X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקר שערכה חברת 'יפעת מחקרי מדיה מתקדמים' עולה, כי 61% מכותרות העיתונים היו בעד התוכנית, ו-27% היו נגד; האדם שהוזכר ביותר כתומך בהינתקות הוא ראש הממשלה ולאחריו השרים נתניהו ולבנת
▪  ▪  ▪

בניגוד לתוצאות האמת ולתבוסה שנחל ראש הממשלה, אריאל שרון בהצבעה בעד/נגד תוכנית ההינתקות, נחל שרון הצלחה תקשורתית גבוהה - 61% מכותרות העיתונים היו בעד התוכנית, ו-27% מהכותרות היו נגד. כך עולה (יום ד', 5.5.04) ממחקר שערכה חברת 'יפעת מחקרי מדיה מתקדמים'.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מסר: הבדיקה נערכה החל ממחרת יום פגישתו של שרון אצל בוש ביום ה-15.4.04 ועד יום ו'(30.4.04), במסגרתה בוצע ניתוח של הכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית המובילה, בהן הוזכרה עמדה בקשר לתוכנית ההינתקות.
ממצאי המחקר הראו, כי האדם שהוזכר ביותר כתומך בהינתקות הוא ראש הממשלה ולאחריו הוזכרו השרים נתניהו וליבנת, שהחלטתם לתמוך זכתה בסיקור רב יחסית ברגע הנתון. יחד עם זאת עולה, כי נגד הנסיגה הובעה דעתם של המתנחלים כקבוצה, ולאחר מכן עמדתו של בני בגין.
בנוסף, בדק המחקר את הנתונים על ציר זמן יומי. הנתונים הראו, כי גם בחתך יומי נרשם ניצחון תקשורתי לתומכי ההינתקות, שכן רק בשני תאריכים מתוך שלושה עשר היה רוב לדעות מתנגדי התוכנית בכותרות.
עוד עולה, כי העיתונים ידיעות אחרונות ומעריב סיקרו את נושא ההינתקות בכותרות באופן זהה למדי לעומת עיתון הארץ שנתן פחות במה לדעות בקשר להינתקות בכותרות.
למרות זאת, עולה מהנתונים, כי הארץ הציג דעות חיוביות יותר להינתקות מאשר ידיעות אחרונות ומעריב ואילו עיתון גלובס לא הרבה לסקר את הנושא.
כמו-כן עולה, כי הדעות שהוצגו בקשר להינתקות בעמודים הראשיים של העיתונים היו באופן בולט חיוביות יותר להינתקות מאשר הדעות שהוצגו בשאר עמודי העיתון.
פרופ' גדי וולפספלד, המשמש כיועץ חיצוני בתחום ניתוח המדיה האסטרטגי לחברת "יפעת", טוען כי "התקשורת באופן כללי נותנת עדיפות למקורות מתוך הממשלה, ולכן שרון בהצלחתו לנטרל את ההתנגדות בקרב שריו, קיבל חשיפה חיובית לעמדתו בכותרות".
עוד מוסר וולפספלד, כי "למרות הניצחון התקשורתי בכותרות העיתונים לעמדתו של ראש הממשלה, תוצאות האמת מלמדות כי שליטה על הכותרות אינה ערובה לניצחון. הסיבה העיקרית היא שמדובר בקבוצת מצביעים קטנה יחסית ונגישה לאיתור ולשכנוע. הקמפיין המסיבי בשטח של המתנחלים אכן נושא פירות".

תאריך:  05/05/2004   |   עודכן:  05/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
לבנת: "למרות אי נוחות רבה שחשתי מעצם הפניה, הסכמתי לפגוש את מר ארבל"; למרות זאת, ארבל זוכה עדיין לתמיכת השר לפיד; ארבל מגיבה: "הדברים הנאמרים במכתב השרה מהיום מקורם ככל הנראה בטעות"
גלית יצחק
סגן מנהל מחוז תל אביב במשרד לאיכות הסביבה שלח מכתבי התראה למנכ"ל סונול ומנהל תחנות סונול המרכבה לאחר שנמצא כי תפעולה הלקוי של התחנה נמשך
עומר כרמון
הכנסת הסירה הצעת חוק, לפיה ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום פלילי יהיה חייב להתפטר מתפקידו בתוך 30 יום; טומי לפיד: "אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט להגיש כתב אישום נגד ראש המממשלה על כך ששרט מכונית, תוכל להביא ההחלטה לפירוק הממשלה"
גלית יצחק
ד"ר מיקי הרן: הפרויקט נערך במטרה להקנות ידע, כלים ותובנות לבני הנוער צרכני העתיד הלומדים כיצד להיות צרכנים נבונים ואחראים
ד"ר אינג' אברהם בן-עזרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il