X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת חוקה: זהו ניצחון לבייניש, ארבל וחסידיהן ותבוסה לביהמ"ש העליון; ח"כ פינס-פז: סוכל ניסיון הסיכול הממוקד בארבל; ח"כ חן רשף: אני מברך את החלטת הוועדה וחבריה שלא נכנעו למסע הכפשות ולחצים פוליטיים
▪  ▪  ▪
ארבל

ח"כ שאול יהלום, החבר בוועדה למינוי שופטים לבית המשפט העליון, הצביע בצהריים (יום ה', 6.5.04) בעד כניסתה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, לבית המשפט העליון.
ח"כ יהלום הגיע להסכם עם חברי הוועדה על-פיו, המועמדת שלו לכהונת שופטת בעליון, השופטת דבורה ברלינר (בה הוא תומך), ייצא אל הפועל בתוך חצי השנה, כאשר יפרוש השופט אליהו מצא [ראו קישור.
בכך פעל ח"כ יהלום בניגוד להכרזותיו שנשמעו במהלך השבוע, לפיהם הטיל ספק במינוי ארבל לעליון. שעה בלבד לאחר הצבעתו מסביר ח"כ יהלום את צעדיו: "המטרה העיקרית שלי זהה: להשפיע על הרכב בית המשפט העליון".
"בשום דרך לא יכולתי למנוע את הבחירה של עדנה ארבל, מאחר שהיה לה רוב מוצק שלא נסדק, למרות כל טענותי הענייניות. במצב זה העדפתי להגיע להסכם פשרה עם קבוצת הרוב בוועדה בדבר מינוי השופטת [דבורה] ברלינר ולא להישאר כאופוזיציה עקרה".
- ח"כ אופיר פינס-פז, החבר בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, בירך על מינוי ארבעת השופטים לבית המשפט העליון ואמר בתגובה: "סוכל ניסיון הסיכול הממוקד בארבל". ח"כ פינס-פז אמר שהארבעה הוכיחו את כושר עמידתם מול מכבש הלחצים חסר התקדים שהופעל במטרה למנוע את מינוי פרקליטת המדינה, לעליון, ובכך שמרו על עצמאות מערכת המשפט בישראל.
עם זאת מחה ח"כ פינס-פז על העסקה שנעשתה בין חברי הוועדה (ח"כ יהלום ויתר חברי הוועדה למינוי שופטים, ר.נ.ה), וטען: "עסקות כאלה מסוכנות ונותנות לגיטימציה לפוליטיקאים להפעיל לחצים לגבי מינוי שופטים וגורמת לפוליטיזציה של מערכת המשפט".
- יו"ר ועדת חוקה ח"כ מיכאל איתן: "זהו ניצחון לבייניש, ארבל וחסידיהן, ותבוסה לביהמ"ש העליון, שיוקרתו תיפגע והחל ממחר יהיה שנוי במחלוקת גדולה עוד יותר בידי חלקים רחבים בציבור".
- יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, החברה בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת: "אני מרוצה שהוועדה למינוי שופטים לא נכנעה ללחצים שהפעילו עליה פוליטיקאים שמעוניינים לפגוע במעמדו של בית המשפט העליון ואף קשרו לכך קשר עם גורמים מפוקפקים".
- יו"ר סיעת שינוי, ח"כ חן רשף, חבר בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת ובין המתנגדים לקיום הדיון בנושא מינוי השופטים בוועדה, מברך על החלטתה. ל-Nfc הוא אמר: "אני מברך את החלטת הוועדה ואת חבריה שלא נכנעו למסע הכפשות ולחצים פוליטיים. מסע שערורייתי ממש שניהלו גורמים שונים שרובם רצו לסגור חשבון לאחר שהיו בעצמם חשודים בעבירות פליליות".
- יו"ר תנועת יח"ד ושר המשפטים לשעבר, יוסי ביילין, אמר כי הוועדה לבחירת שופטים היא ראויה ומכובדת, אך שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, נתן יד בכך שהביש את הוועדה וביזה אותה. "זו פעם ראשונה שמינוי השופטים נעשה בכיכר העיר תוך חילופי האשמות ודברים בין פוליטיקאים שנחקרו במשטרה וכאלה שלא נחקרו".
"כל הוועדה התנהלה כאשר שר המשפטים עצמו מדווח מראש על עדיפיותיו, ואופן הצבעת חברי הוועדה נמסר מיד לידיעת הציבור. הוועדה לבחירת שופטים היתה קודם קודשים עד למינויו של לפיד, והוא עלול להיות אחראי לכך שגם האחרון המעוזים של אמון הציבור יאבד אמון זה".

תאריך:  06/05/2004   |   עודכן:  07/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרת זיו
לאחר עשור ביחד הסדרה הקומית "חברים" יורדת סופית מהמרקע; הערב: פרק הסיום בארה"ב; משדר הסיום יכלול תוכנית רטרוספקטיבה חגיגית "All the other ones" אשר לאחריה יוקרן פרק הסיום
מירב לוי
האיסוזו די-מקס מצויד במנוע טורבו דיזל, המפיק 131 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, מערכת מתלים ושילדה משובחות
גל ברגר
כוננות גבוהה הוכרזה בצהריים באזור צפון השרון ובקה אל-גרביה בעקבות התרעה חמה על מחבל הנע ברכב בכביש 6, ומתכוון לבצע פיגוע בישראל; בידי מערכת הביטחון 46 התרעות לפיגועים
הדר פרבר
"אחד בכל מקום" תשודר אחת לשבוע החל מיום רביעי; סיפורים מחוץ לתל אביב וירושלים
עומר כרמון
43 ילדים כבר נפטרו מהמחלה; השבעה טוענים: "אנו חפים מפשע"; לוב טענה בתחילה: "מדובר במזימה של ה-CIA והמודיעין הישראלי"; האיחוד האירופי דורש משפט הוגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il