X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ אברהם פנתה ליו"ר הכנסת בבקשה לשנות את מיקום הטקס; לדבריה: בארנבוים הוא גאון מוסיקלי אך עושה ביצירותיו שימוש נגד יוצאי השואה והעם היהודי
▪  ▪  ▪

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, הודיע (יום ג', 4.5.04), כי אין בכוונתו להשתתף בטקס חלוקת פרסי קרן וולף שיתקיים בכנסת בשל השתתפות בארנבוים.
לדבריו: "הבעתי את דעתי כבר לפני מספר חודשים וציינתי כי נפגעתי אישית כיהודי ממעשהו הפרובוקטיבי של דניאל בארנבוים בפסטיבל ישראל שהתקיים לפני כשנתיים בו חילל את זכר השואה כאשר בחר לנצח על ביצוע ליצירתו של ואגנר".
"ראיתי זאת כיריקה בפניהם של ניצולי השואה. הודעתי כי לא אופיע בטקס חלוקת הפרסים, אך נעניתי לפנייתו של סגן יו"ר הכנסת, ח"כ מוחמד ברכה, לקבל על עצמו את ייצוג הכנסת בטקס הענקת הפרסים".
את הדברים אמר יו"ר הכנסת בתגובה לפנייה של ח"כ רוחמה אברהם לשנות את מיקום חלוקת הפרס בשל השתתפות בארנבוים, המתוכנן להתקיים ביום ראשון הקרוב. הפרס אמור להינתן למנצח דניאל בארנבוים.
ח"כ אברהם כותבת במכתבה: "אין חולק כי מר בארנבוים הוא גאון מוסיקלי, אולם גאונותו עומדת לו לרועץ שכן הוא עושה בה שימוש פסול כנגד יוצאי השואה והעם היהודי כולו, בנגנו מיצירותיו של ריכארד וגנר".
במכתבה סוקרת ח"כ אברהם את תולדותיו של ואגנר והאנטישמיות העמוקה שאפיינה אותו. כמו-כן היא מתארת כיצד השפיעו יצירותיו של ואגנר על פיתוחה של "תורת הגזע" והשימוש שעשתה המפלגה הנאצית ביצירותיו.
לטענת ח"כ אברהם: "יהודים יוצאי גרמניה שחיים בינינו מצטמררים ומתחלחלים עד היום כשהם נזכרים ששמעו את יצירותיו של ואגנר בכלי התקשורת לאחר נאומיו של היטלר. גם בטקס אשרור חוקי נירנברג ניגנו ברדיו וברמקולים ברחובות גרמניה את הפרולוג ל"ולקירוט" [ההימנון הנאצי]. את הדרך לכבשני האש עשו בני עמנו כאשר צלילי יצירותיו של ואגנר מתנגנים באוזניהם".
עוד מציינת ח"כ אברהם, כי בארנבוים הודיע בפסטיבל ישראל כי הוא הולך לנגן את הפרולוג 'וליקרוט'. "כל איש תרבות התקומם נגד כוונתו זו בטקס מכובד ורשמי במדינת ישראל. למרות שלבסוף לא נוגנה היצירה, היתה זו יריקה אנטישמית בפרצופם של כל היהודים ורמיסה של תרבות מדינת ישראל, במיוחד לאור גל האנטישמיות ההולך וגואה ברחבי העולם", מוסיפה אברהם.

תאריך:  04/05/2004   |   עודכן:  04/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
שבוע בדיוק לאחר הפיגועים בדמשק נוטל אחריות ארגון אנונימי המכנה עצמו "השהיד אדיב אל-כילאני"; בהודעה נמסר, כי הפיגועים בוצעו בנקמה על הטבח בעיר חמאת בשנת 82'; "הפיגוע כוון נגד בכירים וקצינים סורים האחראים לטבח"; אין אישור סורי רשמי לידיעה
מירב לוי
תקופת הפיתוח והיישום תקוצר ל-3 שנים כך שעד סוף 2006 תסתיים הטמעת המערכות; העלות הכוללת - 470 מיליון ש"ח
עומר כרמון
הרווח הנקי של החברות הדולריות הסתכם בלמעלה מ-4 מיליארד שקל; 3 מיליארד שקל נובעים מרווחי חברת 'טבע'
גלית יצחק
המסלול מיועד לשחקנים ולבוגרי לימודים מקצועיים בתחומי האמנות השונים מכל בתי הספר למשחק, תיאטרון ולאמנויות בארץ
עומר כרמון
בעקבות תוצאות משאל הליכוד וערב פגישת נציגי הקוורטט בניו-יורק, מנהלים אדריכלי 'יוזמת ז'נבה' קמפיין נמרץ למילוי החלל שנוצר; ביילין ועבד רבו נפגשו עם אבו עלא; בורג ועבד רבו העניקו ראיון משותף לאתר האינטרנט של האיחוד האירופי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il