X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות חמושים מנאמניו של המנהיג השיעי, מוקתדא אל-סדר, השתלטו על חלקים בעיר; מנהיגה השיעי של בצרה קרא למאמיניו לצאת לג'האד כנגד חיילי בריטניה; "מי שיצליח לתפוס חיילת בריטית יכול לקחתה כשפחתו"
▪  ▪  ▪

המהומות בעירק התפשטו (שבת, 8.5.04) לעיר בצרה בדרום המדינה. דובר צבאי בריטי אישר, כי קהל גדול, חמוש בחלקו, מתקהל במרכז העיר מול משרדי חברת נפט זרה. לדבריו, עימותים מזוינים התרחשו הלילה בעיר עמארה, הנמצאת 180 ק"מ צפונית לבצרה.
עדי ראיה בבצרה מוסרים, כי מאות חמושים מנאמניו של המנהיג השיעי, מוקתדא אל-סדר, יצאו לרחובות, השתלטו על חלקים בעיר והקימו בהם מחסומים. החמושים תקפו ביריות בנייני ממשל בעיר ופתחו באש לעבר חיילים בריטים.
ביום ו' (7.5.04) קרא מנהיגה השיעי של בצרה למאמיניו, לצאת בג'יהאד נגד חיילי בריטניה. השייח' עבד אל-סתאר אל-בהאדלי, אחד מעוזריו הבכירים של אל-סאדר, הציע פרס כספי למי שיצליח להרוג חברים בממשלה העירקית.
אל-בהאדלי הניף רובה בידו והבטיח לאלפי מתפללים שיעים במסגד הראשי בעיר, כי מי שיצליח ללכוד חיילת בריטית יוכל לקחתה כשפחתו. מי שיחטוף חייל בריטי יזכה ל-350 דולר, הפרס עבור גופת חייל בריטי - 150 דולר.
אל-בהאדלי האשים את הבריטים בכך שלא עמדו בהתחייבותם: להפסיק לסייר בעיר ולחדול מלהציק לנאמניו של אל-סאדר.
המיליציות החמושות של אל-סדר שולטות כעת בערים השיעיות הקדושות: נג'ף, קופא וכרבלה [ראו קישורים].
לפחות 23 עירקים נהרגו ביום ו' (7.3.04) בקרבות בין חיילים אמריקנים לתומכיו של אל-סדר. בעיר נג'ף נהרגו שישה בני משפחת אחת, בהם: שלושה ילדים בגילאי שנתיים-חמש. שני עיתונאים מפולין נהרגו כשאש נפתחה לעברם מרכב נוסע, סמוך לעיר נג'ף. ארבעה שוטרים עירקים נהרגו כשמטען צד הופעל סמוך לרכבם בעיר מוסול.
למרות חילופי האש, הצליח מוקתדא אל-סדר להגיע למסגדה הראשי של קופא ולדבר בפני מאמיניו: "לאיזה חופש ניתן לצפות מהאמריקנים, כשהם נהנים כל כך מעינוי של שבויים עירקים", שאל אל-סדר.

תאריך:  08/05/2004   |   עודכן:  08/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הנשיא בוש הצהיר לעיתון המצרי "אל אהרם": לא תקום מדינה פלשתינית ב-2005; קורא לפלשתינים לגבש תוכנית מדינית; ערפאת: "על-פי ההסכמים החתומים, מדינתנו הייתה צריכה לקום כבר ב-1998 או 1999"
נועם שרביט
הרשם ישי קורן הורה לסלק על הסף בקשה שהגיש מוטי גורה בטענת "פרעתי", משום שטענותיו התייחסו לתקופה שלפני מתן פסק הדין; משכך, יוכל בנק לאומי להמשיך בהליכי מימוש הוילה של גורה בסביון, בהם החל לנקוט
נועם שרביט
עם מינויה של ארבל לעליון, נפתח קרב הירושה; פחת סיכוייהן של נאוה בן-אור ויסכה ליבוביץ', שמזוז יעדיף להתרחק מהן; בג"צ דחה עתירת לשכת עורכי הדין שדרשו ייצוג בוועדת החיפוש; האם מזוז ישים סוף למתיחות בין לשכת היועץ ולשכת הפרקליט?
גל ברגר
גורם בכיר במז"י אומר כי מערך המילואים של צה"ל ימשיך להתאמן "על יבש" לפחות עד שנת 2005; זאת, כיוון שצה"ל טרם הצליח להתאושש מהקיצוצים ובניגוד למגמה שהסתמנה בדבר חידוש האימונים באש כבר ברבעון השני של השנה; מערך הסדיר - שבוע אימונים נוסף
רנית נחום-הלוי
ביום ראשון (9.5.04) יוענק לבארנבוים במשכן הכנסת פרס קרן וולף בסך של 100 אלף דולר; במסיבת עיתונאים הכריז בארנבוים: את הפרס אתרום לאקדמיה למוזיקה ברמאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il