X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פקידי מנהלת ההגירה באוקלנד עיכבו למשך שלוש שעות את גזבר הסוכנות היהודית ועוזרו הבכיר; השניים נחקרו וחיפוש נערך בחפציהם - למרות שהם מחזיקים בדרכון דיפלומטי
▪  ▪  ▪

פקידי מנהלת ההגירה בשדה התעופה הבינ"ל באוקלנד, ניו זילנד, עיכבו למשך שלוש שעות את גזבר הסוכנות היהודית, שי חרמש, ואת עוזרו הבכיר, יגאל סלע, בשל טענתם כי יש להתייחס לישראלים בחשדנות, משום שמדובר בעם של "מרגלים וסוחרי סמים".
עם הגיעם לשדה התעופה נלקחו השניים לחקירה, וחיפוש נערך בחפציהם, זאת למרות שחרמש מחזיק בדרכון דיפלומטי.
סלע טוען, כי פקיד ההגירה בשדה אמר להם: "אנו מתייחסים לכל הישראלים כפי שאתם - סוחרי סמים ומרגלים".
מנהל מחלקת ההגירה בשדה מסר: "השניים עוררו חשד משום שהגיעו מארץ מוכת טרור ובשל מעצר שני סוכני 'המוסד' בניו זילנד בחודש שעבר".
כזכור, שני אזרחים ישראלים, אורי זושא-קלמן (30) ואלי קרא (50), נעצרו לאחרונה בידי משטרת ניו זילנד, לאחר שפקיד במשרד הפנים במדינה גילה, כי ישראלי נוסף, זאב ויליאם ברקן (37), מבקש להשיג דרכון הנושא את תמונתו, אך את פרטיו של אזרח ניו זילנד הסובל משיתוק מוחין.
המשטרה ארבה לאנשים המגיעים לקבל את הדרכון המזויף ועצרה את צמד הישראלים. זאב ברקן המחזיק באזרחות קנדית וישראלית, הצליח להימלט מהמדינה. שותף רביעי מסתתר כנראה בניו זילנד והמשטרה מנהלת מצוד אחריו.
ממשלת ניו זילנד משוכנעת כי מדובר בשני סוכני 'מוסד'. עיתון ה'ניו זילנד הראלד', אשר חשף את הפרשה טוען, כי ממשלת ישראל לחצה על ממשלת ניו זילנד לפתור את הסוגיה בדיסקרטיות מחוץ לכותלי בית המשפט, אולם ממשלת ניו זילנד סירבה להיענות לבקשה הישראלית.
ראש ממשלת ניו זילנד, הלן קלארק, גילתה (17.4.04) כי דיפלומט ישראלי הגיע לבירת ניו זילנד, וולינגטן, שם שוחח עם בכירי ממשל בנושא שני האזרחים הישראלים: "אנו נחושים להגן על המוניטין של ניו זילנד. חשוב מאוד שממשלות זרות יכירו בגבולותיה של המדינה, ובכך שהדרכון הניו זילנדי הינו מסמך השייך לנו. אנו לוקחים את הפרשה מאוד מאוד ברצינות", אמרה קלארק.
ג'ים סאטן, מ"מ שר החוץ של ניו זילנד, אמר (18.4.04), כי זימן ללשכתו את נציגת ישראל בניו זילנד, אורנה שגיב. "דרשתי ממנה לקבל דיווח מלא לגבי מעשיהם של הישראלים", אמר סאטון והוסיף: "אמרתי לה, כי אם ישנם דרכונים ניו זילנדים נוספים אשר נעשה בהם שימוש שלא כדין - אנו דורשים את החזרתם המיידית". סאטן אמר, כי ממשלת ניו זילנד מעריכה ששני העצורים הם "נציגיה של ממשלת ישראל".
ממשרד החוץ הניו זילנדי נמסר (18.4.04), כי ממשלת ניו זילנד אינה מתכוונת לבצע כל עסקה עם ממשלת ישראל בנושא העצורים. "ברגע שהנושא הגיע לבית המשפט, אין כל אפשרות חוקית להתערב בהליך", אמרו במשרד החוץ. [ראו קישורים].

תאריך:  08/05/2004   |   עודכן:  08/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
סטאין, אברמסקי ובימרו ייצגו את ישראל באולימפיאדת אתונה בחודש אוגוסט
הדר פרבר
אופנת פגנקה האורבנית צבועה בצבעי זהב, לבן, ורוד שחור וטורקיז בגזרות מורכבות וא-סימטריות
עומר כרמון
רק כמחצית מהאמריקנים אמרו שהם "חשים צער" או "כועסים", על מה שאירע; 60% סבורים כי מדובר בתקריות בוודות שאינן משקפות את התנהגותו של הצבא האמריקני; ראמספלד: אני מתנצל - ישנן קלטות ותמונות רבות שלא נחשפו
עומר כרמון
מאות חמושים מנאמניו של המנהיג השיעי, מוקתדא אל-סדר, השתלטו על חלקים בעיר; מנהיגה השיעי של בצרה קרא למאמיניו לצאת לג'האד כנגד חיילי בריטניה; "מי שיצליח לתפוס חיילת בריטית יכול לקחתה כשפחתו"
יואב יצחק
הנשיא בוש הצהיר לעיתון המצרי "אל אהרם": לא תקום מדינה פלשתינית ב-2005; קורא לפלשתינים לגבש תוכנית מדינית; ערפאת: "על-פי ההסכמים החתומים, מדינתנו הייתה צריכה לקום כבר ב-1998 או 1999"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il