בניגוד לתוצאות האמת ולתבוסה שנחל ראש הממשלה, אריאל שרון בהצבעה בעד/נגד תוכנית ההינתקות, נחל שרון הצלחה תקשורתית גבוהה - 61% מכותרות העיתונים היו בעד התוכנית, ו-27% מהכותרות היו נגד. כך עולה (יום ד', 5.5.04) ממחקר שערכה חברת 'יפעת מחקרי מדיה מתקדמים'.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מסר: הבדיקה נערכה החל ממחרת יום פגישתו של שרון אצל בוש ביום ה-15.4.04 ועד יום ו'(30.4.04), במסגרתה בוצע ניתוח של הכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית המובילה, בהן הוזכרה עמדה בקשר לתוכנית ההינתקות.
ממצאי המחקר הראו, כי האדם שהוזכר ביותר כתומך בהינתקות הוא ראש הממשלה ולאחריו הוזכרו השרים נתניהו וליבנת, שהחלטתם לתמוך זכתה בסיקור רב יחסית ברגע הנתון. יחד עם זאת עולה, כי נגד הנסיגה הובעה דעתם של המתנחלים כקבוצה, ולאחר מכן עמדתו של בני בגין.
בנוסף, בדק המחקר את הנתונים על ציר זמן יומי. הנתונים הראו, כי גם בחתך יומי נרשם ניצחון תקשורתי לתומכי ההינתקות, שכן רק בשני תאריכים מתוך שלושה עשר היה רוב לדעות מתנגדי התוכנית בכותרות.
עוד עולה, כי העיתונים ידיעות אחרונות ומעריב סיקרו את נושא ההינתקות בכותרות באופן זהה למדי לעומת עיתון הארץ שנתן פחות במה לדעות בקשר להינתקות בכותרות.
למרות זאת, עולה מהנתונים, כי הארץ הציג דעות חיוביות יותר להינתקות מאשר ידיעות אחרונות ומעריב ואילו עיתון גלובס לא הרבה לסקר את הנושא.
כמו-כן עולה, כי הדעות שהוצגו בקשר להינתקות בעמודים הראשיים של העיתונים היו באופן בולט חיוביות יותר להינתקות מאשר הדעות שהוצגו בשאר עמודי העיתון.
פרופ' גדי וולפספלד, המשמש כיועץ חיצוני בתחום ניתוח המדיה האסטרטגי לחברת "יפעת", טוען כי "התקשורת באופן כללי נותנת עדיפות למקורות מתוך הממשלה, ולכן שרון בהצלחתו לנטרל את ההתנגדות בקרב שריו, קיבל חשיפה חיובית לעמדתו בכותרות".
עוד מוסר וולפספלד, כי "למרות הניצחון התקשורתי בכותרות העיתונים לעמדתו של ראש הממשלה, תוצאות האמת מלמדות כי שליטה על הכותרות אינה ערובה לניצחון. הסיבה העיקרית היא שמדובר בקבוצת מצביעים קטנה יחסית ונגישה לאיתור ולשכנוע. הקמפיין המסיבי בשטח של המתנחלים אכן נושא פירות".