X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשם ישי קורן הורה לסלק על הסף בקשה שהגיש מוטי גורה בטענת "פרעתי", משום שטענותיו התייחסו לתקופה שלפני מתן פסק הדין; משכך, יוכל בנק לאומי להמשיך בהליכי מימוש הוילה של גורה בסביון, בהם החל לנקוט
▪  ▪  ▪

ראש לשכת ההוצאה לפועל שליד בית משפט השלום בתל אביב, הרשם ישי קורן, החליט לקבל את בקשת בנק לאומי והורה לדחות על-הסף בקשה שהגיש איש העסקים, מוטי גורה, בטענה "פרעתי" נגד הבנק.
מוטי גורה היה יו"ר חברת אדאקום, שהגיעה בשיאה לשווי של 500 מיליון ש"ח, אך קרסה והתפרקה בשנת 1995. טרם הליכי הפירוק וכתנאי למתן אשראי נוסף שביקשה אדאקום מבנק לאומי ובנק הפועלים, חתם גורה על כתב ערבות מוגבל בסכום לחובות אדאקום.
משלא נפרע האשראי, תבע בנק לאומי את מוטי גורה. בשנת 2000 ניתן בבית המשפט המחוזי פסק דין המחייב את גורה לשלם לבנק לאומי את סכום ערבותו, העומד כיום על למעלה מ-10 מיליון ש"ח. ערעור שהוגש על-ידי גורה לבית המשפט העליון נדחה בשנת 2002.
משלא שילם גורה את חובו גם לאחר פסק הדין, נקט בנק לאומי בהליכי הוצאה לפועל נגדו, במסגרתם החל הבנק במימוש זכויותיו של גורה בוילה בסביון השייכת לו במחציתה.
גורה הגיש לראש ההוצאה לפועל בקשה בטענה כי חובו לבנק לאומי נפרע וכן ביקש את עיכוב הליכי מימוש הנכס. בנק לאומי הגיש בקשה לדחות על הסף את טענת גורה לפיה החוב נפרע. הבנק, שיוצג על-ידי עורכי הדין יאיר ליבוביץ ושרון לובצקי ממשרד עו"ד ב. לוינבוק ושות', ציינו כי טענות הפירעון של גורה מנסות לחתור תחת סופיות פסק הדין שניתן נגדו ואושר גם בבית המשפט העליון, באשר הן מתייחסות למועדים שעוד לפני מתן פסק הדין.
נציין, כי בטענת "פרעתי" טוען החייב כי כבר מילא אחר פסק הדין או שאינו חייב למלא אחריו עוד, מכל סיבה שהיא. ואולם, טענת הפרעון יכולה להתייחס רק אם התגבשה לאחר מועד מתן פסק הדין, אחרת מקומה היה בבית המשפט בטרם מתן ההחלטה המחייבת.
ראש ההוצאה לפועל קורן קיבל את טענת בנק לאומי והורה על דחיית טענת ה"פרעתי" של גורה על הסף. בהחלטתו, כתב הרשם קורן, כי "החייב, בהתפלפלות משפטית שאין בה ממש, מנסה לפתוח מחדש את כל הסוגיות שהוכרעו בפסק הדין ובמסגרת בקשת 'פרעתי', מנסה להביא לבירור מחודש של סוגיית חובו כלפי הזוכה".
ראש ההוצאה לפועל הוסיף, כי "משהוגשה תביעה נגד החייב ויינתן פסק דין נגדו, הרי שפסק דין זה הינו סוף פסוק לכל טענות ההגנה שקדמו לו, בין אם הן טענות ישירות ובין אם הן טענות באשר עושה הערב שימוש מכוח טענות החייב העיקרי, והחייב אינו רשאי עוד להעלות טענות הגנה אלה מאוחר יותר".
פסק הדין קבע כי בנק לאומי יוכל להמשיך בהליכי הוצאה לפועל נגד גורה כסדרם, ומחייב את גורה בהוצאות ההליך. גורה יוכל לערער על ההחלטה בזכות, בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב, באשר מדובר בהחלטה שיפוטית של ראש ההוצאה לפועל.
תיק הוצל"פ 2-72-08132-01

תאריך:  07/05/2004   |   עודכן:  07/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
עם מינויה של ארבל לעליון, נפתח קרב הירושה; פחת סיכוייהן של נאוה בן-אור ויסכה ליבוביץ', שמזוז יעדיף להתרחק מהן; בג"צ דחה עתירת לשכת עורכי הדין שדרשו ייצוג בוועדת החיפוש; האם מזוז ישים סוף למתיחות בין לשכת היועץ ולשכת הפרקליט?
גל ברגר
גורם בכיר במז"י אומר כי מערך המילואים של צה"ל ימשיך להתאמן "על יבש" לפחות עד שנת 2005; זאת, כיוון שצה"ל טרם הצליח להתאושש מהקיצוצים ובניגוד למגמה שהסתמנה בדבר חידוש האימונים באש כבר ברבעון השני של השנה; מערך הסדיר - שבוע אימונים נוסף
רנית נחום-הלוי
ביום ראשון (9.5.04) יוענק לבארנבוים במשכן הכנסת פרס קרן וולף בסך של 100 אלף דולר; במסיבת עיתונאים הכריז בארנבוים: את הפרס אתרום לאקדמיה למוזיקה ברמאללה
רנית נחום-הלוי
כך בניסוי משותף שנערך בין משרד הביטחון של ישראל והצבא האמריקני; הניסוי מהווה המשך לסדרת ניסיונות שבצועו לאחרונה בין שני הצדדים והוא נערך בשדה הניסויים "וויט סנדס" בניו מקסיקו
יבגני זרובינסקי
הרשימה בראשות אל"מ (מיל.) ויקטור מימון הודיעה על כוונתה להחליף את הנהגת ארגון נכי צה"ל במחוז חיפה והצפון; כ-1800 נכי צה"ל מתגוררים בקריות וכ-3000 מתגוררים בחיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il