פי חוק. נדרנו נדר שמדינת היהודים היא התשובה הציונית לנוראות השואה", כותבים השמיניסטים במכתבם.
החותמים פונים באופן אישי ללימור לבנת: "את, כאימא וכמנהלת הראשית לכל מערכת החינוך בארץ, היטבת עד כה לחנך אותנו באמצעות המורים לערכי הציונות של בניין ויצירה ולחזק את התחום הערכי, שלדעתנו היה רדום עד כה. אולם, מאמש איננו יכולים לעכל את העובדה ששרת החינוך שלנו תומכת בצורה גלויה בעד גירושם של יהודים מבתיהם".
"האם גירוש יהודים מבתיהם זוהי תשובה ציונית? האם מתיישבי ארץ ישראל שעומדים תחת מטר פגזי מרגמה ראויים לגירוש, והכל בשם החוק?... השרה לימור לבנת, היום את רושמת פרק בהיסטוריה של עמנו, האם היית רוצה להירשם כשרת החינוך שנתנה יד למעשה לא חינוכי, לא מוסרי ולא ציוני?...", הם כותבים.
בין החתומים במכתב נמנים תלמידים מבתי הספר הבאים: אולפנת אשדוד, תהילת ישראל, אולפנת צביה, אולפנת קריית ארבע, מקיף ה'-באר שבע, מצפה יריחו, תיכון הרוא"ה ברמת גן ובירושלים, עירוני ה' מבת ים, כפר פינס ועוד.
מתיישבים מהיישוב חומש בצפון השומרון תוקפים את אולמרט
קמפיין שנכשל: ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, הותקף בצהריים (יום ד', 28.4.04) על-ידי קבוצת מתיישבים מהיישוב חומש בצפון השומרון, שיחד עם היישובים גנים, כדים ושא-נור, הוא אחד הראשונים בגדה שיפונו עם ביצוע התוכנית.
התקרית אירעה במהלך כנס תמיכה שקיים בקריית ביאליק, בו קרא לתמיכה בתוכנית ההינתקות של ראש הממשלה, אריאל שרון. השר, הידוע כתומך הנלהב ביותר של התוכנית - לעיתים אף יותר משרון עצמו - יצא לסיור שהחל בחדרה והמשיך לכיוון צפון, דרך הקריות ועד לנהריה.
אולמרט, שהסביר למשתתפים שבכוונתו להסביר מדוע עליהם להתפנות מרצועת עזה, הותקף תחילה על-ידי תושבת חומש שצעקה לעברו, "זה גירוש, לא פינוי". בהמשך התפתחה באולם מהומה, מלווה בצעקות ותגרת ידיים. שוטרים וחברי ליכוד שנכחו במקום ניסו להרגיע את המתפרעים, אולם ללא הצלחה. ברקע נשמעו גם איומים לשימוש באלימות.
לבסוף, הוצאו המתנחלים אל מחוץ לאולם והרוחות נרגעו. קודם לכן, הדביקו פעילי ליכוד המתנגדים לתוכנית ההינתקות, שלטים נגד התוכנית, על רכבו של אולמרט ועל "אוטובוס ההינתקות" המיוחד, עימו הגיע. בכנס השתתפו עוד השר מאיר שטרית, וחברי הכנסת אלי אפללו, אברהם הירשזון וסגן השר זאב בוים.
בהמשך היום, צפוי לאולמרט עימות טלוויזיוני עם ד"ר בני בגין, אחד ממתנגדיה החריפים של תוכנית הגירוש. מחר ייסע אולמרט דרומה, לאזור אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי ובאר שבע. סיור נוסף, שתוכנן להתקיים בגוש קטיף, בוטל לבקשת התושבים.

תאריך:  28/04/2004   |   עודכן:  01/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
91% מהציבור במדינת ישראל סבור, כי ישראל זקוקה לעזרתה ותמיכתה של יהדות ארה"ב; ד"ר אריאל פלדשטיין ממכללת ספיר: "ממצאי הסקר ממצביעים על תפנית בגישת הציבור בישראל למעורבות הממשל האמריקני במדיניות הפנים של מדינת ישראל"
גלית יצחק
כך עולה מסקר שנערך ע"י רשת 'מרפאות אריאל'; כ-26% מפחדים מטיפולי שיניים, אך לא יהיו מוכנים לסבול ולדחות טיפול שיניים
גלית יצחק
מאחורי הפעילות החדשה יעמדו אלון שליו ומודי פרידמן; את הפעילות ינהל קובי מרנקו
אלונה קורן
זאת למרות החלטת הנגיד בתחילת השבוע על פסק זמן בתהליך הפחתת הריבית
נועם שרביט
השופטים רמזו בדיון שהתקיים הבוקר, כי העתירות חלשות ואינן מגלות עילה להתערבות; 3 עותרים דורשים כי שרון יצהיר שהתוכנית תובא לאישור הממשלה והכנסת; העותר הרביעי: להשעות המשאל עד להחלטת מזוז בעניין האי היווני; הפרקליטות: העתירות תיאורטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il