X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר גילה כי אימון גופני בצורה סדירה מסייע להתגבר גם על השפעות הגיל וגם מונע התדרדרות בזכרון ובתפקודים אחרים של המוח
▪  ▪  ▪

אנשים קשישים המתעמלים באופן סדיר, יהיו בעלי סיכוי גבוה יותר לשמר את הבהירות השכלית, הדרושה למטלות היומיום, כמו מעקב אחר מרשמי הרופא ונטילת התרופות, כך לדברי חוקרים מאוניברסיטת אוהיו.
ב-CNN מדווחים, כי מחקר שבחן את הרגלי הכושר של 28 בני אדם עם בעיות ריאה כרוניות, במשך למעלה משנה, גילה כי אימון גופני שגרתי מסייע להתגבר לא רק על השפעות הגיל, אלא גם מונע התדרדרות בזכרון ובתפקודים אחרים של המוח.
המשתתפים במחקר שהתעמלו ואז הפסיקו את האימונים, איבדו את היתרונות אותן רכשו, כך גילה המחקר.
מומחי בריאות אמרו, כי ממצאי המחקר תומכים בצורך לעודד את אוכלוסיית הקשישים לעסוק בתרגילי התעמלות שגרתיים וקבועים, וכן ליצור יותר תוכניות שיקום לאנשים המתאוששים ממחלה או פציעה.
"זוהי אחת החידות הגדולות ואחד האתגרים", אמרה טרי ווטל, נשיאת אגודת הגרונטולוגיה (מדע הזקנה) של אמריקה ודיקן רפואה ציבורית באוניברסיטת בראון. "אנו יכולים להביא אנשים קשישים להשתתף בתוכנית תרגול. האתגר הגדול הוא לגרום להם להמשיך בהתנהגות זו במשך הזמן".
השפעות ההזדקנות התבטאו בברור אצל המשתתפים במחקר זה, שגילם הממוצע נע סביב 65, מאחר והם סבלו ממחלות של חסימות בריאות, מונח הכולל בתוכו בין היתר אמפיזמה (נפחת) וברונכיט. מוביל המחקר, צ'ארלס אמרי, פרופ' לפסיכולוגיה באוניברסיטת אוהיו, אמר כי תוצאות דומות מתרגילי התעמלות צפויות גם אצל קשישים בריאים.
"סוג זה של שינויים שאנו רואים אצל אנשים עם מחלות ריאה כרוניות, הם אותם שינויים 'מרגיזים' שמתרחשים בתהליך ההזדקנות", אמר. "באופן יחסי, סוג השינויים הקוגניטיביים (הכרתיים) המופיע באופן נורמלי עם הגיל הוא מוגזם".
במשך 10 שבועות, התאספו המשתתפים במרכז בריאות באוניברסיטת דיוק שבדורהאם, צפון קרולינה, לאימוני אירובי שגרתיים וקבועים במשך שעה, שכללו הליכה, רכיבה על אופניים נייחות, התעמלות אירובית בבריכה ואימוני משקולות. בחמשת השבועות הראשונים, התאמנו המשתתפים בכל יום ואז צמצמו את הפעילות לשלוש פעמים בשבוע.
בתחילת עשרת השבועות ובסופם, עברו המשתתפים מערכת של בדיקות רגשיות, גופניות וקוגניטיביות. בחלק מהבדיקות נשאלו על מצב רוחם, בחלק התבקשו להתאים מספרים לסמלים ובחלק נבדקה יכולתם לעקוב אחר הוראות.
כפי שצפו החוקרים, התוצאות השתפרו לאחר ההתעמלות. אך מה שהפתיע היו הבדיקות שנערכו שנה מאוחר יותר. החוקרים הסבירו לממשתתפי המחקר כיצד לשמור על שגרת האימונים בביתם. שנה מאוחר יותר, אותה סדרה של בדיקות נערכה להם.
החוקרים ציפו, כי אצל אותם אנשים שהמשיכו להתאמן יראה שיפור מתמשך במבחנים. במקום, הצביעו המבחנים כי היה צורך באימונים רק כדי לשמור על אותה רמה של ביצוע.
"גילינו כי אנשים שהמשיכו להתעמל נשארו יציבים, והיו אלו האנשים שהפסיקו את האימונים או שהתעמלו באופן לא סדיר שהראו התדרדרות", אמר אמרי.
אמרי הסיק מכך, כי התעמלות יכולה לסייע לאנשים קשישים, הן חולים והן בריאים - לשמור על יכולת התפקוד המנטלי הדרושה כדי לפענח מידע ללא הפרעה. סוג זה של יכולת תפקוד מנטלי מעורב גם במטרות מסובכות, כמו מעקב אחר הוראות בבית בו האדם הקשיש לא היה קודם לכן.
מומחים מתחום הבריאות אמרו, כי הממצאים עקביים ותואמים לתוצאות קודמות הקשורות לביצועים קוגניטיביים בתוכניות אימונים. מחקרים מסוג זה חשובים כדי לוודא, כי אנשים קשישים ורופאיהם מבינים את המסר כי התעמלות נחוצה, אמר קרי סטיוארט, מנהל מרפאה לחקר פעולת הגוף בבית הספר לרפואה. אחת הבעיות הגדולות ביותר היא כי רופאים צריכים להיות מודעים כי תוכניות שיקום אלו הן זמינות, הוסיף.

תאריך:  05/05/2004   |   עודכן:  05/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
היקף ההימורים הלא חוקיים צמח ב-2003 ל-12 מיליארד שקל; ההימורים החוקיים בלוטו ובטוטו הוערכו ב-4 מיליארד שקל; גידול חד בהימורי האינטרנט ב-2003 שהגיעו למיליארד שקל - כולל נוער
נועם שרביט, רועי כוכבי
את המדיניות הנהיגו, כפי שחשפנו, הצמד ארבל-מזרחי; עוד בדוח: ממצאים חמורים בנוגע להתנהלות משרד השיכון; גני הילדים גובים מההורים כספים בניגוד לדין; פיקוח לקוי על קופות הגמל - ועל המזון; בעקבות הממצאים - ח"כים קוראים להעמיד את השר איתם לדין
מחלקה ראשונה
מגוון פעילויות למשפחה לקראת החג; חזרה לשורשים, סיפורים מקראיים, סיורים ועוד
יפעת גדות
חוקרים טוענים, כי נשים בעלות מבנה גוף דמוי שעון חול (בעלות חזה גדול ומותניים צרות) נחשבות מושכות יותר גם מסיבות ביולוגיות - בעלות רמות הורמונים נשיים גבוהות יותר ופוריות יותר
רנית נחום-הלוי
במכתב מציין ח"כ פינס-פז, כי גלעד שרון משטה בבית המשפט כאשר במשך למעלה משנה נמשכת ההתנהלות המשפטית בכל הערכאות המשפטיות בסוגיית זכות השתיקה שלו והעברת המסמכים; פינס מבקש מנשיא בית המשפט להורות לבית המשפט לנקוט במעשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il