X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"החמישה הודו כי תיכננו לחסל את ח'אלד משעל ואת מוסא אבו מרזוק"; נשיא סוריה: "מדיניותה הקבועה של ישראל היא חיסולים - החל מהחיסולים בשנת 1948, לסברה ושתילה וחיסולם של יאסין ורנטיסי"; "ההתנגדות הפלשתינית והעירקית הינה עממית ולכן לגיטימית"
▪  ▪  ▪

אתר האינטרנט של החמאס מאשר חלקית (יום ב', 3.5.04) את הדיווחים בעיתון הכוויתי, 'אל-ראי אל-עאם' (29.4.04) ובעיתון הטהרני "טהרן טיימס", לפיהם נעצרו בדמשק חמישה סוכני 'מוסד', אשר ניסו לחסל את ראש המחלקה המדינית בחמאס, ח'אלד משעל, ואת סגנו, מוסא אבו מרזוק [ראו קישור].
בניגוד לדיווח בעיתונים, טוען החמאס כי לא מדובר בסוכני 'מוסד' ממוצא פלשתיני, אלא בחמישה יהודים ממוצא תימני, אשר לבשו בגדים מוסלמים.
לטענת החמאס, החמישה נכנסו לסוריה דרך ירדן, כדי להשתתף בטקס לזכרו של מנהיג החמאס, עבד אל-עזיז רנטיסי (חוסל בידי ישראל לפני למעלה משבועיים). הטקס נערך במחנה הפליטים הפלשתיני ירמוק, הסמוך לדמשק, בכיר המשתתפים היה ח'אלד משעל.
כשהתקרבו החמישה לכיוונו של משעל, הם נעצרו בידי שומרי ראשו של מנהיג החמאס, אשר העבירו אותם לשלטונות סוריה. החמאס טוען, כי בחקירתם בסוריה הודו החמישה כי הם סוכני 'מוסד', אשר נשלחו לחסל את משעל ומרזוק.
לפני כשבועיים דיווח העיתון הפלשתיני, 'דוניא אל-ווטן', מפי דיפלומטים מערביים ברבת עמון, כי ראש הממשלה שרון הורה על חיסולו של ח'אלד משעל עד סוף החודש. על-פי הדיווח, פעולת החיסול מתוכננת להתבצע בשטח דמשק או בשטח לבנון [ראו קישורים].
בשבת (1.5.04) הזהיר את ישראל, נשיא סוריה, בשאר אסד, כי ארצו תראה בכל ניסיון להתנקש בראשי תנועת החמאס בסוריה - פעולה תוקפנית כנגדה. "התגובה על תוקפנות כלפי סוריה תהיה תוקפנות נגדית", אמר אסד בראיון לרשת הטלוויזיה הקטארית "אל ג'זירה".
אסד טען, כי "מדיניותה הקבועה של ישראל היא חיסולים - החל מהחיסולים בשנת 1948, לסברה ושתילה וחיסולם של יאסין ורנטיסי. ישראל מבטאת עצמה באמצעות הרג ולא באמצעות מילים - זאת הדמוקרטיה הישראלית", אמר נשיא סוריה.
אסד טען, כי סוריה אינה עומדת להיענות לדרישה האמריקנית ולהפסיק את תמיכתה בארגוני הטרור הפלשתינים. "ההתנגדות הפלשתינית והעירקית הינה עממית ולכן לגיטימית. אסור לשכוח, כי ההתנגדות הלבנונית אף זכתה בניצחון. המסלול הסורי מקביל למסלול הפלשתיני, כל מסלול משפיע על רעהו. כל פתרון בנושא הסורי חייב לכלול פיתרון לחצי מיליון הפלשתינים החיים בסוריה ולחצי מיליון הפלשתינים בלבנון", אמר נשיא סוריה.

תאריך:  03/05/2004   |   עודכן:  03/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
דניאל צאל, בן 18 מיפו, הצהיר בבקו"ם כי הוא מסרב להתגייס לצבא הכיבוש המדכא את העם הפלשתיני, סיים לרצות 14 ימי מחבוש ונידון ל-28 נוספים; טוען כי הוא חש "חובה מוסרית, לא בחירה, אלא חובה לסרב להשתתף בכיבוש ולהילחם במוסדות שמבטלים זכויות אנושיות כה בסיסיות
גל קרן
17 נפגעי סמים ואסירים משוחררים המטופלים על-ידי שירותי הרווחה בעיריית חיפה, החלו השבוע את לימודיהם בקורס טכנאי מחשבים וניהול רשתות תקשורת
רנית נחום-הלוי, נועם שרביט
רק 40% הצבעה בקרב מתפקדי הליכוד; במדגם ערוץ 1 הפער הגדול ביותר: 62% מתנגדים לתוכנית, רק 38% תומכים בה; אחידות בתגובות בשמאל: "הליכוד לא יכול"; אולמרט רמז: נמצא דרך לעקוף המשאל
גל ברגר
הפלשתינים מדווחים על חיסול ארבעה פעילי חללי אל-אקצא, בהם שני בכירים, בעיר שכם; כמו כן, מסוק אפאצ'י שיגר סמוך לשעה 19:00 שלושה טילים לעבר בניין בן 14 קומות במרכז רצועת עזה; הבניין משמש את משרדי העיתונים "אל-איאם" ו"אל-קודס" וכן את תחנת הרדיו "אל-אקצא"
גלית יצחק
החלטה זו תתבצע כשלב ראשון לצימצום מעגל העוני בקרב ילדים; ראש הממשלה: "אני רואה בצמצום העוני יעד בעל חשיבות עליונה ואני מצפה מצוות השרים להביא למ"מ בקרוב הצעות מוסכמות נוספות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il