X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במת מיצג תועלה לזכרו של מי שהיה שותף בהקמת המרכז האלטרנטיבי לאמנות המיצג בתחנה המרכזית החדשה; מיצבים, מיצגים, תערוכה ומסיבה בהשתתפות אמנים רבים
▪  ▪  ▪

לאחר תקופת הרצה בת חודשיים, תיפתח במת מיצג באופן רשמי במשכנה החדש בתחנה המרכזית החדשה, בניהולה האמנותי של תמר רבן. במת מיצג, המרכז היחיד בארץ המוקדש כולו לאמנות המיצג ומשכנו של אנסמבל 209 - קבוצת יוצרים-משתתפים בין-תחומית, הוקם בשנת 2001 בבית מרכזים ביפו, לאחר 15 שנות פעילות במקלט הציבורי ברמת אביב. שנתיים לאחר מכן נהרס המקום בשריפה הגדולה בבית מרכזים.
תאריך הפתיחה הוא גם תאריך הולדתו של האמן דן זקהיים, ממייסדי עמותת מקלט 209, שבמת מיצג היא פרי חזונו במשותף עם האמניות תמר רבן וענת שן. לתאריך הולדתו היתה משמעות רבה ביצירתו המאוחרת של דני, כשמותו הצפוי עמד לנגד עיניו.
דני נפטר בפברואר 1994, בן 36 במותו. דני לא רק יצר, אלא גם לימד והשפיע על דור חדש של אמנים בתחום אמנות המיצג, עשייה שאינה בזרם המרכזי ואינה מחובקת על-ידי הממסד. הוא היה שותף לתכנון הקמתו של המרכז האלטרנטיבי לאמנות המיצג שיתן בית לאותם יוצרים, שכמוהו בוחרים לפעול מחוץ למימסד ולשמרנות, מתוך רצון לחסוך מהם את חווית הבדידות והנידוי ולאפשר להם תנאים והכרה ביצירתם ובהוויתם.
בשריפה שהתחוללה בבית מרכזים ירדו לטימיון יצירות רבות, בהן תיעוד רב ואובייקטים של דני. יחד עם זאת, לא אבדה הנחישות להמשיך ולפתח את אמנות המיצג. תמר רבן אינה חדלה ליצור מיצגים ולבסס את מעמדה של אמנות זו מאז שנות ה-80. אם בתחילת הדרך, בשנות הפעילות במקלט הציבורי היתה זו אמנות המוכרת למתי מעט, הרי שהיום נוצרים מיצגים במסגרות שונות.
תוכנית פעילות במת מיצג לשנת 2004 - רשימה חלקית
אנסמבל 209: "פה ושם" - חזרות לקראת מופעים בפברואר 2005;Dinner Dress - דיבורים על דורה; היסט(ו)ריה - אירוע של מיצגים היסטוריים ומופעי הומאז' עכשוויים של אמני מיצג ישראלים; חמישי - מוצ"ש באמצע כל חודש - מיצגים קצרים; ראשון אחרון - סדרת הרצאות שנתית בימי ראשון בסוף כל חודש; מפגשי "פורום 209" - תיאורטיקנים ויוצרים; סדנאות לאמנות המיצג; מפגשי אמן; הצגת תערוכות בבר - אמנות; הקמה מחודשת של ארכיון חי לאמנות המיצג, היחידי מסוגו בארץ - תשתית הארכיון שהייתה בבית מרכזים, אבדה בשריפה.
ברוח התחדשות ועשייה תיפתח במת מיצג בתחנה המרכזית החדשה. בפתיחה יציגו אמנים, אוצרים ותלמידים יצירות מחווה, שיתבססו בעיקר על תהליכי העבודה של דני. יוצגו מסמכים, סקיצות, טקסטים וקטעי יומנים באופן אינטגרטיבי עם החללים וההקשרים השונים של המקום. תהליכי עבודה, הקשרים ואופני תצוגה העסיקו את דני לא פחות מיצירת האובייקטים.
במקביל לאירוע הפתיחה מוצגת תערוכה מיצירותיו של דני בגלריה של אוניברסיטת תל אביב, פרויקט הגמר של דנה תגר בחוג למוזיאולוגיה. במקביל ללימודיה בחוג לאמנות באוניברסיטת תל אביב, עבדה דנה במקלט 209.
האירוע החי בבמת מיצג, המחייה את עבודתו ואת רוחו של דני ביצירתם של יוצרים אחרים, לצד תערוכה אקדמית המתמקדת במחקרה של האוצרת את יצירתו של דני, מוכיחים ש-10 שנים למותו ושנה לחורבן במת מיצג הראשונה, רק העצימו את נוכחותו בסצינת החיים והאמנות האישית והקולקטיבית.
תוכנית ערב הפתיחה:
20:00 – 22:00 מיצבים ומיצגים מתמשכים
במשך שעתיים ברציפות יועלו מיצגים אישיים בחללים השונים של במת מיצג ובחללים ריקים במסדרון התחנה המרכזית המוביל לבמת מיצג. כל אמן והפעולה שלו, היצירה שלו במחווה לדני ולעבודותיו.
אמנים משתתפים:
רימה ארסלנוב, קרול גודין, הדס גרטמן, בוקי גרינברג, ג'וזף דדון, ירון דוד, נלי הורוביץ, נועה היימן, יעקב חפץ, שחר מרקוס, בני קורי, ליאור קריאל אמיר, מורג רובננקו, חנה שיר, לי שיר, מיכל שרייבר.
22:00 - 22:30 מופעי במה של אנשים שהיו קרובים לדני וליצירתו: אסתי זקהיים, נועם מאירי, ניקו ניתאי, תמר רבן, אילן שיינפלד, ענת שן, אריק שפירא.
החל מהשעה 22:30 - מסיבה עם DJ - יואב רבן ואביגיל גלרטר - דאב ורגאיי.
הכניסה לאירוע הפתיחה חופשית. יצויין, כי צוות במת מיצג עמל לגייס תרומות להקמה מחודשת ושיחזור החומרים של הספריה, עקב האובדן שנגרם בעקבות השריפה.

תאריך:  03/05/2004   |   עודכן:  03/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כניסה חופשית בל"ג בעומר למוזיאונים הפתוחים והגלריות בגני תעשיה תפן, תל-חי ועומר
גל ברגר
הפלשתינים מדווחים כי אשה פלשתינית בחודש השביעי להריונה נפגעה הבוקר באורח בינוני מירי של כוחות צה"ל ברפיח, שברצועת עזה; טרם התקבל אישור מצה"ל לדברים; נער פלשתיני שנפצע אתמול בהתקפת חיל האוויר בעזה, מת הבוקר מפצעיו
ענבל אביב
עלייה של 3% לעומת סוף שנת 2002 ועלייה ב-50% מהעשור הקודם; הנשים מהוות 40% מכלל הנהגים בישראל
יפעת גדות
פרוטאין הנמא בחלב אם מסייע להפחתת השומן ומשפיע על השמנה גם בגיל מאוחר יותר; רמות גבוהות של החלבון נמצאו קשורות גם לשיעור נמוך של מחלות
יואב יצחק
המפלה של שרון: 59.5% הצביעו נגד הינתקות; 99,652 השתתפו במשאל, שהם 51.6% בלבד ממתפקדי הליכוד; החלטת שרון: פסק זמן של כמה שבועות; לפיד: 1% מהאוכלוסייה לא ייקבעו גורל המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il