X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במחקר חדש מנסות החוקרות לשתף פעולה עם השוטרים הממונים בדרך כלל אחר חיפוש נעדרים כדי לתת להם כלים טובים יותר המתאימים לחיפוש אחר חולי אלצהיימר שהולכים לאיבוד
▪  ▪  ▪

כשחולה אלצהיימר נעלם בחודש נובמבר האחרון בג'קסונוויל שבארצות הברית במהלך טיול האופניים היומי שלו, החל תחילה סגן השריף בחיפוש אחריו כמו אחר כל אדם אחר שנעדר.
מסוקים עם גלאי אינפרא-אדום וכלבי גישוש סרקו את הייערות שבסביבה, כשתאורו של האיש נשלח לסוכנויות משטרה אחרות, גם כאלו המרוחקות כ-50 קילומטרים מהאזור.
שיחת טלפון לא צפויה היא זו שהניעה את נציגי משרד השריף לשנות את האסטרטגיה.
ד"ר מרדית' רוו, פרופ' בקולג' לאחיות באוניברסיטת פלורידה הציעה, כי השוטרים יאספו מתנדבים רבים ככל שיוכלו, יצמצמו את תחום החיפוש לרדיוס של כקילומטר וחצי, ויתמקדו באזורים לא מיושבים כמו שדות, יערות, תעלות, חורשות ועמקים.
מייקל איסון, אחד מסגניו של השריף, וחבר ממשפחתו של הנעדר, שמעו לעצתה והחל של ד"ר רוו. השניים ארגנו חבורה של מחפשים בת 150 איש, שתסרוק כל סנטימטר באזור המוגדר. רק שעה מאוחר יותר, לאחר 8 ימים ללא תוצאות, מצא הצוות את האיש המבוגר כשהוא שוכב ליד אופניו, כרבע קילומטר מדירתו. הוא היה מיובש, אך בחיים.
עבודתם של פרופ' רוו וויקי בנט, שותפתה מהאוניברסיטה, מעודדת בלשים המחפשים אחר אנשים נעדרים לשים לב לעצתן, ואנשים העוסקים בתחום מחלת הדימנציה (שטיון) מסייעים להפיץ את השיטה בכל העולם.
מחקרן של רוו ובנט, שפורסם בגליון נובמבר/דצמבר בעיתון האמריקני למחלת האלצהיימר ולמחלות שטיון נוספות, הוא סקירה מחודשת של דוח מהשנים 1988 עד 2002 בו תוארו 93 מקרים בהם אנשים עם שטיון מתו כתוצאה מכך שהלכו לאיבוד.
רוו, שבתחום מחקריה הקודמים הייתה מעורבת גם בפיתוח יחידת מעקב המתריעה למטפלים בבית על 'פעילות לילית' היתה יחד עם בנת לקראת סיום המחקר כשהחדשות על חולה האלצהיימר הנעדר נודעו.
למרות שאין מדובר במחקר מדעי מקיף, המקרים הרבים הם בעלי קווי דמיון משותפים, ולדברי רוו, קל היה להגיע למסקנות.
בין ההמלצות:
- על השוטרים וצוותי החיפוש להתחיל בחיפוש מקדים מרוכז יותר מאשר להגביר את המאמצים בכל יום עד שהאדם הנעדר יימצא.
- במידה והחיפוש המקדים אינו מניב תוצאות, על הממונים להתחיל בחיפוש נוסף ברדיוס של כקילומטר וחצי לפני שמרחיבים את החיפוש לכל האזור.
- אם חולה שטיון הלך לאיבוד כשהוא נוהג במכונית, ההתמקדות בחיפוש צריכה להיות באזור במרחק של כקילומטר וחצי מהמקום בו ננטשה המוכנית גם אם זו ננטשה מרחק של 300 קילומטר מהבית.
- כשמנסים לאתר אדם החולה בשטיון יש להמנע מהסקת מסקנות לוגיות כמו הנסיון להבין להיכן הלך, אומרת רוו. "אין להם מחשבה מסודרת. אם היתה להם כזו הם לא היו הולכים לאיבוד".
נטלי קלי, יו"ר איגוד האלצהיימר בפלורידה אמרה, כי האיגוד מסייע לרוו להשיג את המידע שפורסם במהלך השנים בעלוני החדשות וכן חומרים לימודיים נוספים.
"מה שאנו מנסים לעשות הוא לעבוד יחד עם השוטרים והממונים על החיפושים במקרים של אנשים נעדרים, כדי שזה יהפוך לחלק מהאימון שלהם", אמרה קלי. "התגובה המיידית היא קריטית. לא רק שהיא תציל חיים, היא גם תחסוך זמן, כח אדם וכסף".

תאריך:  04/05/2004   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
אם אכן תיסגר העסקה עם שר האנרגיה לשעבר, הוא ייחלץ מאישום בעבירה של ניסיון הברחת סמים לישראל
גל ברגר
מצרים ממשיכה להוביל קו "חילוני" זהיר בשטח המדינה: ערוצי הטלוויזיה לא מאפשרים לכתבות המתעקשות לחבוש רעלה להופיע על המרקע; במקום זאת, הן מועברות לתפקידים שמאחורי הקלעים; איסלם על המרקע - בערבון מוגבל
מירב לוי, ענבל אביב
ארגון המורים העל-יסודיים ביקש להשבית היום את הלימודים בבתי הספר במחאה על הקיצוץ בתקציב החינוך והכוונה לפטר 2,000 מורים; השופטים הורו לצדדים לנהל מו"מ במשך שבוע, בו לא יינקטו כל עיצומים
רועי כוכבי
סרבנית נוספת, לאורה מילוא, תיאלץ להמתין להחלטת בג"צ בעתירה נגד התנגדות השלטונות לתת לה פטור; הורי הסרבנים: "רשויות הצבא מתחילות לרדת מן הרעיון המעוות להחיל 'שוויון' על-ידי כך שישלחו את הנשים הסרבניות לכלא בעקבות הגברים"
מחלקה ראשונה
מרכז השלטון המקומי יפנה לביה"ד לעבודה כנגד הסתדרות הפקידים; עדי אלדר: "הסתדרות הפקידים פוגעת בעובדים, שכן המשמעות של עיכוב בחתימה על תכניות ההבראה היא אי קבלת תקציבים והמשך אי תשלום שכר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il