X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקורס הראשון במסגרת המרכז נפתח בראשית חודש מאי; בקורס לוקחים חלק מנהלים ונושאי משרה בענפי התעופה והתיירות; סטנדרט חדש של ניהול בתחום התעופה והתיירות
▪  ▪  ▪

המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) הקים לאחרונה מרכז רב-תחומי לתעופה ותיירות. את רעיון הקמת המרכז, הגה ויזם עו"ד גדי אלבז, מי שהיה יועץ משפטי במינהל התעופה האזרחית ומזכיר חברת תש"ת (חברה בת של "אל על"). עו"ד אלבז, ביחד עם עו"ד דן יערי, לשעבר היועץ המשפטי ומזכיר חברת "ארקיע", יהיו המארגנים והמתפעלים של המרכז.
הקורס הראשון במסגרת המרכז, שהינו בניהול תעופתי, נפתח בראשית חודש מאי 2004, בכפר המכבייה. המנהל האקדמי של הקורס הוא פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, מנכ"ל החברות "ארקיע" ו"כנפיים".
הקורס יקיף את כל נושאי התעופה והתיירות וייסוב סביב שלושה מרכיבים ראשיים:
- היסודות העיקריים בענפי התעופה והתיירות.
- המפה התעופתית הדינמיקה והמגמות.
- הרגולציה הבינלאומית והארצית.
בקורס לוקחים חלק מנהלים ונושאי משרה בענפי התעופה והתיירות, מרצים ממיטב המומחים בישראל וכן אורחים מחו"ל, בין היתר גבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה; פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, מנכ"ל "ארקיע" ו"כנפיים"; עו"ד אייל גבאי, מנהל רשות החברות הממשלתיות; משה קרת, מנכ"ל התעשייה האווירית; עמוס שפירא, מנכ"ל "אל על"; עו"ד דוד תדמור, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים.
הרעיון להקמת המרכז הרב התחומי לתעופה ולתיירות נולד, בין היתר, מהטעמים הבאים:
- במדינת ישראל לא קיים גוף חיצוני המרכז הכשרות מקצועיות, עדכונים ומחקרים אקדמיים בתחומי התעופה האזרחית והתיירות.
- מנהלים בגופי התעופה והתיירות במדינת ישראל זקוקים לראייה רחבה ואינטגרטיבית של סביבת עבודתם, לרבות הכרת הרגולציה הבינלאומית והפנימית, וכן להכרה מעמיקה של גופים בינ"ל המניעים את התעופה העולמית.
- קיים חוסר ברציפות ובמעקב אחר התמורות בתעופה העולמית ברמה המבצעית והמסחרית, תמורות אשר מעצבות את פני הענף ומכתיבות לעיתים ארגון מחדש של היבטים שונים, הקשורים לענף.
- קשיים שונים של הגופים הממשלתיים האחראים בענף (תקציבים, כח אדם, ציוד ועוד) מבליטים את הצורך בגוף מקצועי, אשר יניף את דגל המומחיות והידע בענף התעופה והתיירות, וישמש גם כ"מוביל דעה", לרבות סיוע בנושאים חוקתיים.
- קיימת בישראל אוכלוסיה מקצועית ואקדמית ה-"צמאה" לרכישת ידע בסיסי ומתקדם בכל ענפי התעופה והתיירות, על סוגיהן וגווניהן, וכן "צמאה" למתן ביטוי לתמורות המתרחשות בעולם.
- קיים צורך במרכז רב-תחומי, שירכז בידיו את ניהול הקורסים השונים בכל מקצועות התעופה והתיירות וכן יקיים ימי עיון מרוכזים בנושאי תעופה אשר על סדר היום, תוך מתן אפשרות להחלפת דעות ולהפרייה הדדית.
מקימי המרכז הרב-תחומי והמארגנים רואים את היעדים של המרכז ביצירת סטנדרט חדש של ניהול בתחום התעופה והתיירות, מתן הכשרות ייעודיות בסיסיות ומתקדמות לגופים ולבעלי תפקידים שבליבת ענף התעופה והתיירות וכמו-כן קיום תוכנית אקדמית מלאה בנושאי תעופה ותיירות.
יעדים נוספים הם קיום מחקרים וקבוצות דיון בנושאים שונים שעל סדר יום ענף התעופה והתיירות, הובלת תהליכים חוץ-מוסדיים וממשלתיים בענף התעופה והתיירות, ייעוץ והכוונה רב תחומית לגופי תעופה ותיירות והפיכת המרכז למוקד משיכה לגופים במדינת שכנות.
כל גורמי התעופה והתיירות בישראל קידמו בברכה את הקמתו של המרכז ואף הביעו רצונם לקחת חלק בפיתוחו ובקידומו.

תאריך:  05/05/2004   |   עודכן:  05/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי, ענבל אביב
ח"כ פינס-פז: משרד הבינוי והשיכון נגוע בצורה סרטנית... הממצאים מחייבים את פיטורי השר אפי איתם ופירוק משרד השיכון; ח"כ וילן: ראיות חותכות לעבירה על החוק; ח"כ לייבוביץ': שרי השיכון לדורותיהם איבדו כל רסן
יפעת גדות
מנכ"ל עמדה אחרת המתמחה בגיוס אנשי שירות ומכירות: "היקף ההיענות למודעת דרושים בתקשורת הכתובה המתפרסמת ב-3 מועדים, נע בין 200 ל-450 קורות חיים בממוצע בהשוואה לכ-1,000 קורות חיים לפני 3 שנים
רועי כוכבי
חוק ביטוח בריאות ממלכתי מבטיח "סל" שירותים מינימלי לכל תושבי המדינה; הבעיה: הסל הולך ונשחק - משרדי הבריאות והאוצר מתקוטטים על מנגנון עדכון הסל; מי מפסיד? אנחנו, כמובן
רועי כוכבי
היעדר שקיפות בחלוקת המשאבים; תרגילי התחמקות במינהל לבניה כפרית; היעדר אמות מידה אובייקטיביות ושוויונית לתקצוב; אי עמידה בנהלים פנימיים; התנהלות שערורייתית של פרוייקט שיקום שכונות - את כל אלה מתאר המבקר כתופעות "שחומרתן אינה פחותה מעבירה פלילית"
רועי כוכבי
קופות הגמל הן מהאפיקים החשובים ביותר לחיסכון לטווח בינוני וארוך בישראל, ומנהלות נכסים בשווי של כ-167 מיליארד ש"ח; מדוח מבקר המדינה עולה כי מצב הפיקוח על הקופות רחוק מלהשביע רצון; והממשלה? לממשלה יש זמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il