X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דניאל צאל, בן 18 מיפו, הצהיר בבקו"ם כי הוא מסרב להתגייס לצבא הכיבוש המדכא את העם הפלשתיני, סיים לרצות 14 ימי מחבוש ונידון ל-28 נוספים; טוען כי הוא חש "חובה מוסרית, לא בחירה, אלא חובה לסרב להשתתף בכיבוש ולהילחם במוסדות שמבטלים זכויות אנושיות כה בסיסיות
▪  ▪  ▪

הסרבן דניאל צאל, בן ה-18 מיפו, נידון אמש (יום א', 2.5.04) ל-28 ימי מחבוש נוספים בשל סירובו להתגייס ל"לצבא כיבוש המדכא עם אחר", כהגדרתו.
עוד לפני מועד גיוסו, שיגר צאל מכתב לרשויות הצבא והודיע על סירובו להתגייס, אולם ועדת המצפון לא השתכנעה מטענותיו. ביום גיוסו, הוא הגיע לבקו"ם "חמוש" בפעילי שמאל קיצוני והודיע לקצינים במקום על סירובו להתגייס. הוא נשלח ל-14 ימי מחבוש, וכעת עם סיום התקופה, הוחזר צאל לבקו"ם והודיע לרשויות הצבא כי אינו חוזר בו במלוא הנימה מסירובו, ובעקבות זאת נשלח לתקופה נוספת של 28 יום בכלא 4 בצריפין.
צאל אמר היום בתגובה, כי הוא חש "חובה מוסרית, לא בחירה, אלא חובה לסרב להשתתף בכיבוש ולהילחם במוסדות שמבטלים זכויות אנושיות כה בסיסיות. אדם שפוי, שהפחד והגזענות עדיין לא השתלטו עליו לגמרי, מחוייב באופן אנושי ובסיסי לסרב להיות שותף במערכת כיבוש ודיכוי כמו שצה"ל הפך להיות".
"עקרונותיה של 'הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון' התרוקנו מכל תוכן, תוך רמיסת זכויותיהם של כשלושה מיליון אנשים, ובעקיפין הריסה מתמדת של היסודות שעליה אמורה להיות מושתתת מדינת ישראל... בזמנים כמו אלה בהיסטוריה, אדם שפוי חייב להתקומם כנגד אותה מערכת שמאפשרת את המשך הדיכוי", הוסיף צאל.
הורי הסרבנים אמרו בתגובה, כי "שלטונות הצבא לא למדו דבר מהניסיון לשבור סרבני מצפון בכח. חמישה בחורים צעירים יושבים מאחורי סורג ובריח מאז 2002 והם לא נכנעו ולא ויתרו על עקרונותיהם. עכשיו הם חוזרים בדיוק על אותה טעות עם דניאל צאל, ואחריו יבואו עוד ועוד צעירים המסרבים להיות משרתי הכיבוש והדיכוי".
הורי הסרבנים ציינו, כי בכלא הצבאי נמצאים סרבנים נוספים שהחלו במאבק בכוחות עצמם בלי לדעת כלל כי ישנם סרבנים אחרים ומאורגנים. "תופעת הסרבנות גדולה הרבה יותר ממה שמישהו משער או יודע", אמרו בפורום ההורים.
"הפיגוע הקשה והמכאיב שקרה היום ברצועת עזה אך מחזק את נחישותנו להמשיך במאבק, להתייצב מאחורי בנינו היושבים בכלא ואלה העתידים להיכנס אליו בחודשים הקרובים. האם והילדים שנהרגו היום, כמו אלפי הקורבנות הישראלים והפלשתינים שנפלו בשנים האחרונות, הם קורבנות הכיבוש, קורבנות של מצב מעוות ובלתי אפשרי בו אנו חיים. רק סיום הכיבוש, יציאה והינתקות לא רק מרצועת עזה אלא מהשטחים הכבושים כולם, תוכל לשים קץ לשפיכות הדמים הנוראה האוכלת בשני העמים", אמרו אמש הורי הסרבנים.

תאריך:  03/05/2004   |   עודכן:  03/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל קרן
17 נפגעי סמים ואסירים משוחררים המטופלים על-ידי שירותי הרווחה בעיריית חיפה, החלו השבוע את לימודיהם בקורס טכנאי מחשבים וניהול רשתות תקשורת
רנית נחום-הלוי, נועם שרביט
רק 40% הצבעה בקרב מתפקדי הליכוד; במדגם ערוץ 1 הפער הגדול ביותר: 62% מתנגדים לתוכנית, רק 38% תומכים בה; אחידות בתגובות בשמאל: "הליכוד לא יכול"; אולמרט רמז: נמצא דרך לעקוף המשאל
גל ברגר
הפלשתינים מדווחים על חיסול ארבעה פעילי חללי אל-אקצא, בהם שני בכירים, בעיר שכם; כמו כן, מסוק אפאצ'י שיגר סמוך לשעה 19:00 שלושה טילים לעבר בניין בן 14 קומות במרכז רצועת עזה; הבניין משמש את משרדי העיתונים "אל-איאם" ו"אל-קודס" וכן את תחנת הרדיו "אל-אקצא"
גלית יצחק
החלטה זו תתבצע כשלב ראשון לצימצום מעגל העוני בקרב ילדים; ראש הממשלה: "אני רואה בצמצום העוני יעד בעל חשיבות עליונה ואני מצפה מצוות השרים להביא למ"מ בקרוב הצעות מוסכמות נוספות"
רנית נחום-הלוי, מירב לוי
ח"כ יתום: המחבלים מנסים להשפיע על מתפקדי הליכוד; ח"כ חיים כץ: הדבר מוכיח שאם נצא יהיה יותר גרוע. אני לא רוצה שהדבר ישפיע על הבחירות; ח"כ שטייניץ: הפיגוע אינו מבטל את החיוניות של ההינתקות בעזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il