X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מצרים ממשיכה להוביל קו "חילוני" זהיר בשטח המדינה: ערוצי הטלוויזיה לא מאפשרים לכתבות המתעקשות לחבוש רעלה להופיע על המרקע; במקום זאת, הן מועברות לתפקידים שמאחורי הקלעים; איסלם על המרקע - בערבון מוגבל
▪  ▪  ▪
ראניה רדוואן, ערוץ 5

האלה אל-מאלכי

עד לא מכבר התחוללה סערה בקרב הערבים והמוסלמים נוכח היחס המערבי כלפי רעלת האשה המוסלמית. יחס זה בא לידי ביטוי בעיקר באיסור על חבישת הרעלה במוסדות ציבוריים בצרפת והוא הביא לגל הפגנות ברחבי העולם הערבי והמוסלמי. במצרים, לעומת זאת, מתחולל תהליך הפוך: הודעה שהפיצה אחת מוועדות אגודת העיתונאים המצרית, מטיחה האשמות בממשלת מצרים על קיפוח כתבות הטלוויזיה העוטות לראשן רעלות עד כדי איסור הופעתן על המרקע.
בהודעה, שפורסמה אתמול (3.5.04) מטעם ועדת החירויות באגודת העיתונאים המצרית, נמסר כי ערוץ 5 של הטלוויזיה המצרית (הטלוויזיה המקומית של אלכסנדריה) אוסר על כתבות לחבוש רעלה בזמן השידור. בהודעה מובעת הזדהות עם הכתבות המקופחות ובראשן ראניה רדוואן, ראדה א-טוויל והאלה אל-מאלכי.
"הכתבות לבושות הרעלות נתונות לקיפוח מתמשך. מניעת הכתבות מהופעה על המרקע בתחנות הטלוויזיה השונות רק משום שהן עוטות רעלה לראשן, וכן העברתן לתפקידים מינהלתיים, אינה עומדת בקנה אחד לא רק עם יסודות הדת האיסלמית, אלא אף עם החוקה המצרית... זהו אכן צעד מצער", נכתב בהודעה.
רנא רדוואן, אחת המקופחות, סיפרה כי ההודעה התפרסמה לאחר שמספר הכתבות המקופחות עלה ל-24 בכלל תחנות הטלוויזיות המצריות, 9 מהן בערוץ 5. מוחמד עבד אל-קדוס, מזכיר ועדת החירויות, אמר כי עמדת הוועדה נובעת מצורכי ההגנה על הדמוקרטיה והענקת זכויות שוות ללא אפלייה.
באגודת העיתונאים המצרית, עם זאת, מסרבים לפי שעה להתייחס לטענות. מזכיר האגודה, יחיא קלאש, אמר כי כלל לא ידוע לו על הודעה כזו. "בכל אופן, אף הודעה לא מייצגת אותנו אלא אם היא נושאת את חותמת האגודה. לפיכך, הודעה זו אינה מבטאת את עמדת האגודה".
מנהלת הטלוויזיה המצרית, זינב סווידאן, אמרה בתגובה כי "בעת קבלת כתבות לעבודה הן חותמות על הצהרה המתנה את הופעתן בטלוויזיה בצורה שווה לכולן... אם לא חל שינוי בהופעתן, רשאית הנהלת התחנה להפסיק את עבודתן ללא קשר לרעלה... בתקופה האחרונה הפסקנו את עבודתן של יותר מ-10 כתבות טלוויזיה שלא עוטות רעלה לראשן, משום שלא תאמו את הקריטריונים. אנו לא נוקטים במדיניות של איפה ואיפה".
מצרים, הנחשבת ל"חילונית" במושגים ערביים, פועלת לא מעט נגד הגורמים האיסלמיים במדינה, לרבות תופעות וסממנים האיסלמיים המובהקים. כך, צבא מצרים ממעט לקבל לשורותיו גורמים איסלמיסטיים (מאז רצח הנשיא סאדאת במפגן צבאי בתחילת שנות ה-80') וגם מערכת החינוך המצרית מטוהרת כמעט לחלוטין מגורמים איסלמים. האחים המוסלמים במצרים, המיוצגים בזעיר אנפין בפרלמנט המצרי, מורגלים בהשמעת ביקורת כלפי השלטונות בהקשר זה.

תאריך:  04/05/2004   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי, ענבל אביב
ארגון המורים העל-יסודיים ביקש להשבית היום את הלימודים בבתי הספר במחאה על הקיצוץ בתקציב החינוך והכוונה לפטר 2,000 מורים; השופטים הורו לצדדים לנהל מו"מ במשך שבוע, בו לא יינקטו כל עיצומים
רועי כוכבי
סרבנית נוספת, לאורה מילוא, תיאלץ להמתין להחלטת בג"צ בעתירה נגד התנגדות השלטונות לתת לה פטור; הורי הסרבנים: "רשויות הצבא מתחילות לרדת מן הרעיון המעוות להחיל 'שוויון' על-ידי כך שישלחו את הנשים הסרבניות לכלא בעקבות הגברים"
מחלקה ראשונה
מרכז השלטון המקומי יפנה לביה"ד לעבודה כנגד הסתדרות הפקידים; עדי אלדר: "הסתדרות הפקידים פוגעת בעובדים, שכן המשמעות של עיכוב בחתימה על תכניות ההבראה היא אי קבלת תקציבים והמשך אי תשלום שכר"
הדר פרבר
איסור העישון בינתיים אינו עומד במבחן המציאות בהודו
מירב לוי
10% הסתפקו בהוספת ג'קט וכ-12% התחתנו בלבוש לא פורמלי; כך בסקר שערכה חברת 'בגיר' לקראת ל"ג בעומר ועונת החתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il