X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ב-2004 נרשמת עלייה מתמדת במספר פניות הגולשים בפורומים השונים לצרכנות; ירידה משמעותית במספר התלונות בענף הקניות באינטרנט
▪  ▪  ▪

עלייה נוספת במספר פניות הצרכנים ברשת האינטרנט נצפתה בחודש מרס 2004 - 413 פניות וכ-4,500 תגובות לתלונות נרשמו באפריל לעומת 393 תלונות וכ-4,000 תגובות לתלונות אלו בחודש מרס. כך עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת".
באפריל נרשמה ירידה במספר תלונות הגולשים ברוב הקטגוריות שנבחנו. כנגד אתרי מכירה ברשת נצפתה ירידה משמעותית בשיעור של כ-6% ומספר התלונות הסתכם בכ-10%. חברות הסלולר וחברות הכבלים רשמו שתיהן ירידה בשיעור של כ-3% במספר התלונות.
הקטגוריות 'שירות לקוי' ו'מוצר פגום' רשמו אף הן ירידה במספר התלונות.
עצות לפני קנייה
בחודש האחרון נצפתה תופעה ההולכת ומתגברת של גולשים המבקשים לקבל עצה מחבריהם לפורום בנושאים צרכניים ובעיקר בקבלת החלטות לפני קנייה. כ-40% מסך פניות הגולשים בפורומים לצרכנות באפריל היו לבקשת המלצות מהמשתתפים הפעילים בכלל וממנהל/ת הפורום בפרט. מתוכם, השאלות בקטגוריית מוצרי חשמל מסתכמות בכ-8% ואילו יתר השאלות מהוות קשת רבגונית של בקשות מידע בנושאים צרכניים כגון: איזו חברה מספקת שירות טוב יותר, האם המחיר המוצע כדאי, היכן ניתן להתלונן או האם החברים הפעילים ממליצים על מוצר כזה או אחר וכיו"ב.
השפעתן של התגובות לשאלות אלה ניכרת, ובדרך כלל השואלים מתייחסים ביתר שאת לתשובות שקיבלו כמו גם חולקים מסקנות סופיות. מדובר בתופעה שכיחה ומשמעותית בעליל בכל דיון וירטואלי צרכני. האחראי על פעילות האינטרנט בחברת "גוב- קרטין", אבי קרטין אומר כי חברות מסחריות רבות לא זיהו עדיין את הפוטנציאל הגלום בפעילות ברשת ובעיקר בפורומים לצרכנות. "מתן מידע אמין תשובות לצרכנים, המתלבטים בפומבי בפורומים, יכול להביא עוד לקוחות לחברות הפעילות ברשת", אמר.
להלן התפלגות פניות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים: תפוז, נענע, ynet, b.s.h., דוח שירות וכלבוטק לחודש אפריל:
שאלות כלליות - סה"כ: 40% מתוכן: 8% שאלות בנושא מוצרי חשמל. שירות לקוי - 13%. קניות ברשת - סה"כ: 10%, מתוכן: 3% נגד נטאקשן, 2% תלונות כלליות, 2% נגד אולסייל, 2% נגד פנדה מחשבים ו-1% נגד סקאל. מוצר פגום: 9%. הטעיית צרכנים: 7%חברות סלולר - סה"כ: 5% מתוכן: 2% נגד פלאפון, 2% נגד סלקום ו-1% נגד orange. הפקעות מחירים - 3%. בנקים - 3%. חברות הכבלים - 3% מתוכן: 2% נגד YES. קופות חולים: 2%. בזק - 1%. ספקיות אינטרנט - 1%. חברות תעופה - 1%. חברות ביטוח - 1%. פרסומות - 1%.

תאריך:  02/05/2004   |   עודכן:  02/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
יום זה נועד לחשיפה ציבורית לתסמונת תשישות כרונית ופיברומיאלגיה; בשל הידע המועט בקרב הרופאים בכלל ובקרב החברה בפרט, חולים רבים סובלים ורק לאחר כ-4 שנים הם מאובחנים כחולים במחלות אלו
מחלקה ראשונה
איסור הפיטום בכפייה ממשיך להתרחב - מישראל לקליפורניה: בארה"ב הוצע חוק נגד פיטום עופות מים המתבסס על פסיקת בית-המשפט העליון בישראל
הדר פרבר
הסמינר - בשיתוף משרד התיירות, חברת התעופה אל-על והנספחות המסחרית בשגרירות ישראל בסינגפור
הדר פרבר
יוצאים בקמפיין הסברה של כ-100,000 ש"ח ; הססמא: "גם בל"ג בעומר חשוב להיזהר מאש… כמו מאש"
גל ברגר
27 כתבי אישום הוגשו כנגד קטינים כורדים המעורבים במהומות בצפון המדינה בחודש שעבר; אם יורשעו, הם צפויים לעונש של עד 3 שנות מאסר; סעיפי האישום: נזק לרכוש המדינה, הפרת סדר וזילות בנשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il