X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון: הפסד משמעותו ניצחון גדול לחמאס ולערפאת, אסור שמיעוט ייכפה רצונו על המדינה; שרון כינס את אנשיו להתייעצות והחליט: להזהיר מפני משבר עם ארה"ב ומפולת כלכלית; הבית הלבן: הנשיא לא יחזור בו מהבטחותיו
▪  ▪  ▪

מהפך דרמטי בסקרים: רוב מתפקדי הליכוד נגד נסיגה משטחים ונגד תוכנית ההינתקות. כך עולה מסקרים פנימיים שנערכו על-ידי אנשיו של ראש הממשלה אריאל שרון, וכן מסקרים שנערכו לפי הזמנת מטה מתנגדי ההינתקות, בראשו עומד השר עוזי לנדאו.
בעקבות המהפך הדרמטי כינס שרון את יועציו הקרובים, כדי לקבל החלטות: כיצד לפעול ביומיים שנותרו עד סיומו של הקמפיין. שרון ואנשיו חוששים מהפסד, העלול להוביל לאיבוד שלטון הליכוד.
בישיבה השתתפו הפרסומאי ראובן אדלר, ח"כ עמרי שרון, אורי שני, ויועצי התקשורת אייל ארד וליאור חורב. במהלך השיחה סוכם, כי יש לפעול בזמן שנותר כדי לחדד את המסרים, ובין היתר להזהיר את מתפקדי הליכוד: אם תצביעו נגד תוכנית ההינתקות, עלול הדבר לגרום למשבר מדיני עם ארה"ב, ולנזק כלכלי העלול לגרור את המשק למיתון כבד עוד יותר עד כדי מפולת. במהלך השיחה סוכם להצביע על הירידות בבורסה (ביום ה'), כעדות לדאגה המתחפתחת עתה.
שרון מתנהל עתה, לדברי אחר מאנשיו הקרובים, כמו ב"מבצע צבאי": ביומיים שנותרו עד סיומו של המירוץ, יעניק שרון ראיונות רבים לאמצעי התקשורת. שרון עומד להקדיש מחר (יום ו') חלק ניכר מהיום לפגישות עם עיתונאים, כדי לתפוס את מהדורות החדשות של ערב שבת ושל מוצ"ש. בראיונות אלה הוא עומד לעשות מאמץ אחרון, ולהעביר מסרים מפחידים: הצביעו בעד הינתקות, אחרת, אתם תגרמו לנזק בלתי הפיך למדינת ישראל.
הסקרים המדאיגים
התוצאות העגומות - מבחינת שרון, משתקפות גם בסקרים של העיתונים הגדולים. לפי סקר ידיעות אחרונות, 47% מהמתפקדים יצביעו נגד הינתקות, ורק 39% בעד; לפי סקר מעריב: 45% נגד, 42% בעד.
הסקרים נערכו אתמול במהלך היום, בעיתוי בעייתי: כאשר ברקע גברה הביקורת החריפה, הממוקדת והרהוטה מצד חבר הכנסת לשעבר, בני בגין; הדיווחים שהגיעו מוושינגטון בדבר מכתב שעומד הנשיא ג'ורג' בוש להעביר למדינות ערב, ובו ירכך את התחייבויותיו כלפי שרון [וגושי ההתיישבות]; וכאשר ברקע העננה הגדולה מרחפת מעל ראשו של שרון - דיווחים לפיהם הצוות של היועמ"ש, מני מזוז, סבור כי יש מקום להגיש כתב אישום נגד שרון בפרשת "האי היווני".
חלק ניכר מהעניינים הנ"ל, קיבלו תפנית במהלך הערב והלילה, [אחרי ביצוע הסקרים]: הבית הלבן הבהיר, כי אין בדעת הנשיא בוש לחזור בו מהבטחותיו והתחייבויותיו; כן נמסר כי למדינות ערב לא יינתן מכתב-התחייבות שיעמוד בסתירה להתחייבויות כלפי ישראל; וגם בעניין הפלילי, בשורות טובות לשרון: הצוות של מזוז דווקא נוטה להעריך שאין מקום להגיש כתב אישום.
תחזיות שחורות
במחנה של שרון דאגה גדולה. התחזיות השחורות ביותר של הפרסומאי, ראובן אדלר, מתממשות. אדלר, ידידו ויועצו הקרוב של שרון - האיש המזוהה יותר מכל עם הצלחותיו התקשורתיות, הזהיר את שרון, ומראש, כי עם כל ההערכה והאהבה אליו מצד מתפקדי הליכוד, הם עלולים להצביע נגדו. על-אף המלצתו, קיבל שרון את ההחלטה להענות לדרישות בליכוד, וכלשונו, לקבל את הצעת שר החקלאות ישראל כץ, וללכת על מהלך של משאל.
שאלת השאלות היא מה יעשה שרון אם יפסיד במשאל. אנשיו אומרים בשיחות עם אמצעי התקשורת, כי שרון עלול לפרק את הממשלה וללכת לנשיא. משמעות הדבר: הליכוד עלול לאבד את השלטון.
יחד עם זאת, יש לציין, כי שרון עצמו נמנע מלומר דברים ברורים בדבר כוונותיו. אנשיו הקרובים של שרון מודים, כי הדיווחים כאילו הוא יתפטר אם יפסיד במשאל, מעט מוגזמים. הדיבורים נועדו להרתיע את מתפקדי הליכוד מיציאה נגד שרון ונגד תוכנית ההינתקות, נמסר ל-Nfc. לשרון אין כוונה להתפטר.
שרון עצמו מזהיר, ובמילים קשות, את מתפקדי הליכוד. "אי אפשר לאהוב אותי ולהצביע נגדי", אמר. אי אפשר להביע בפומבי תמיכה בי ולהצביע נגד התוכנית שלי", קבל.
בשיחות שהתקיימו עימו - שרון אינו מסתיר את דאגתו מפני קריסת מדיניותו. במיוחד דואג שרון משבר גדול העלול להתרחש, אם יפסיד במשאל ההינתקות. זה יהיה ניצחון גדול לחמאס ולערפאת, הזהיר בשבוע שעבר, ומכה קשה לידידתנו הגדולה - ארה"ב.

תאריך:  29/04/2004   |   עודכן:  29/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ארה"ב: "אם נניח להונאה האירנית להימשך - זה כבר יהיה מאוחר מדי"; "המשטר הציוני - האויב הגדול ביותר למדינות המזה"ת"; בית משפט באירן: "על ארה"ב לפצות את אירן בשל חימוש סדאם בנשק כימי"
רכישת טרה תאפשר לקוקה קולה להיכנס לתחום משקאות החלב
נועם שרביט
כמה מחברי קונגרס שיזמו את "חוק האחריות הסורית", סבורים שהפיגועים נועדו ליצור מצג כאילו הנשיא אסד נלחם בטרור; בשבוע שעבר הבטיח הבית הלבן לממש הטלת הסנקציות כבר עתה, לאחר שאלה עוכבו בשל חיסולו של השייח' יאסין
נועם שרביט
שר המשפטים חושש, כנראה, כי ראש הממשלה עשוי להיכשל במשאל מתפקדי הליכוד על תוכנית ההינתקות, וטוען פתאום: יש להעביר התוכנית לאישור הממשלה, ובנוסף: "מן הדין להביא את החלטת הממשלה בפני הכנסת"
נועם שרביט
דוד דבש נדהם לראות את השחקן משה איבגי מגלם את דמותו בפרסומות של חברת הביטוח אישי ישיר, בטלוויזיה וברדיו; הוא התעשת ותבע את זכויות היוצרים שלו על המוניטין שיצר לעצמו; שורת מפורסמים תתבקש להעיד: מי מכיר את דוד הכי טוב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il