X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במכתב ששיגרה אתמול לשר המשפטים, דורשת העמותה מלפיד לפסול עצמו מלדון במינויים הקרובים לבית המשפט העליון
▪  ▪  ▪

עמותת אומ"ץ למען מנהל תקין וצדק חברתי פנתה אתמול (28.4.04) אל שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד, המכהן כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים, בדרישה לדחות את ישיבת הוועדה בה יידונו המינויים הקרובים לבית המשפט העליון. זו נועדה להתקיים ביום 6.5.04.
פרקליט העמותה, עורך הדין פנחס פישלר, טוען בפנייתו, כי בניגוד לעבר, מוצגת הפעם רשימה רחבה של 15 מועמדים ולא ברור על-פי איזה נוהל תתנהל ההצבעה.
במקביל תובעת אומ"ץ משר המשפטים לפסול את עצמו מלשבת בראש הוועדה בדיון הקרוב, מאחר שבאחרונה הוא הביע בפומבי את העדפותיו לגבי ארבעה מועמדים לכהונת שופטים בבית המשפט העליון, מתוך רשימת המועמדים, וזאת בנימוק שדברי השר עלולים להשפיע באופן פסול על יתר חברי הוועדה.
בפניה קודמת של עמותת אומ"ץ לוועדה למינוי שופטים, שנעשתה בראשית השבוע, הביעה העמותה התנגדות להצגת מועמדותה של פרקליטת המדינה עדנה ארבל כשופטת בבית המשפט העליון, בנימוק שמעורבותה של ארבל בכמה פרשות פוסלת אותה מלכהן בתפקיד רם דרג זה.
עו"ד פישלר הצביע בפנייתו על מספר עניינים שיש בהם, לדעת העמותה, כדי למנוע את מינויה של ארבל - ובהם: העובדה שפרקליטת המדינה יצאה בשעתו נגד חוות הדעת של היועץ המשפטי לשעבר אליקים רובינשטיין בעניינו של ראש אגף החקירות של המשטרה, ניצב משה מזרחי, בנושא האזנות הסתר של המשטרה לאישי ציבור. בפעילותה בתחום זה, טוענת העמותה, היה משום "חתרנות" נגד מי שעמד בראש הפירמידה המשפטית; וכן הדלפת טיוטת כתב האישום נגד ראש הממשלה ובנו בפרשת "האי היווני", לטענת העמותה על-ידי "גורמים בלתי מזוהים בפרקליטות המדינה", לפני שהובאה בפני היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. לדעת אומ"ץ, נושאת ארבל באחריות מיניסטריאלית להדלפה מגמתית זו.
"העיתונאי יואב יצחק", כותבת העמותה, "פרסם בחודשים האחרונים כמה מקרים שבהם פנתה פרקליטת המדינה אל שרים שהיו נתונים בחקירות בנושא של 'סידורי עבודה' לבעלה ותגובתה לא הסירה את העננה".
עוד טוענת אומ"ץ כי ארבל לא נמנתה עם השורה הראשונה של השופטים, כאשר כיהנה בעבר כשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, וגם לא הצטיינה במבחן ההישגיות בתפקידה כפרקליטת המדינה.
אם יוחלט בכל זאת להציג את מועמדותה של ארבל, דורשת אומ"ץ שחברת הוועדה לבחירת שופטים, שופטת בית המשפט העליון דורית ביניש, שהנה חברה אישית קרובה של ארבל, לא תיטול חלק בהצבעה.

תאריך:  29/04/2004   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
חברת אתרים יזמה את האירוע, תחת השם - "ירוק פוגש כחול", למען איכות הסביבה; באירוע ישתתפו כ-150 צוללנים מנוסים, עובדי המרינה וילדים מקבוצת "אתגרים" - קבוצה בה מתאמנים ילדים בעלי מוגבלויות פיזיות שונות
גל ברגר
העיתון "אל-ראי אל-עאם" מדווח הבוקר כי שלטונות סוריה עצרו בתחילת השבוע חמישה פלשתינים במחנה הפליטים אל-ירמוך, אשר גוייסו על-ידי המוסד, במטרה לחסל את ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית בתנועת החמאס; אין אישור סורי רשמי לדיווחים
מירב לוי
שר הרווחה אורלב: זהו רק צעד ראשון שנועד לאפשר לילדים ממשפחות מצוקה להתקדם בלימודיהם
עומר כרמון
71% - האמריקנים כובשים; 52% - מצדיקים את ההתקפות נגד חיילי ארה"ב; 57% - על כוחות ארה"ב לעזוב את עירק מייד; לעומת זאת: מרבית העירקים מרוצים מהשיפור במצבם האישי ויחושו בטוחים פחות במידה והאמריקנים יעזבו
מירב לוי
נאילה מואווד היא האישה הראשונה המתמודדת על תפקיד נשיא לבנון; טוענת: מעורבות היתר של סוריה בעניינה הפנימיים של לבנון יצרה שכבה מושחתת של פוליטיקאים שהורסים את ערכי הדמוקרטיה ומדרדרים את הכלכלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il