X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוש שוחח עם שרון על תוצאות משאל הליכוד

מחלקת המדינה מאיימת: נאמץ תוכנית חלופית

דובר מחלקת המדינה: "ההינתקות היא רעיון טוב - אולם אינה ההזדמנות היחידה להתקדמות"; שרון לבוש: "נותרתי מחויב לתוכנית ההינתקות"; אבו עלא קורא לכינוס ועידת שלום בינ"ל
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי בנאומו בפני כינוס הליגה למניעת השמצה

   רנית נחום-הלוי, נועם שרביט
מתפקדי הליכוד הכריעו: שרון התנתק מהליכוד

   עומר כרמון
הבית הלבן: בקרוב נדון עם שרון בדרכים לקדם את תוכנית ההינתקות

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, התקשר אמש (ב', 3.5.04) לראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, ודן עמו בכשלון תוכנית ההינתקות במשאל הליכוד [ראו קישור]. שרון הבהיר לבוש, כי הוא נותר מחויב לתוכניתו. דברים דומים שמעה היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס, ממנהל לשכתו של שרון, דב וייסגלס.
פקידים במחלקת המדינה האמריקנית הביעו זעם רב על תוצאות משאל הליכוד, ורמזו כי שרון לא עשה מאמץ מספיק, כדי להביא לאישור תוכניתו בקרב חברי מפלגתו. דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ריצ'רד באוצ'ר, רמז (ב') כי ארה"ב עשויה להציע אלטרנטיבה לתוכנית ההינתקות. "ההינתקות היא רעיון טוב", אמר באוצ'ר, "אולם היא אינה ההזדמנות היחידה להתקדמות. תוצאת המשאל מהווה מכשול לראש ממשלת ישראל, וכעת מצפה ארצות הברית לראות מה בכוונתו לעשות".
בוושינגטון נערך אמש כינוס של הארגון היהודי-אמריקני, 'הליגה למניעת השמצה', בו השתתפו 500 מנהיגים יהודים. עוזר מזכיר המדינה לענייני המזרח התיכון, ויליאם ברנס, אמר בכינוס: "למרות ההצבעה השלילית אתמול בליכוד, התוכנית לנסיגה מעזה עדיין מייצגת רגע נדיר של הזדמנות. ממשל בוש ממשיך לפעול למימוש התוכנית. בימים הקרובים נמשיך להתייעץ עם ממשלת ישראל לגבי הדרך הטובה ביותר להתקדם".
בין הנואמים בכינוס, היה המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ון קרי, אשר הביע את דאגתו מתוצאות משאל הליכוד: "ההצבעה אתמול מעלה שאלות לגבי היכן הולכים הדברים. עד היום היה ברור, כי ישראל מעוניינת לצאת מעזה", אמר קרי.
קרי הבטיח למאזיניו היהודים: "אהיה מעורב אישית בניסיונות לפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני. לא אאלץ את ישראל לבצע ויתורים הפוגעים בביטחונה. אדאג לכך שלישראל יהיה פרטנר אמין לשלום. אהיה מתווך הוגן בין ישראל לרשות הפלשתינית. אהיה מעורב אישית במו"מ, ללא קשר למה שיקרה עם תוכנית ההינתקות".
שגריר ישראל בארה"ב, דני איילון, אמר בכנס: "ההצבעה אתמול במשאל הליכוד יצרה מספר סיבוכים, אך היא אינה התוצאה הסופית. ישנן שלוש אפשרויות לנוע קדימה: א) הגשת התוכנית להצבעה בממשלה ובכנסת; ב) עריכת משאל עם כללי; ג) בחירות כלליות. אני מניח שבתוך שלושה-ארבעה ימים נדע איזו אפשרות נבחרה", אמר השגריר.
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמור להיפגש ביום ג' (4.5.04), עם שגריר ארה"ב בישראל, דניאל קרצר.
ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), ייפגש היום (ג', 4.5.04) עם הקונסול האמריקני בישראל. אבו עלא יקרא לארה"ב לזנוח את תוכנית ההינתקות ולדרוש מישראל ליישם את תוכנית מפת הדרכים.
בתום פגישתו עם יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, אמר ראש הממשלה הפלשתיני (יום ב', 3.5.04): "אני קורא לקהילה הבינ"ל ללחוץ על ישראל לקיים את החייבויותיה הכתובות. לזנוח את כל הצעדים החד צדדיים ולחדש את המו"מ".
אבו עלא קרא לכנס ועידת שלום בינ"ל, "בה ידונו שני הצדדים
בכל הנושאים העומדים על הפרק, ויפעלו להגעה מהירה להסדר קבע". [תגובות נוספות בעולם וברשות הפלשתינית לתוצאות משאל הליכוד: ראו קישור].

תאריך:  04/05/2004   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אורי אבנרי מזהיר בראיון לאל-ג'זירה: "שרון עלול להורות על חיסול ערפאת, כדי לפייס את הקיצונים במפלגתו"; במאמר לרגל יום העצמאות: "חיל האוויר הישראלי המהולל, מתמחה עכשיו בהוצאות להורג ללא משפט"; "צה"ל הפך למשטרה קולוניאלית מגואלת בדם"
יואב יצחק
הדיון זומן לבקשת שישה חברי כנסת, הטוענים כי נעשה ניסיון בלתי תקין למנות את ארבל לבית המשפט העליון
מירב לוי
בית הדין קבע, כי התנהגותו של הקצין היתה רשלנית באופן בולט ובלתי סביר; הקצין הורד מדרגת סרן לסגן והוטל עליו שישה חודשי מאסר על תנאי
רנית נחום-הלוי
כך בהצעת חוק שהגישו חברי הכנסת רשף חן, אתי לבני ושאול יהלום; ח"כ חן: קיימים מקרים בהם ניתוקו של עובד סיעודי ממטופלו גורם נזק חמור ולעיתים אף בלתי הפיך למטופל
מירב לוי
כך הודיע נציב הסחר האמריקני לשר אולמרט; השר אולמרט הוסיף: ועדת בין-משרדית בחנה את סוגית ההגנה על תיקי רישום וגיבשה המלצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il