X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתמונות נראים לכאורה חיילים אמריקנים המתעללים באסירים בכלא אבו-גאריב, מחוץ לבגדד; באחת התמונות נראה אסיר עירקי העומד על קופסא, כשראשו מכוסה וחוטים מחוברים לידיו
▪  ▪  ▪

תמונות של חיילי הקואליציה המתעללים באסירים עירקים, מזעזעות את צמרת צבא ארה"ב. דובר צבא הקואליציה אמר, כי הוא נחרד מהתמונות בהן נראים לכאורה חיילים אמריקנים, המתעללים באסירים בכלא אבו-גאריב, מחוץ לבגדד.
התמונות, ששודרו לראשונה ברשת טלוויזיה אמריקנית, שודרו קודם לכן על-ידי רשת טלוויזיה ערבית. לדברי מנהלי CBS, ברשותם "עשרות" תמונות המראות מעשי התעללות רבים.
ב-CNN לא אימתו את אמינות הדמויות. גורמים מסרו בשלב מוקדם יותר ל-CNN, כי ההתעללות "שפורסמה" מבוססת על דיווחים מחיילים אחרים וצלמים המראים אסירים בהם התעללו שומרי הכלא. מספר אזרחי בגדד שראו את הצילומים אמרו לבן וודמן מ-CNN כי הם זועמים מהמראות.
באחת התמונות נראה אסיר עירקי העומד על קופסא, כשראשו מכוסה וחוטים מחוברים לידיו. בתמונה אחרת נראים חיילים מצבא ארה"ב, כשהם מחייכים, מולם עומד אסיר עירקי שהוא עירום כביום היוולדו. בתמונה אחרת - אסיר עירקי עומד על משטח דק, כשעיניו מכוסות וידיו קשורות, ונאסר עליו לרדת מהמשטח, אחרת - יחושמל.
מרק קימיט, סגן מפקד כוחות המבצעים של הקואליציה אמר ל-CNN, כי הוא "נחרד מהעובדה כי חיילים הלובשים מדים כמונו יעשו דבר כזה. הם איכזבו אותנו. קשה למצוא דרך כלשהיא שתספק תירוץ... הם חצו את הגבול והפרו את כללי ההתנהגות שאנו מלמדים בצבא על כבוד והגינות", כך לדבריו.
לדברי קימיט, הוא נפגש עם נציגי עיתונים עירקים כדי לדון בדרך בה ידווח הסיפור. עירק אינה מוציאה עיתונים ביום שישי, משום שיום זה קדוש למוסלמים. "אנו מחוייבים להתייחס לכל אדם הנמצא תחת השגחת כוחות הקואליציה: בכבוד, הערכה ואנושיות. צוות כוחות הקואליציה מצווה לנהוג בכל אסיר כהלכה, בצורה אנושית ובאופן התואם לאמנת ז'נבה", הוסיף קימיט.
מצבא ארה"ב נמסר בתגובה, כי שישה חיילים הואשמו בהתעללות באסירים בכלא. חקירה בנושא החלה בינואר, לאחר שחייל דיווח לממונים עליו על חשד להתעללות, אמר קימיט מוקדם יותר השבוע. הוא לא חשף את האשמות נגדם או את פרטי ההתעללות, אך אמר כי רשויות הצבא יתייחסו לכל פרט כזה ברצינות.
לדברי קימיט, מעורבים בחקירה מספר קטן של חיילים "והיא אינה משקפת את הרוב העצום של חיילי הקואליציה. אני לא אעמוד כאן ואמציא תירוצים לחיילים אלו וגם לא אעמוד כאן ואתנצל עבור חיילים אלו". קימיט הוסיף, כי "אם יוכיח בית המשפט שזה אכן מה שעשו, אין זה עולה בקנה אחד עם הערכים שאנו מקנים כצבא מקצועי, אלו ערכים שאינם אנושיים".
גורמים צבאיים בכירים דיווחו בחודש פברואר, כי 17 חיילים, בינהם מפקד גדוד, מפקד פלוגה ו-12 שוטרים צבאיים ששמרו על אסירים עירקים, שוחררו משירותם הצבאי עד להשלמת החקירה.

תאריך:  30/04/2004   |   עודכן:  30/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי רביץ, קריות באינטרנט
שלושה רעולי פנים שדדו תכשיטים בשווי 50 אלף שקלים מחנות בקריית אתא; במשטרה בודקים חשד האם מדובר בכנופיה שפעלה בצורה דומה ברחבי הארץ
רנית נחום-הלוי
הרייטינג הממוצע של המשחק אף עקף את הרייטינג של אירוויזיון 2003; יו"ר רשות השידור מקווה לשבור את השיא בגמר היורוליג בין מכבי ת"א לסקיפר בולוניה
מיכאל דבורין
לקראת השלב המכריע בפעילות הוועדה לבדיקת אירועי ה-11 בספטמבר, העידו בפניה בדלתיים סגורות נשיא ארה"ב וסגנו למעלה משלוש שעות; חלק מתשובותיהם היו "חדשות" ו"מפתיעות" כפי שהגדירו זאת חברי הוועדה
רנית נחום-הלוי
כוחות מד"א הגיעו למקום, אך לא נותר להם אלא לקבוע את מותו; צוותי חבלה של משטרת מרחב הנגב הגיעו לסייע בחילוץ הגופה מהשטח; בצה"ל מזהירים אזרחים הנכנסים לשטח אש ללא תאום מראש עם גורמי הצבא
רנית נחום-הלוי
דבריו של א-זרקאווי, מראשי ארגון הטרור אל-קאעידה, שודרו מתוך קלטת ששודרה בתחנת הטלוויזיה 'אל- ערביה' ובאתר אינטרנט המקורב לאל-קאעידה; ארה"ב מציעה 10 מיליון דולר למי שיביא ללכידתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il