X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון ונתניהו ייפגשו היום כדי לתאם עמדות ולגבש תוכנית חדשה

שביעות רצון בישראל מהצהרת הנשיא בוש; אכזבה במוקטעה

הנשיא בוש הצהיר לעיתון המצרי "אל אהרם": לא תקום מדינה פלשתינית ב-2005; קורא לפלשתינים לגבש תוכנית מדינית; ערפאת: "על-פי ההסכמים החתומים, מדינתנו הייתה צריכה לקום כבר ב-1998 או 1999"
▪  ▪  ▪
גושי התיישבות יישארו

בוש, על שרון: מנהיג אמיץ

עומר כרמון
רייס תיפגש עם אבו עלא; תמסור אגרת פיוס מבוש

לא ריאלי להקים מדינה פלשתינית ב-2005
מדינה פלשתינית לא תקום ב-2005. כך אמר אמש נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. אין זה ריאלי, אמר, למרות שמועד זה נקוב בתוכנית מפת הדרכים. לעיתון המצרי "אל אהרם" אמר בוש, כי הוא אינו מתכוון לחזור בו מההתחייבות לשרון.
דברי הנשיא בוש גרמו לשביעות רצון בישראל ולאופטימיות בלשכת ראש הממשלה. עכשיו סבורים, כי ניתן יהיה להתגבר על המשבר שפרץ בגלל הפסדו של שרון במשאל הליכוד. בעניין זה - שרון עומד להיפגש ביום א' עם שר האוצר, בנימין נתניהו, כדי לגבש יחד עימו תוכנית מדינית-ביטחונית מוסכמת.
הכרזתו של הנשיא בוש הפתיעה את הפלשתינים ועוררה תגובות נזעמות. יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, אמר: "הקמת מדינה פלשתינית עד 2005 היא יותר מריאלית. על-פי ההסכמים החתומים, מדינתנו הייתה צריכה לקום כבר ב-1998 או 1999", אמר ערפאת.
ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, מתח ביקורת על הנשיא בוש. לדבריו, יש עכשיו זמן די והותר כדי לנהל מו"מ עם ישראל, ולהקים מדינה פלשתינית ב-2005, כפי שתוכנן במפת הדרכים. עיכוב במו"מ, אמר אבו עלא, הוא "כניעה לרצון ישראל ולמדיניות שרון", המבקשים למשוך את המו"מ עוד 15-10 שנים כדי לקבוע בתקופה זו עובדות חדשות.
גם סאיב עריקאת תקף את הנשיא בוש. עריקאת מאשים את הנשיא בוש בכניעה לשרון, ובנסיגה מתוכניתו - מפת הדרכים. "עמדת הנשיא בוש מנטרלת את תוכנית מפת הדרכים, בכך שאינה תובעת ליישם את לוחות הזמנים שנקבעו בה. בוש נכנע שוב לעמדת שרון. שרון וישראל הפרו תמיד את חוקי המשחק, אך זכו לגיבוי אמריקני".
בוש משבח את שרון
בוש ציין, כי שרון הוא ראש הממשלה הישראלי הראשון המודיע על נכונותו לפנות את רצועת עזה וחלק מהגדה המערבית. בהתייחסו למשאל בליכוד שדחה את תוכנית ההינתקות, אמר בוש, כי ההתנגדות הפוליטית בתוך הליכוד דווקא מצביעה על אומץ ליבו של שרון ועל המנהיגות שהוא מוביל.
זו התייחסותו הראשונה של בוש מזה חודשים רבים, והודאה מצידו, כי תוכנית מפת הדרכים תקועה, וכי חזונו לגבי הקמת מדינה פלשתינים לא יוכל להתממש בשנת 2005.
כזכור, הכרזת בוש על מפת הדרכים כללה לוח זמנים להקמת מדינה פלשתינית (סוף 2005), דבר שהיה למורת רוחם של רבים בישראל. ואולם, שלב זה הותנה במאבק מצד הפלשתינים בארגוני הטרור. מאחר ולא מילאו את חלקם, הודיע שרון כי מפת הדרכים אינה רלוונטית עוד.
בתוכנית ההינתקות שהציג שרון - זו קיבלה את תמיכתו של הנשיא בוש, הוא הכריז, כי התוכנית משתלבת במפת הדרכים, במובן זה שהיא תגשים חלק ממטרותיה. אלא שגם תוכנית זו נפלה, הפעם בגלל משאל הליכוד.
מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, התבטא גם הוא בענייני המזרח התיכון. לדבריו, נוצרה עכשיו הזדמנות להניע תהליך באזור. בהתייחסו להתחייבויות של בוש לשרון, אמר פאוול, כי אכן, במקרה של הסדר, יישארו חלק מגושי ההתיישבות של ישראל. פאוול הדגיש, כי בכל מקרה, ארה"ב לא תיכפה הסדר וכי הצדדים הם שייצטרכו לנהל מו"מ ולהחליט על גורלם.
במקביל להתבטאות הנשיא, קראה אמש היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס, לרשות הפלשתינית, להגיש תוכנית מדינית משלהם כדי לקדם מו"מ עם ישראל.
רייס הדגישה, כי הבית הלבן ממשיך להחרים את ערפאת, וכי הפגישה שתתקיים בברלין ב-17 במאי בינה לבין אבו עלא, נועדה לייצור הידברות. רייס קוראת לפלשתינים לבצע רפורמות, להקים מנהיגות חדשה ולפעול ליישום מפת הדרכים.
לפיד יציג ביום א' לממשלה חלופות לתוכנית ההינתקות
שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, אמר (שבת, 8.5.04) ל'קול ישראל', כי הממשלה תדון ביום א' במשמעות כישלון תוכנית ההינתקות במשאל הליכוד. לפיד אמר, כי יציע כמה חלופות לתוכנית.
שר הפנים, אברהם פורז, אמר במשדר: "ללא התקדמות במישור המדיני, שינוי לא תוכל לשבת לאורך זמן בממשלה".
גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה העריך: "בשלב זה כל האפשרויות פתוחות, אפילו שינויים בהרכב הממשלה או בחירות".

תאריך:  08/05/2004   |   עודכן:  08/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
הרשם ישי קורן הורה לסלק על הסף בקשה שהגיש מוטי גורה בטענת "פרעתי", משום שטענותיו התייחסו לתקופה שלפני מתן פסק הדין; משכך, יוכל בנק לאומי להמשיך בהליכי מימוש הוילה של גורה בסביון, בהם החל לנקוט
נועם שרביט
עם מינויה של ארבל לעליון, נפתח קרב הירושה; פחת סיכוייהן של נאוה בן-אור ויסכה ליבוביץ', שמזוז יעדיף להתרחק מהן; בג"צ דחה עתירת לשכת עורכי הדין שדרשו ייצוג בוועדת החיפוש; האם מזוז ישים סוף למתיחות בין לשכת היועץ ולשכת הפרקליט?
גל ברגר
גורם בכיר במז"י אומר כי מערך המילואים של צה"ל ימשיך להתאמן "על יבש" לפחות עד שנת 2005; זאת, כיוון שצה"ל טרם הצליח להתאושש מהקיצוצים ובניגוד למגמה שהסתמנה בדבר חידוש האימונים באש כבר ברבעון השני של השנה; מערך הסדיר - שבוע אימונים נוסף
רנית נחום-הלוי
ביום ראשון (9.5.04) יוענק לבארנבוים במשכן הכנסת פרס קרן וולף בסך של 100 אלף דולר; במסיבת עיתונאים הכריז בארנבוים: את הפרס אתרום לאקדמיה למוזיקה ברמאללה
רנית נחום-הלוי
כך בניסוי משותף שנערך בין משרד הביטחון של ישראל והצבא האמריקני; הניסוי מהווה המשך לסדרת ניסיונות שבצועו לאחרונה בין שני הצדדים והוא נערך בשדה הניסויים "וויט סנדס" בניו מקסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il