X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדיון זומן לבקשת שישה חברי כנסת, הטוענים כי נעשה ניסיון בלתי תקין למנות את ארבל לבית המשפט העליון
▪  ▪  ▪
איציק, ניגודי עניינים: מי גנז את תיק החקירה?

סגרה תיק לח"כ איציק; הצביעה בעד סיעתו של עו"ד גי-רון - עכשיו מצפה לתמורה

"בחשה" כדי לקדם מועמדות ארבל; פועלת תוך ניגודי עניינים אישיים

יואב יצחק
מסמך 1 - דרישה לפסילת ביניש, פרסום שמות הממליצים וקביעת סדרי הצבעה

יואב יצחק
מסמך 2 - דרישה לפסילת ביניש, ח"כ איציק ועו"ד גיא-רון; וקביעת סדרי הצבעה

חבר הכנסת מיכאל איתן זימן את חברי ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת לדיון דחוף, בעניין מועמדותה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, לכהונת שופטת בבית המשפט העליון. הדיון מתקיים היום (יום ג'), ב-13:00.
שופטת בית המשפט העליון, דורית בייניש, היא שפעלה מאחורי הקלעים למינוי ארבל, וזאת למרות ניגודי עניינים חריפים בהם היא נגועה [ראו קישורים, ומכתבי דרישה-תלונה]. הקשר בין ארבל לבייניש מגיע עד כדי חשד לעבירות פליליות חמורות מצד השתיים.
כעת אנחנו חושפים כאן ב-Nfc, כי שני חברי ועדה נוספים נגועים בניגודי עניינים בעניין מועמדותה של ארבל [ראו גם קישור, מסמך 2]:
- ח"כ דליה איציק: ארבל נטלה חלק בגניזת תיק חקירה הנוגע לחשדות פליליים חמורים נגד איציק ונגד בנה של איציק. הפרשה התגלתה במסגרת חקירת עמותות ברק. כעת עומדת ח"כ איציק לגמול לארבל ולהצביע עבורה;
- עו"ד יורי גיא-רון: ארבל פעלה באמצע 2003 ותמכה בסיעתו של עו"ד שלמה כהן לכהונה בוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין. בזכות קולה וקולות של גורמים נוספים, זכתה סיעתו של כהן להגיע לשליטה בוועד המרכזי. גיא-רון מונה בעקבות זאת לוועד המרכזי [ולמעשה, "חייב" לארבל את תפקידו בוועד המרכזי ואת חברותו עכשיו בוועדת לבחירת שופטים].
הדיון היום זומן לבקשת שישה חברי כנסת, הטוענים כי בימים אלה נעשה ניסיון בלתי תקין למנות את ארבל לכהונת שופטת. הוועדה לבחירת שופטים עומדת להתכנס ביום חמישי (6.5.04), ולמנות 4 שופטים במינוי של קבע, מתוך 15 מועמדים.
חברי הכנסת מעלים טענות חריפות גם נגד נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, ושר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, על שהם נמנעים מבדיקת החשדות שהועלו נגד ארבל.
חברי הכנסת מסתמכים על המידע שחשפנו, שעיקרו - מעשים בלתי חוקיים לכאורה מצד עדנה ארבל, בשורה של פרשיות. חברי הכנסת דורשים מהוועדה לבחירת שופטים לבדוק את המידע שנחשף, קודם שידונו במועמדות ארבל לעליון.
לעומתם, דורשת יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון לבטל את הדיון המתקיים היום בנושא. ח"כ גלאון: "מדובר בדיון לא חוקי ולא חוקתי ואסור לכנסת ללחוץ או להתערב בהחלטות הוועדה למינוי שופטים, שהיא ועדה מעין שיפוטית".

תאריך:  04/05/2004   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בית הדין קבע, כי התנהגותו של הקצין היתה רשלנית באופן בולט ובלתי סביר; הקצין הורד מדרגת סרן לסגן והוטל עליו שישה חודשי מאסר על תנאי
רנית נחום-הלוי
כך בהצעת חוק שהגישו חברי הכנסת רשף חן, אתי לבני ושאול יהלום; ח"כ חן: קיימים מקרים בהם ניתוקו של עובד סיעודי ממטופלו גורם נזק חמור ולעיתים אף בלתי הפיך למטופל
מירב לוי
כך הודיע נציב הסחר האמריקני לשר אולמרט; השר אולמרט הוסיף: ועדת בין-משרדית בחנה את סוגית ההגנה על תיקי רישום וגיבשה המלצות
עומר כרמון
ערוץ 2: "ממשלת ישראל צפויה בקרוב לקבל החלטה האם לשחרר את הרוצח סמיר קונטאר"; עיתון לבנוני: מזכ"ל החיזבאללה מסר לחבר פרלמנט סורי: "העיסקה תצא לפועל בשבועות הקרובים"
מירב לוי
בעקבות זאת הוגשה בקשה דחופה לבית המשפט; השרה לבנת: אי הגשת ציוני המגן עלול לגרום נזק בלתי הפיך לתלמידים; המורים יגישו את התייחסותם לבימ"ש מחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il