X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה תרכיב מדריך אתיקה שישמש את זכייני השידור וענף הפרסום בהגדרת "גבולות ההגיון" באשר לרמיזות סקסיסטיות, אלימות וגזעניות בפרסומות
▪  ▪  ▪

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מינתה צוות מייעץ ליצירת מדריך לאתיקה בפרסומות. בצוות יכהנו פרופ' אסא כשר, מומחה לאתיקה, אוניברסיטת תל אביב; פרופ' דפנה למיש, ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב, ומתמחה בהשפעות התקשורת בעיקר על קהל ילדים ובני נוער; פרופ' זאב סגל, מאוניברסיטת תל אביב; דוד טמיר, פרסומאי בכיר ובעל משרד פרסום טמיר כהן.
מטרת הוועדה ליצור מדריך אתיקה בפרסומות, אשר ישמש את כלל העוסקים בענף הפרסום. המדריך יכלול הרחבה והעמקה של כללי הרשות הנוהגים כיום וייתן לעוסקים בתחום כלים נוספים להתמודדות עם גבולות המותר והאסור בפרסום. המדריך יתן קווים אתיים מנחים להפקת תשדירי פרסומת ולבקרה על מימושם בשידור.
הרשות תפעל לכך שהנחיות מדריך האתיקה ישמשו הן את זכייני השידור שבפיקוחה והן את הענף כולו - מפרסמים, פרסומאים וגופי הסדרה מקבילים. לשם כך, דאגה הרשות כי הרכב הוועדה יכלול אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מתחום הפרסום.
מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה: "תפקיד הוועדה יהיה להגדיר את המותר והאסור בפרסומות. אני בטוח כי המדריך יסייע להגדיר את גבולות ההגיון באשר לרמיזות הסקסיסטיות, האלימות והגזעניות. הצוות המייעץ יתרום לבניית כלי עבודה שיש בו מחד אחריות ציבורית למשודר בערוצי הטלוויזיה ומאידך הבנה של המדיה הפרסומית בה אנו עוסקים".
כזכור, החליטה מועצת הרשות השנייה, כי כל פרסומת המכילה מסרים סקסיסטים, אלימים או גזעניים תובא לאישור הרשות השנייה מראש. בקרוב אמורים הזכיינים לקבל מהרשות השנייה את נהלי העבודה בדבר אישור מוקדם של תשדירים ובהם רמיזות מיניות, אלימות וגזענות.
הרשות מקווה, כי לאחר כתיבת המדריך האתי יאמצו הזכיינים המפרסמים ומשרדי הפרסום את המדריך ויעבדו על-פיו.
הועדה המייעצת אמורה לסיים את עבודתה עד סוף יולי, והיא תחל עבודתה מיד.

תאריך:  02/05/2004   |   עודכן:  02/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המדובר במחלה ניוונית של מערכת העצבים, התוקפת את תאי עצב האחראים על התנועה וגורמת בשלב המתקדם לשיתוק; הסיכון הגבוה ביותר ללקות במחלה נמצא אצל אלו ששירתו במשמר החופים
הדר פרבר
התעשיה מסתכמת בכ-200 מיליארד דולר; מתכוננים לשבוע התוכן שיתקיים בין ה-10 ל-12 במאי במלון ת"א הילטון
נעמי גרונר, יחסי-ציבור
- הודעה מטעם בנק אוצר החייל
הדר פרבר
ביום העיון ישתתפו שר התשתיות הלאומיות והממונה על התקציבים באוצר; בין השאלות שיעלו: האם רצוי לגבות השקעה בתשתיות בערבות ממשלתית? האם הממשלה עושה מספיק בתחום ההשקעות בתשתיות?
מירב לוי, נועם שרביט
החשד: מנכ"ל היכלי הספורט, ניר פרצלינה, העביר לרב-ניצב שלמה אהרונישקי 4 כרטיסים, לחצי הגמר ולגמר; "כדי למנוע לזות שפתיים", שילם היום המפכ"ל עבור הכרטיסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il